/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Sintermetal bremseklodser+org skiver
Fra : Søren N


Dato : 11-10-02 14:39

Nogen der ved om man kan køre med sinter metal bremseklodser sammen med org.
Kawasaki skiver til zx10 især den i bagerste??
--
M.v.h
Søren Nistrup
6400 Sønderborg
´85 vw Golf gti med 16v motor, ´88 Kawasaki gpx750R
´88 Kawasaki zx10
Haves div. golf 2 reservedele!
Fjern nospam ved reply.




 
 
Asger Steffensen (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 11-10-02 15:36


"Søren N" <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:ao6k9j$agg$1@sunsite.dk...
> Nogen der ved om man kan køre med sinter metal bremseklodser sammen med
org.
> Kawasaki skiver til zx10 især den i bagerste??
> --
Det er der ingen problemer i. Hvorfor skulle der være det?

Asger
ZX-10 (med nævnte kombination)



Søren N (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Søren N


Dato : 11-10-02 20:13

Hej Asger
Har bare hørt 2 forskellige forklaringer...
Er din zx10 helt standard???
Hvilken hoveddyse kører du med??
Har 130 i min med org. udst.
M.v.h
Søren Nistrup

"Asger Steffensen" <ast@get2netUDENSPAM.dk> wrote in message
news:3da6e1ee$0$18541$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Søren N" <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:ao6k9j$agg$1@sunsite.dk...
> > Nogen der ved om man kan køre med sinter metal bremseklodser sammen med
> org.
> > Kawasaki skiver til zx10 især den i bagerste??
> > --
> Det er der ingen problemer i. Hvorfor skulle der være det?
>
> Asger
> ZX-10 (med nævnte kombination)
>
>



Jack Jensen (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 11-10-02 21:33


"Søren N" <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:ao77qe$7mh$1@sunsite.dk...
> Hej Asger
> Har bare hørt 2 forskellige forklaringer...
> Er din zx10 helt standard???
> Hvilken hoveddyse kører du med??
> Har 130 i min med org. udst.

Hej
Selvfølgelig kan du køre med sintermetal bremseklodser.
Men du skal bare være klar over at de er mere hårde ved dine bremseskiver.
- Du kan næsten høre det - sinter = koks.

Hvad det har med hoveddyse at gøre er mig en gåde???

Mvh
Jack
VFR750F
23000 km i år
www.vfr.dk




Bo-gsxR (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 11-10-02 22:07

> Selvfølgelig kan du køre med sintermetal bremseklodser.
> Men du skal bare være klar over at de er mere hårde ved dine bremseskiver.
> Hvad det har med hoveddyse at gøre er mig en gåde???

jo hårdere man kan bremse, jo flere negative g-krafter. og det
øger benzinens vægt, så den bliver presset hårdere ned af.
og med en en større dyse kan der så komme mere benz ud i cylinderen
så der er lidt mere benz i cyl. når man så skal fyre den af på vej ud
af svinget igen..............
)
bo-gsxR ( www.vfr.dk )



Tony (12-10-2002)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 12-10-02 11:54

> jo hårdere man kan bremse, jo flere negative g-krafter. og det
> øger benzinens vægt

ej, jeg forstår den jo godt, men sjovt er det sgu at læse.
(forklaring: benzinens vægt er forhåbentlig den samme)

Tony



Thomas (12-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 12-10-02 14:56


>
> ej, jeg forstår den jo godt, men sjovt er det sgu at læse.
> (forklaring: benzinens vægt er forhåbentlig den samme)
>
Nej det er den ikke......Massen er den samme.. men vægten vil ændre sig
afhængigt af hvilke kræfter der påvirker benzinen.


