anmeldelse eller overgreaktion
Fra : flej

Dato : 11-10-02 13:27

Fandt lige denne anmeldelse i EB.
Jeg er ikke specielt facineret af Cindy & Kuku, men kan denne artikel
betegnes som en anmeldelse eller er det udslag af en dårlig dag,
eller.....??

ANMELDELSE: Zindy Kukus nye album er ydmygende for alle involverede
parter, skriver Ekstra Bladets anmelder og giver 0 stjerner

Af Philip Thomsen - 12:30 - 11. okt. 2002

Diverse såkaldte underholdningsprogrammer på tv har reddet mangen en
falleret popsangerinde fra glemslens kolde favntag. Således oplevede den
tidligere Cut 'N' Move-vokalist Zindy Laursen en renæssance i kraft af tv-
showet 'Venner For Livet', hvor hun stod for den musikalske glasur sammen
med Kuku Agami.

De to har nu droppet 'efternavnet' Boogaloo, men det er sådan set også
den mest interessante udvikling på dette klamme, kommercielle kadaver af et
album.

'Gå aldrig tilbage til en fuser' lyder et godt gammel råd, men efter
at Caroline Henderson skød sig eftertrykkeligt i foden med sine
disco-pasticher på 'Dolores J' gentager Zindy Kuku gudhjælpemig fidusen her,
hvor de serverer en række bovlamme versioner af fortærskede hits som 'It's
Raining Men', 'Daddy Cool' og 'Ring My Bell'.

Spildte talenter er nok for flot en vending om denne dødssejler, der
lyder som om den er udtænkt over en våd frokost i marketingafdelingen, og
pladebranchen burde have pli nok til ikke at tage ordet 'krise' i sin mund,
så længe den serverer sådanne kvalmende spekulationsprojekter, som simpelt
hen pisser op og ned ad ryggen på sit publikum.

Tror I, vi er idioter?

Hvis dette er det bedste I kan komme op med, er det lige før, man
håber, I brænder op i en helvedes fart, så vi en gang for alle kan få renset
luften for stanken af hurtige penge. For det her er ganske enkelt
tarveligt - i alle betydninger af ordet.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove "buuh"

Fra : Martin Seebach

Dato : 11-10-02 13:38

"flej" <flej@"buuh"jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
artikel
> betegnes som en anmeldelse eller er det udslag af en dårlig dag,

Jeg tænker dårlig dag. Men måske er dagen blvet dårlig fordi han har hørt et
dårligt album med Zindy&Kuku?

Philip Thomsen bruger i hvert fald meget lidt spalteplads på musikken, og
bitcher i stedet over albummets koncept. Hvis nu - jeg siger ikke at det er
sådan - Zindy&Kuku lavde nogle lækre fortolkninger af disse gennemtærskede
numre, var albummet måske alligevel berettiget..

Endnu en ting at have i mod EB. Hellere højtråbende og tilsvinende end
sagligt analyserende. (Og det er ikke noget EB har patent på.. Man behøver
ikke at være fan af regeringen for at se det malproportionerede i at bruge
en trediedel af en anmeldelse af en Andrea Bocelli koncert på at svine Brian
Mikkelsen.. )

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : rasmus carlsen

Dato : 11-10-02 13:43

> [...]
artikel
> betegnes som en anmeldelse eller er det udslag af en dårlig dag,

-tjae, tonen er hård, men så vidt jeg kan bedømme også ret ærlig. Zindy har
simpelthen begået en rigtig elendig plade og det får hun stryg for! Jeg tror
din harme skyldes, at du i alt for mange år har læst "bløde" anmeldelser,
hvor selv det argeste pis bliver halvvenligt anmeldt ...

ras

Fra : Robert Piil

Dato : 11-10-02 13:52

On Fri, 11 Oct 2002 14:27:21 +0200, "flej" <flej@"buuh"jubiimail.dk>
wrote:

> Fandt lige denne anmeldelse i EB.
> Jeg er ikke specielt facineret af Cindy & Kuku, men kan denne artikel
>betegnes som en anmeldelse eller er det udslag af en dårlig dag,
>eller.....??

