Air Dock spørgsmål
Fra : Dan Henriksen

Dato : 11-10-02 12:16

Hej alle i kloge hoveder

Kan jeg sætte Air Docken direkte til min Cisco router eller skal det
trådløse netværk styres af Mac'en, jeg mener Routeren ind ind i Mac'en i et
netkort og Air Docken i et anden netkort.

Altså, kan min Router og Air Docken stå sammen, alene i et skab i min stue,
og så min Mac og en anden Dock i mit arbejdes værelse.

Jeg spøger måske lidt dumt, men jeg ved ikke noget om trådløst netværk.

På forhånd tak

Dan

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-10-02 13:49

Dan Henriksen <dan@1way2print.net> wrote:

> Kan jeg sætte Air Docken direkte til min Cisco router eller skal det
> trådløse netværk styres af Mac'en, jeg mener Routeren ind ind i Mac'en i et
> netkort og Air Docken i et anden netkort.

Normalt vil man sætte Airport basen til (ADSL) routeren. Maskiner som
ikke har airport kan du tilsutte direkte til Airport basen med ethernet
evt via en hub eller switch. Maskiner med airport tilgår Airport basen
trådløst.

> Altså, kan min Router og Air Docken stå sammen, alene i et skab i min stue,
> og så min Mac og en anden Dock i mit arbejdes værelse.

Hvor mange maskiner har du og har de mulighed for (indbygget) airport?
Har du to Airport baser og tænkt at dig at de skal kommunikere sammen
trådløst?

> Jeg spøger måske lidt dumt, men jeg ved ikke noget om trådløst netværk.

Bare spørg løs, men vi skal vide noget mere om hvilket udstyr du har.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Dan Henriksen

Dato : 12-10-02 08:49

> Hvor mange maskiner har du og har de mulighed for (indbygget) airport?
> Har du to Airport baser og tænkt at dig at de skal kommunikere sammen
> trådløst?

ADSL tilgangen er i min stue, 2 ældre G3 iMac's i børneværelset, en G4 Dual
450 og en g3 powerbook i mit arbejdes værelse samt en ældre laser printer.
Og jeg vil helst være fri for at trække kabler til nogen af maskinerne.
Altså alt skal helst være trådløst.

Så det vel vil sige at jeg skal have 3 Docks, en som står sammen med
Routeren, en i børene værelset og en i arbejdes værelset. Powerbooken skal
vel have installeret et PCMIA kort (eller?)

Dan

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 12-10-02 10:50

Dan Henriksen <dan@adsistance.dk> wrote:

> [...]
> Routeren, en i børene værelset og en i arbejdes værelset. Powerbooken skal
> vel have installeret et PCMIA kort (eller?)

Først tror jeg ikke det er muligt at få en Airport base til at agere
modtager. Er der nogen der har info om dette.

Til din PowerBook skal du rigtig nok have et PC-card.

Måske har din G4'er mulighed for Apples Airport kort.

iMac'erne er sikkert også for gamle til Airport kortene, men check det
først. Ellers skal du ud i noget redieparts USB eller Ethernet halløj,
som jeg ikke kender noget til.

Har du mulighed for at tage til Herlev i dag vil jeg anbefale dig at
kigge ud til MacBrugers workshop som har trådløst netværk på programmet.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Dan Henriksen

Dato : 12-10-02 11:35

> Har du mulighed for at tage til Herlev i dag vil jeg anbefale dig at
> kigge ud til MacBrugers workshop som har trådløst netværk på programmet.

Aggggggeeeeeeee netop i dag kan jeg ikke (

Jeg må prøve i OfficeLine og sikkert der er noget om dette på Apples
sider....

Dan