Ældre type afbryder?
Fra : Steen Suder

Dato : 11-10-02 11:31

Vort hus er forsynet med lysafbrydere med nogenlunde flg. udseende:

Ca. 50x50mm i lysegrå plast, der buer en smule udad.
Selve tasten er 7x25mm og buer en smule indad.

Jeg skal have skiftet en enkeltafbryder ud med en dobbeltafbryder (ny,
ekstra lampe).

Hvad hedder typen?
Hvor køber man denne afbryder, evt. brugt?

Jeg bor i Århusområdet.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Lars Kjær Johansen

Dato : 11-10-02 11:43

Hej Steen
Jeg har selv skulle bruge sådan nogle kontakter
og fandt dem hos www.genbyg.dk
ring evt. til dem og lad dem finde præsis dem du skal bruge!! Held og lykke
/ Lars

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 11-10-02 11:51

"Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> wrote in message news:3da6a864$1@owl...
> [...]
> ekstra lampe).
>
> Hvad hedder typen?
> Hvor køber man denne afbryder, evt. brugt?

Jeg mener typen hedder 'Minitangent'.
Jeg tror ikke den kan fås som ny mere, men ville ringe til en elektriker og
høre om han har den i hans rodekasse.
www.lk.dk/katalog.jhtml omtaler kun 'Smal minitangent' - den bruges ofte i
dørgerikter.

--
Erik Rudbeck
Cleanup my address before replying by mail

Fra : Gert

Dato : 11-10-02 13:52

"Erik Rudbeck" <eru@dirty.key.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<znip>

> Jeg mener typen hedder 'Minitangent'.
> Jeg tror ikke den kan fås som ny mere, men ville ringe til en elektriker
> [...]

de kan findes hos enkelte elektrikere, men koster ca spidsen af en jetjager

så jeg vil også råde til at smutte ud til en der handler med brugt el, og
finde en.
og jeps det er en minitangent, og efter min mening den bedste afbryder der
er lavet.

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Jensen

Dato : 11-10-02 15:57

> [...]
> finde en.
> og jeps det er en minitangent, og efter min mening den bedste afbryder der

Ihvertfald en af dem der ikke efterlader indtrykket "plastica italia"
BTW så synes jeg Opus er det værste bras der længe er lavet, specielt deres
forfra/gipsvægs dåser

Jensen

Fra : Gert

Dato : 11-10-02 18:14

"Jensen" <jtn@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Ihvertfald en af dem der ikke efterlader indtrykket "plastica italia"
> BTW så synes jeg Opus er det værste bras der længe er lavet, specielt

aaaahhhh en sjælsfrænde
de ord var som snuppet ud af min menings ordbog
de er grimme besværlige at montere og ligner mest af alt noget der hører til
i inudustri.
det eneste gode jeg har at sige om det er at man kan tage rammerne af uden
at demontere
selve afbryder, det gør det unægteligt noget nemmere at male og tapetsere

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller
http://www.lynghoy.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-10-02 18:22

<snip>

> [...]
> finde en.
> og jeps det er en minitangent, og efter min mening den bedste afbryder der

Jeg fandt dem hos min lokale elektrikker og de kostede det samme som alle
andre kontakter. Ja, de var nye...
Jeg har desuden fundet dem hos LMM genbrug i Køge, men det er jo nok lidt
for langt væk. Jeg ved ikke om de sælger pr. post, men jeg tvivler.
http://www.lmm-genbrug.dk

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002