Den anmeldelse er da ikke helt enestående, og da slet ikke på den
avis, men fx boganmeldelser i weekendavisen kan være mindst lige så
ringeagtende. En forklaring kunne være at det ikke kræver så meget
talent at skrive en interessant(set fra redaktøren og pøblens side)
smædeartikel, hvorimod det er meget svært at skrive gode positive
anmeldelser, uden at gå i selvsving eller blive kedelig.

Jeg har aldrig forstået meningen med anmeldelser, og jeg gør meget for
at undgå dem, så jeg fordomsfrit kan danne min egen mening om tingene.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 11-10-02 13:58

Robert Piil wrote:
> Jeg har aldrig forstået meningen med anmeldelser, og jeg gør meget for
> at undgå dem, så jeg fordomsfrit kan danne min egen mening om tingene.

Ja, de fleste anmeldelser stinker langt væk. Men jeg kan nu ofte få noget
godt ud af subjektive og engagerede anmeldelser, selvom jeg ofte er uenig.
F.eks. kan jeg godt lide anmeldelserne på pitchforkmedia.com eller en gut
som Klaus Lynggaards. Men jo, det gælder da om at danne sig eget indtryk.
Jeg vil f.eks. stadig fastholde, at HelpYourSelfFish er DAD's bedste skive,
og at Black Crowes' Amorica også har mange kvaliteter, selvom begge har fået
store hug i pressen i sin tid. Der er nok også andre, hvis jeg tænker mig
om.

/Nikolaj

Fra : Robert Piil

Dato : 11-10-02 14:38

On Fri, 11 Oct 2002 14:58:22 +0200, "Nikolaj Borg"
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

> [...]
>store hug i pressen i sin tid. Der er nok også andre, hvis jeg tænker mig

Jeg undgår skam ikke anmeldelserne fordi jeg er bange for at komme til
at synes det samme som anmelderen, men fordi jeg så ikke kan undgå at
sammenligne min oplevelse med det jeg har læst. Det synes jeg
forstyrrer selve oplevelsen.

Selv når kvaliteten af en anmeldelse er helt iorden, synes jeg altså,
at den kan ødelægge noget af min oplevelse.

Bagefter kan det være sjovt nok at sammenligne med anmeldelserne,
selvom man til tider har svært ved at genkende den koncert man har
været til.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Uffe Holst

Dato : 11-10-02 14:14

In an article of 11 Oct 2002 flej wrote:

> Fandt lige denne anmeldelse i EB.
> Jeg er ikke specielt facineret af Cindy & Kuku, men kan denne artikel
> betegnes som en anmeldelse eller er det udslag af en dårlig dag,
> eller.....??

Den er vel hovedsagelig et udslag af kvalitetsniveauet af Ekstra Bladet.

--
Uffe Holst

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 12-10-02 13:22

"flej" <flej@"buuh"jubiimail.dk> skrev i

> [...]
> denne artikel
> betegnes som en anmeldelse eller er det udslag af en dårlig

Hvert fugl synger jo med sit næb, og det gælder også anmeldere.

Jeg er i øvrigt i store træk enig med anmelderen. Jeg mener at Zindy
er en ganske glimrende sangerinde, væsentligt over gennemsnittet i
DK, hvilket gør det endnu værre at hun ikke gider at finde noget
ordentligt materiale, men blot rider på det gamle lort. Havde hun
lavet nogle *fortolkninger* af div. gamle numre (gerne tilført
originalitet samtidig med at være tro mod originalen), ville det
være helt fint.

At hun derimod aflirer en masse gamle numre, tilsat denne Kuku's
evindelige og dybt talentløse "Yeah" osv., gør ganske rigtigt CD'en
dybt ligegyldig. Vil man høre den slags, kan man bare tage på
Damhuskroen.

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-10-02 19:38

Bjørn Løndahl wrote:
> "flej" <flej@"buuh"jubiimail.dk> skrev i

Snip

> [...]
> lavet nogle *fortolkninger* af div. gamle numre (gerne tilført
> originalitet samtidig med at være tro mod originalen), ville det

Enig, hun synger godt. Der må være tale om en eller anden form for karmisk
fejldisposition.

Aum Shanti

-Sune

Fra : Bjørn Løndahl