Venligst
Thomas



Jack Jensen (12-10-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 12-10-02 23:33


"Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse
news:ao7e3c$5dq$1@sunsite.dk...
> > Selvfølgelig kan du køre med sintermetal bremseklodser.
> > Men du skal bare være klar over at de er mere hårde ved dine
bremseskiver.
> > Hvad det har med hoveddyse at gøre er mig en gåde???
>
> jo hårdere man kan bremse, jo flere negative g-krafter. og det
> øger benzinens vægt, så den bliver presset hårdere ned af.
> og med en en større dyse kan der så komme mere benz ud i cylinderen
> så der er lidt mere benz i cyl. når man så skal fyre den af på vej ud
> af svinget igen..............
> )
> bo-gsxR ( www.vfr.dk )
>
Hej Bo

Skal du ikke snart ha' skiftet til en vfr igen??

Mvh
Jack



Bo-gsxR (13-10-2002)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 13-10-02 11:35


> Skal du ikke snart ha' skiftet til en vfr igen??

ikk pt, gsxR'eren har ( på min skala) en større fun-faktor end vfr'ere.
hvis jeg stadigvæk kan køre mc om 15-20 år, så bliver det nok
først der.
gsxR750 har noget af det jeg ønsker af en mc, lav vægt og kræfter
hvis jeg engang får løst til at skifte denne ud, så bliver det nok kun
pga. effekten som skal øges. 1000ccm har jo ca. 20 hk mere.
mvh
bo-gsxR



Jack Jensen (13-10-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 13-10-02 20:29


"Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse
news:aobhpn$adf$1@sunsite.dk...
>
> > Skal du ikke snart ha' skiftet til en vfr igen??
>
> ikk pt, gsxR'eren har ( på min skala) en større fun-faktor end vfr'ere.
> hvis jeg stadigvæk kan køre mc om 15-20 år, så bliver det nok
> først der.
> gsxR750 har noget af det jeg ønsker af en mc, lav vægt og kræfter
> hvis jeg engang får løst til at skifte denne ud, så bliver det nok kun
> pga. effekten som skal øges. 1000ccm har jo ca. 20 hk mere.
> mvh
> bo-gsxR

Synd du ikke var med til Int. vfr-træf i Oberndorf Am Nckar i år!
En vfr kan følge med 1 Honda Fireblade, Triumph 955 SS, Apprilia Mille rundt
på de sydtyske serpentinerveje

Så kom ikke her - det kommer an på føreren.

Jeg tror ikke du eller nogen anden har brug for mere end 240 km/t på
toppen??
Til alm. landevejskørsel.

Jo - hvis du gerne lynhurtigt vil sige farvel til denne verden - for at
opleve en anden.
- Så forstår jeg dig.

- Alt andet er efter min ringe mening - ren briller.

(Jeg har også talt med en, som har fået sin Hyabusa tunet
Ham hægter jeg af i det første sving

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk




Hekto (13-10-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-10-02 20:57

In article <2Ijq9.101955$Qk5.4512309@news010.worldonline.dk>,
jackjensen@12move.dk says...
>
>
> Så kom ikke her - det kommer an på føreren.
>
> Jeg tror ikke du eller nogen anden har brug for mere end 240 km/t på
> toppen??
> Til alm. landevejskørsel.
>
> Jo - hvis du gerne lynhurtigt vil sige farvel til denne verden - for at
> opleve en anden.
> - Så forstår jeg dig.
>
> - Alt andet er efter min ringe mening - ren briller.
>

Jamen, når nogen nu VIL ha' kubik?????
Det er jo nødvendigt, når man skal køre ligeud ... i en fart! *GGG*
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk
LS650 m. 1-in-1 - Kawasaki KR1 Green, Mean Machine m. 2-in-2 og KIPS -
Peugeot SF100(Kan købes!)

Jack Jensen (13-10-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 13-10-02 22:07


"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1813ee8dccd3f353989706@news.inet.tele.dk...
> In article <2Ijq9.101955$Qk5.4512309@news010.worldonline.dk>,
> jackjensen@12move.dk says...
> >
> Jamen, når nogen nu VIL ha' kubik?????
> Det er jo nødvendigt, når man skal køre ligeud ... i en fart! *GGG*
> --
>
> /Brian/Hekto
> hekto@hekto[remove].dk
> LS650 m. 1-in-1 - Kawasaki KR1 Green, Mean Machine m. 2-in-2 og KIPS -
> Peugeot SF100(Kan købes!)

