Hvilken gyser?
Fra : Søren Søndergaard

Dato : 11-10-02 15:31

Hej

Jeg er på jagt efter titlen på en gyser, som DR sendte for 12-15 år siden.

Det eneste fra plottet, jeg kan huske, er, at en mand på et loppemarked
køber en gammel skrivemaskine. På det gamle skrivebånd læser han, hvad der
tidligere har været skrevet på maskinen. Så er der også noget med nogle
zombie-lignenede folk, som kommer op af jorden....
Filmen foregår muligvis i Italien.

Well, det var alt - håber nogen kan hjælpe.

venlig hilsen

Søren

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-10-02 15:48

In article <3da6e0ca$0$72300$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Søren
Søndergaard <fisherking77@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> zombie-lignenede folk, som kommer op af jorden....
> Filmen foregår muligvis i Italien.
>
> Well, det var alt - håber nogen kan hjælpe.

Pupi Avati's Zeder (1983)
http://us.imdb.com/Title?0086636

Er lige kommet i en lækker italiensk DVD-udgave med både italiensk
tale/engelsk tale og ditto undetekster. Som jeg husker blev den vist
indspillet med engelsk dialog? Fremragende film.
http://www.dvd.it/index.cgi?sid=1595518410&prep=list&page=dett&froms=Y&a
rti=22575

Hvis du kan lide den bør du også tjekke hans tidligere House with the
Screaming Windows
http://www.dvd.it/index.cgi?sid=1595518410&prep=list&page=dett&froms=Y&a
rti=21511
Anmeldelse her: http://mhvf.net/forum/euro/posts/29643.html

mvh
Henrik

Fra : Søren Søndergaard

Dato : 11-10-02 20:21

Tak for svaret

Det var imponerende hurtigt og præcist...
Så skal jeg bare have støvet den op et sted på TV, på biblioteket eller i en
videobiks.
Håber at filmen er det værd - den skræmte i hvert fald livet af mig, da jeg
som knægt så den dengang.

venlig hilsen

Søren

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-10-02 23:15

In article <3da724ce$0$72275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Søren
> [...]

> videobiks.
> Håber at filmen er det værd - den skræmte i hvert fald livet af mig, da jeg

Jeg har optaget den version de viste i tv for MANGE år siden. Er ikke
helt klar over hvor god kvaliteten er, men jeg regner selv med at
investere i den italienske DVD på et tidspunkt. Så sig til hvis du får
problemer med at skaffe den. Stephen King har sikkert set filmen inden
han skrev Pet Sematary.

mvh
Henrik