B&O-sagen
Fra : Jesper Brock

Dato : 11-10-02 12:54

hej gruppe

på et tidspunkt var B&O involveret i en sag med en ung studerende, der
forsøgte at sælge B&O et com-domæne til en grov overpris

Hele sagsforløbet ligger på en webserver (hvor jeg har læst det), men nu har
jeg mistet adressen til serveren.

nogen der kan huske adressen, hvor sagen ligger?

/Jesper
Flashlight-Gruppen.dk

Gud sagde: lad der blive lys... og det blev der.
For heldigvis havde vi været der dagen før og lagt kabler ud...

Fra : Jakob Paikin

Dato : 11-10-02 13:01

On Fri, 11 Oct 2002 13:54:06 +0200, "Jesper Brock"
<jesper.brock@[Killspam]superbruger.dk> wrote:

>Hele sagsforløbet ligger på en webserver (hvor jeg har læst det), men nu har
>jeg mistet adressen til serveren.
>
>nogen der kan huske adressen, hvor sagen ligger?

http://www.ipb.dk/Varemaerker/beologic.htm - en søgning efter
"Zewillis" gav massevis af hits

--
Jakob Paikin

Fra : Lasse Madsen

Dato : 11-10-02 21:37

Manden blev idømt at skulle betale 250.000 + 40.000 i sagsomkostninger hvad
så hvis man ikke ejer saltet til ægget ?

... og kunne man ikke omgås at skulle betale de 250.000,- ved at betale
staten de 40.000 og så flytte til udlandet ...

Så vidt jeg er orienteret kan firmaer osv. ikke gøre udlæg i ens løn i et
andet land det er kun staten der kan det, eller tager jeg fejl ?

m.v.h.
l. madsen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 12-10-02 08:54

On Fri, 11 Oct 2002 22:37:02 +0200, "Lasse Madsen"
<lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

>Manden blev idømt at skulle betale 250.000 + 40.000 i sagsomkostninger hvad
>så hvis man ikke ejer saltet til ægget ?

Hvis der efter sædvanlige inddrivelsesskridt (fogedret) viser sig ikke
at være aktive af værdi, bliver beløbet naturligvis ikke betalt - på
det tidspunkt.

Men da der foreligger en dom, forældes kravet først efter 20 år - og
en jurastuderende får nok indtægter på et tidspunkter i løbet af de 20
år...

(I øvrigt lød landsrettens dom på 50.000 + 40.000).

>.. og kunne man ikke omgås at skulle betale de 250.000,- ved at betale
>staten de 40.000 og så flytte til udlandet ...

De 40.000 i omkostninger skal ifølge dommen betales til sagsøgeren -
ikke til statskassen.

>Så vidt jeg er orienteret kan firmaer osv. ikke gøre udlæg i ens løn i et
>andet land det er kun staten der kan det, eller tager jeg fejl ?

Det tør jeg ikke svare på - men private kan i princippet gennemføre
tvangsinddrivelse (fogedsager) i mange fremmede lande.

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine. www.dklaw.dk

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning, samt i øvrigt er min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-10-02 13:08

Jesper Brock wrote:

> [...]
> jeg mistet adressen til serveren.
>
> nogen der kan huske adressen, hvor sagen ligger?

Man kan vist læse om sagen mange steder, så jeg ved ikke, om jeg har
ramt den, du leder efter, men prøv:

http://www.ipb.dk/Varemaerker/beologic.htm

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-10-02 13:12

"Jesper Brock" <jesper.brock@[Killspam]superbruger.dk> wrote in message
> hej gruppe
>
> på et tidspunkt var B&O involveret i en sag med en ung studerende, der
> forsøgte at sælge B&O et com-domæne til en grov overpris

Det var nu ikke B&O men et firma der hedder Bann Nordic (Tidligere
Beologic).

/Per

Fra : Jakob Paikin

Dato : 11-10-02 13:19

On Fri, 11 Oct 2002 14:12:11 +0200, "Per Christoffersen"
<pc@comonto.dk> wrote:

>Det var nu ikke B&O men et firma der hedder Bann Nordic (Tidligere
>Beologic).

Og Beologic var et selskab i B&O-gruppen

--
Jakob Paikin

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-10-02 13:40

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> wrote in message

> Og Beologic var et selskab i B&O-gruppen

Ups.

/per