Ja - så okay da
- Men pas nu på dig selv! - Og især bladene i den her tid!

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk




Hekto (13-10-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-10-02 22:50

In article <h8lq9.102074$Qk5.4523052@news010.worldonline.dk>,
jackjensen@12move.dk says...
>
> "Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
> news:MPG.1813ee8dccd3f353989706@news.inet.tele.dk...
> > In article <2Ijq9.101955$Qk5.4512309@news010.worldonline.dk>,
> > jackjensen@12move.dk says...
> > >
> > Jamen, når nogen nu VIL ha' kubik?????
> > Det er jo nødvendigt, når man skal køre ligeud ... i en fart! *GGG*
> > --
> >
> > /Brian/Hekto
> > hekto@hekto[remove].dk
> > LS650 m. 1-in-1 - Kawasaki KR1 Green, Mean Machine m. 2-in-2 og KIPS -
> > Peugeot SF100(Kan købes!)
>
> Ja - så okay da
> - Men pas nu på dig selv! - Og især bladene i den her tid!
>
> Mvh
> Jack
> VFR750F
> www.vfr.dk
>
>
>
>
Tooooooo late! ... den er trillet garage!
Det er blevet for koldt, FOR hurtigt!

Så nu står alle 250cc+650cc = 900cc og hygger sig i varmen, indtil
landevejen atter kalder!
Iøvrigt interessant, at når man lægger hypper sammen, 60+30, så er det
jo en nydelig og rund literefekt, der kommer ud af det! *GGGG*

Pas nu selv på, der ude!!!!!!!!!!!!!!!!!
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk
LS650 m. 1-in-1 - Kawasaki KR1 Green, Mean Machine m. 2-in-2 og KIPS -
Peugeot SF100(Kan købes!)

Bo-gsxR (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 14-10-02 16:01


> Så kom ikke her - det kommer an på føreren.
hmm så er det da mærkeligt at de har brug for 240hk i gp, hvis
de kan nøjes med 100hk!

> Jeg tror ikke du eller nogen anden har brug for mere end 240 km/t på
> toppen??
> Til alm. landevejskørsel.
brug for og brug for - til hvad? hvis man er vant til at køre med 240km/t
så bliver det også kedeligt! og så falder "fun-faktoren".
så skal man lige pluselig køre 250 for at opleve det samme, lige som
starten på en narkomani, man skal hele tiden have mere for at opnå
samme effekt.
men du har ret, hvis jeg blot skal fra a-b så har jeg ikke brug for mere
end 50 hk.

> Jo - hvis du gerne lynhurtigt vil sige farvel til denne verden - for at
> opleve en anden.
> - Så forstår jeg dig.
jeg har ikke travlt med at forlade denne verden, men det gir et
sus når man er tæt på det....

> (Jeg har også talt med en, som har fået sin Hyabusa tunet
> Ham hægter jeg af i det første sving
men jeg er sikker på at han står og venter i 20 min. på dig ved
tankstationen ude på motorvejen, inden du for indhentet ham, på
vej til jylland At du så ikke har behov for at fylde benzin på
det er noget andet.
bo-gsxR




Jack Jensen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 14-10-02 20:39


"Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse
news:aoelpk$8pi$1@sunsite.dk...
>

> > Jo - hvis du gerne lynhurtigt vil sige farvel til denne verden - for at
> > opleve en anden.
> > - Så forstår jeg dig.
> jeg har ikke travlt med at forlade denne verden, men det gir et
> sus når man er tæt på det....
>
> > (Jeg har også talt med en, som har fået sin Hyabusa tunet
> > Ham hægter jeg af i det første sving
> men jeg er sikker på at han står og venter i 20 min. på dig ved
> tankstationen ude på motorvejen, inden du for indhentet ham, på
> vej til jylland At du så ikke har behov for at fylde benzin på
> det er noget andet.
> bo-gsxR

Ja det har du da ret i!
- Men det er sgu da også røvkedeligt
Nej lad os få nogle gode sving - dete er der det sjove ligger.

