Yamaha TDR125 - flere kræfter??
Fra : ML

Dato : 11-10-02 10:32

Hvordan får jeg en smule flere kræfter på min lille mc.

Jeg er en voksen herre på 100 kg som bruger mc'en som transportmiddel til og
fra arbejde. Jeg er lidt irriteret over at den i modvind har svært ved at
holde farten i 6. gear. Kan det betale sig at skifte til mindre tandhjul
bagpå, anden udstødningen eller hvad foreslås der at jeg gør.

Udover at jeg kan tabe mig eller købe en større mc.

ML

Fra : Martin

Dato : 11-10-02 11:49

"ML" <lars.fredenslund@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> bagpå, anden udstødningen eller hvad foreslås der at jeg gør.
>
> Udover at jeg kan tabe mig eller købe en større mc.

din vægt er ikke ummidelbart så kritisk som du tror.
den er antageligvis vind modstand der er problemet.

Det billige råd må være, læn dig forover så du ikke giver
så meget vindmodstand.

Men ja det kan da godt være en god ide at pille
lidt ved gearing, men du skal nok sætte et større tandhjul
bagpå hvis du vil have flere omdrejninger.
HUSK at et større tandhjul bag på vil give dig en lavere topfart
i medvind..

Fra : Søren Lindholt

Dato : 11-10-02 11:39

ML <lars.fredenslund@get2net.dk> wrote in article
> [...]
> holde farten i 6. gear. Kan det betale sig at skifte til mindre tandhjul
> bagpå, anden udstødningen eller hvad foreslås der at jeg gør.

Der fås sikkert tunpotte og dæmper, men du kan prøve først at sætte
kulfibermembraner, evt. boyesen, i indsugningen i stedet for std.
Der fås også tuncylinder hos f.eks. www.on2wheels.de men det koster en del.

Mindre tandhjul bagpå vil kun geare den op, og give endnu større problemer,
men en tand eller to op kan være kuren. JEg har selv kørt med 13/53 på min
DT, det var ret lavt, men den var også kun til ræs...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 11-10-02 12:27

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Der fås sikkert tunpotte og dæmper, men du kan prøve først at sætte
> kulfibermembraner, evt. boyesen, i indsugningen i stedet for std.

Jeg står jo rent faktisk og mangler sådan en cylinder... kan nu godt nok
ikke finde nogen tuningscylinder, men en std. er en noget anden pris end i
dk..

De billeder der er - skal de tages seriøst.. jeg mener - hvis YVPS'en er med
i prisen, er det jo LATTERLIGT billigt - den alene koster 1200 i dk...

og så kommer det store spørgsmål - ER en TDR125R motor helt identisk med en
DT-125R motor.. her tænker jeg især på YVPS'en, da den ser noget anderledes
ud.. sådan umidlbart...

> [...]
> men en tand eller to op kan være kuren. JEg har selv kørt med 13/53 på min
> DT, det var ret lavt, men den var også kun til ræs...

Mikkle - soon to become wannabe motortosse...

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-10-02 14:35

"Mikkel Knudsen" <mikkel@[nospam]nurv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> DT-125R motor.. her tænker jeg især på YVPS'en, da den ser noget

Nej, de to motorer er meget ens, men _helt_ ens er de ikke. Jeg er ikke inde
i detaljerne, men TDR'en føles marginalt hidsigere end DTR'en - dvs. med
mindre bundtræk.

Rittig

Fra : Henning

Dato : 12-10-02 22:12

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse news:3da6d78b$0$79648$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nej, de to motorer er meget ens, men _helt_ ens er de ikke. Jeg er ikke inde i detaljerne, ...

Heller ikke jeg, men jeg mener, at boringen er forskellig. Koblingerne fex er forskellige. En af de få ting, der går igen er vist hovedlejerne.

Hvis det har interesse, kan jeg til sammenligning tage nogle mål på stempel og cylinder fra en DT.

--
Who, what, where: http://move.to/henning