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk




Bo-gsxR (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 15-10-02 00:26


> lad os få nogle gode sving - dete er der det sjove ligger.

jeg er enig i at sving er fede, men at fyre den af efter svinget
kan nu også være sjovt. og spændende, for hvor længe
man tør /er dum nok til at holde gassen på. mod næste sving.

bo-gsxR



Hekto (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-10-02 21:01

In article <aoelpk$8pi$1@sunsite.dk>, anonym@anonym.dk says...

> hmm så er det da mærkeligt at de har brug for 240hk i gp, hvis
> de kan nøjes med 100hk!

Grunden er at de skal have os (jer) overbevist om, at i ikke kan leve
uden 999cc og 150HK.
Det er simpel manipulation, og var det ikke det, ville det ikke være
reklamekronerne værd!

Det hedder markedsføring!


> jeg har ikke travlt med at forlade denne verden, men det gir et
> sus når man er tæt på det....

..... og pludselig en dag, gik lyset ud! ... KLIK!

>
> > (Jeg har også talt med en, som har fået sin Hyabusa tunet
> > Ham hægter jeg af i det første sving
> men jeg er sikker på at han står og venter i 20 min. på dig ved
> tankstationen ude på motorvejen, inden du for indhentet ham, på
> vej til jylland At du så ikke har behov for at fylde benzin på
> det er noget andet.

Man er nødt til at have en stor maskine, så man kan køre stærkt ...
imellem svingene!

--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk
LS650 m. 1-in-1 - Kawasaki KR1 Green, Mean Machine m. 2-in-2 og KIPS -
Peugeot SF100(Kan købes!)

Bo-gsxR (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 15-10-02 00:30

> Det hedder markedsføring!
jeg kender ikke omgangstider for div. klasser, men jeg er
overbevist om at der er nogle sek. forskel til de stores fordel.

> .... og pludselig en dag, gik lyset ud! ... KLIK!
den risiko er der også, men jeg er nu heller ikke så gal som
jeg kan lyde (imo). eller som dem man ser klip med.

> Man er nødt til at have en stor maskine, så man kan køre stærkt ...
> imellem svingene!

enig
bo-gsxR




Mads Lund (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 14-10-02 16:16

> Synd du ikke var med til Int. vfr-træf i Oberndorf Am Nckar i år!
> En vfr kan følge med 1 Honda Fireblade, Triumph 955 SS, Apprilia Mille
rundt
> på de sydtyske serpentinerveje
>
> Så kom ikke her - det kommer an på føreren.

- og hans dødsforagt. Racerløb skal køres på ræserbaner.

> Jeg tror ikke du eller nogen anden har brug for mere end 240 km/t på
> toppen??
> Til alm. landevejskørsel.

Hmm, det kan jo muligvis diskuteres. Men det handler jo i langt højere grad
om acceleration. Og der er dobbelt så mange hk altså dobbelt så sjovt imho.

>
> Jo - hvis du gerne lynhurtigt vil sige farvel til denne verden - for at
> opleve en anden.
> - Så forstår jeg dig.

Hmm, er det ikke noget med at uheldsstatistikkerne viser at store og
kraftige cykler har lavere uhelds frekvens end små cykler ?? hvilket netop
var årsag til at der ikke blev indført en 100 hk grænse.

> - Alt andet er efter min ringe mening - ren briller.

Hmm, er det ikke farligt at begynde at diskutere nødvendigheden af mc'ere ?
og i lige så høj grad nødvendingheden af mange hk. Man kan faktisk have det
enormt sjovt på en 15hk offroader, så hvorfor skal man have mere ?? Hk giver
altså bare en god fornemmelse når de trækker en i armene, og på gaden er et
par hundrede af dem faktisk en ganske fedt.

> (Jeg har også talt med en, som har fået sin Hyabusa tunet
> Ham hægter jeg af i det første sving

Tja jeg tro faktisk også jeg er hurtigere rundt på en ræserbane på min RS125
end jeg er på ZX9'eren men den koster det heller ikke noget at smide med, og
så er den meget lettere at køre. Men på gaden vil jeg end ikke overveje at
skifte 9'eren ud til en RS125, komforten, acclerationen og evnen til at
tourer med høj fart gør den ganske idéel.

Og hvis vi så endelig skal starte en krig om 100 hk cykler, så ved jeg at de
piloter vi kører touring sammen med er lidt småtrætte af at blive hægtet af
i alle mellem acclerationerne, hvilket resultere i at der tit kommer andre
traffikanter mellem dem og os andre, og det giver lidt stress når omtalte
personer samtidigt ikke er verdensmestre i at finde vej. Resultatet har
været at vi oftest deler os i hold, så nogle kan få luftet cyklerne, og så
holde lidt længere pauser på tankstationerne.

Mads Lund
Ninja9RT





Bo-gsxR (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 14-10-02 16:34

Hk giver
> altså bare en god fornemmelse når de trækker en i armene, og på gaden er
et
> par hundrede af dem faktisk en ganske fedt.
se det ville jeg gerne prøve, og er overbevist om at det kommer
en dag

indtil vider må jeg "nøjes" med 61,5% power ( af 200hk
så i mellem acc. skal jeg lige 3.000 omdr. højere op, for ikk at blive
hægtet af.
bo-gsxR




Jack Jensen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 14-10-02 20:44


"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:rcBq9.856$uQ6.2217@news.get2net.dk...

>
> Og hvis vi så endelig skal starte en krig om 100 hk cykler, så ved jeg at
de
> piloter vi kører touring sammen med er lidt småtrætte af at blive hægtet
af
> i alle mellem acclerationerne, hvilket resultere i at der tit kommer andre
> traffikanter mellem dem og os andre, og det giver lidt stress når omtalte
> personer samtidigt ikke er verdensmestre i at finde vej. Resultatet har
> været at vi oftest deler os i hold, så nogle kan få luftet cyklerne, og så
> holde lidt længere pauser på tankstationerne.
>
> Mads Lund
> Ninja9RT
>

Yes -exactly.
Jeg har selv prøvet det sydpå.
- Og selvfølgelig følger en VFR ikke med din cykel i mellemacc.
- Men hvis der er plads - så skal jeg nok være der
- Bare ikke hasarderet kørsel - så kommer jeg hellere senere.
- Better late - than never

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk




Jes Vestervang (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 14-10-02 15:10

Jack Jensen wrote:

> Selvfølgelig kan du køre med sintermetal bremseklodser.
....
> Hvad det har med hoveddyse at gøre er mig en gåde???
>
Pudsigt nok, så har jeg bemærket noget som man næsten kan kalde en
sammenhæng Det sker når jeg leger med bremeseøvelser på fazeren, at
tomgangen af en eller anden grund stiger et par hundrede rpm et kort stykke
tid. Det kan også være at det er de mellemliggende accelerationer der har
noget at sige.. hmm...
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - der slider bremseklodser og dæk i et ret højt tempo

Jack Jensen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 14-10-02 20:46


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3daacf52$0$96960$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Jack Jensen wrote:
>
> > Selvfølgelig kan du køre med sintermetal bremseklodser.
> ...
> > Hvad det har med hoveddyse at gøre er mig en gåde???
> >
> Pudsigt nok, så har jeg bemærket noget som man næsten kan kalde en
> sammenhæng Det sker når jeg leger med bremeseøvelser på fazeren, at
> tomgangen af en eller anden grund stiger et par hundrede rpm et kort
stykke
> tid. Det kan også være at det er de mellemliggende accelerationer der har
> noget at sige.. hmm...
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 - der slider bremseklodser og dæk i et ret højt tempo

Jeg tror at det er fordi du får smidt benzinen op fra karburatoren - tilbage
til benzintanken - og så tilbage igen.
Det bliver garanteret iltet alt for meget

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk




Jes Vestervang (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 14-10-02 23:08

Jack Jensen wrote:
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>>
>> Pudsigt nok, så har jeg bemærket noget som man næsten kan kalde en
>> sammenhæng Det sker når jeg leger med bremeseøvelser på fazeren, at
>> tomgangen af en eller anden grund stiger et par hundrede rpm et kort
>> stykke tid.
>
> Jeg tror at det er fordi du får smidt benzinen op fra karburatoren -
> tilbage til benzintanken - og så tilbage igen.
>
Gennem benzinpumpen?

> Det bliver garanteret iltet alt for meget
>
Nej, jeg tror nærmere at det er fordi det bliver pisket for meget rundt, så
det bliver ligesom flødeskum. Tykkere benzin må nødvendigvis give en
magrere karburering, da det ikke kan komme så hurtigt ud genenm dysen.
Tyndere karburering giver højere forbrændingshastighed, som giver højere
tomganghastighed. Det er da meget logisk, ikke?
--
mvh Jes Vestervang
fzs600 - med flødeskum i tanken

Martin Sørensen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-10-02 11:31

> >> Pudsigt nok, så har jeg bemærket noget som man næsten kan kalde en
> >> sammenhæng Det sker når jeg leger med bremeseøvelser på fazeren, at
> >> tomgangen af en eller anden grund stiger et par hundrede rpm et kort
> >> stykke tid.

Det kan min Seca også finde på under de samme omstændigheder.

> Nej, jeg tror nærmere at det er fordi det bliver pisket for meget rundt,

> det bliver ligesom flødeskum. Tykkere benzin må nødvendigvis give en
> magrere karburering, da det ikke kan komme så hurtigt ud genenm dysen.
> Tyndere karburering giver højere forbrændingshastighed, som giver højere
> tomganghastighed. Det er da meget logisk, ikke?

Tror du ikke nærmere det er forbi al benzinen i svømmerhuset bliver skubbet
helt frem, så dysen et kort øjeblik suger luft istedet for benzin? Så får
motoren for mager blanding i et kort stykke tid.

signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-10-02 19:32

Martin Sørensen wrote:

>> Nej, jeg tror nærmere at det er fordi det bliver pisket for meget rundt,
>> så
>> det bliver ligesom flødeskum. Tykkere benzin må nødvendigvis give en
>> magrere karburering, da det ikke kan komme så hurtigt ud genenm dysen.
>> Tyndere karburering giver højere forbrændingshastighed, som giver højere
>> tomganghastighed. Det er da meget logisk, ikke?
>
> Tror du ikke nærmere det er forbi al benzinen i svømmerhuset bliver
> skubbet helt frem, så dysen et kort øjeblik suger luft istedet for benzin?
> Så får motoren for mager blanding i et kort stykke tid.
>
Min forklaring er da meget sjovere Men jeg ved nu heller ikke om din
forklaring holder vand, for på fazeren er det da mindst 5 sek efter jeg er
stoppet helt op at tomgangen er forhøjet. Men jeg har ikke lige nogen bedre
bud.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Martin Sørensen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-10-02 20:36

> > Tror du ikke nærmere det er forbi al benzinen i svømmerhuset bliver
> > skubbet helt frem, så dysen et kort øjeblik suger luft istedet for
benzin?
> > Så får motoren for mager blanding i et kort stykke tid.
> Min forklaring er da meget sjovere Men jeg ved nu heller ikke om din
> forklaring holder vand, for på fazeren er det da mindst 5 sek efter jeg er
> stoppet helt op at tomgangen er forhøjet. Men jeg har ikke lige nogen
bedre
> bud.

Jeg har heller ikke andre forklaringer, men jeg tror at det er ret svært at
piske benzin til skum.

Jeg prøvede idag for sjov at blokere bremsen mens jeg trillede lige så
stille hen mod et kryds i tomgang (der var ingen bag mig). Jeg kørte så
langsomt at den stod stille med det samme jeg bremsede, men tomgangen steg
lige i 1-2 sek. efter jeg havde bremset, så noget sker der da. Det må være
noget med benzinen i karburatoren, for stempler, ventiler, tænding osv.
ændres jo ikke ved g-påvirkning.

signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-10-02 21:16

Martin Sørensen wrote:

> Jeg har heller ikke andre forklaringer, men jeg tror at det er ret svært
> at piske benzin til skum.
>
Det var jo også bare en langt-ude joke

> Jeg prøvede idag for sjov at blokere bremsen mens jeg trillede lige så
> stille hen mod et kryds i tomgang (der var ingen bag mig). Jeg kørte så
> langsomt at den stod stille med det samme jeg bremsede, men tomgangen steg
> lige i 1-2 sek. efter jeg havde bremset, så noget sker der da.
>
Jep. På fazeren er det nu kun noget jeg har bemærket når jeg bremser meget
hårdt, f.eks. 80-0, et par gange i træk.

> Det må være
> noget med benzinen i karburatoren, for stempler, ventiler, tænding osv.
> ændres jo ikke ved g-påvirkning.
>
Enig
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Armand (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-11-02 12:16


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:3daacf52$0$96960$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Jack Jensen wrote:
>
> > Selvfølgelig kan du køre med sintermetal bremseklodser.
> ...
> > Hvad det har med hoveddyse at gøre er mig en gåde???
> >
> Pudsigt nok, så har jeg bemærket noget som man næsten kan kalde en
> sammenhæng Det sker når jeg leger med bremeseøvelser på fazeren,
at
> tomgangen af en eller anden grund stiger et par hundrede rpm et kort
stykke
> tid. Det kan også være at det er de mellemliggende accelerationer der
har
> noget at sige.. hmm...

Mervægt af svømmerne p.g.a.inertien ved baghjulets nedslag efter
stoppien?

--
Armand.



Jes Vestervang (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 03-11-02 15:59

Armand wrote:
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Jack Jensen wrote:
>>
>> > Selvfølgelig kan du køre med sintermetal bremseklodser.
>> ...
>> > Hvad det har med hoveddyse at gøre er mig en gåde???
>> >
>> Pudsigt nok, så har jeg bemærket noget som man næsten kan kalde en
>> sammenhæng Det sker når jeg leger med bremeseøvelser på fazeren,
>> at tomgangen af en eller anden grund stiger et par hundrede rpm et kort
>> stykke tid.
>>
> Mervægt af svømmerne p.g.a.inertien ved baghjulets nedslag efter
> stoppien?
>
Hæhæ, det kan da godt være at det har noget med det at gøre

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Armand (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-11-02 12:22


Jack Jensen <jackjensen@12move.dk> skrev i en
news:4sGp9.93508$Qk5.4240699@news010.worldonline.dk...
>
> "Søren N" <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:ao77qe$7mh$1@sunsite.dk...
> > Hej Asger
> > Har bare hørt 2 forskellige forklaringer...
> > Er din zx10 helt standard???
> > Hvilken hoveddyse kører du med??
> > Har 130 i min med org. udst.
>
> Selvfølgelig kan du køre med sintermetal bremseklodser.

Jup!
Sintermetal-klodserne er jo netop fremstillet for at imødegå rustfrie
skivers kedelige reaktion på vand!

> Men du skal bare være klar over at de er mere hårde ved dine
bremseskiver.
> - Du kan næsten høre det - sinter = koks.

At sintre, er at sammenpresse under stort tryk og varme!!
Men en del af det sammenpressede stuff er tilsyneladende metalpartikler
(á: messing-spåner).

--
Armand.

--
Armand.




Asger Steffensen (13-10-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 13-10-02 16:09


"Søren N" <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:ao77qe$7mh$1@sunsite.dk...
> Hej Asger
> Har bare hørt 2 forskellige forklaringer...
> Er din zx10 helt standard???
> Hvilken hoveddyse kører du med??
Faktisk er min bagbremseskive nu en uoriginal (TourMax), men hverken med den
eller den originale har jeg haft problemer med sintermetal klodser.

Ja, den er helt standard. Aner ikke hvilken hoveddyse, men det er standard.

(i følge min Haynes er det 130)

Asger
ZX-10



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste