validere iframe/ilayer
Fra : Miccel

Dato : 11-10-02 09:27

Hvordan får man iframe og ilayer til at validere i html4.01 ?
Kan det lade sig gøre via CSS - og hvordan ?

Hilsen Miccel.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-10-02 11:16

Miccel wrote in <ao620u$2at$1@sunsite.dk>:
> Hvordan får man iframe og ilayer til at validere i html4.01 ?

Ilayer er vist ikke en den af html4-standarden, men iframe skulle ikke være
noget problem.

Men uden at se din kode er det ret svært at finde ud af hvad der er galt.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Miccel

Dato : 11-10-02 12:01

> Men uden at se din kode er det ret svært at finde ud af hvad der er galt.

<iframe src="tilbud.htm" name="tilbud" frameborder="0" height="110" width="116"
scrolling="no">
<ilayer src="tilbud.htm" name="tilbud" frameborder="0" height="110" width="116"
scrolling="no">
</ilayer>
</iframe>

Du kan også få en URL/URI http://www.absolut4u.dk

Næsten intet kan validere, hverken src, frameborder, scrolling mm.
Ideén var så, at man kunne kode iframe/ilayer i CSS dog uden det blev til et
decideret CSS-layer.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-02 13:42

Fri, 11 Oct 2002 11:00:39 +0000 (UTC), skrev Miccel
<miccel@ofir.dk>:

> [...]
>
>Næsten intet kan validere, hverken src, frameborder, scrolling mm.
>Ideén var så, at man kunne kode iframe/ilayer i CSS dog uden det blev til et

Det er nu kun <ilayer> den beklager sig over og det er fordi det
ikke er en del af html 4.01 (eller nogen anden htmlversion) som
Niels skrev, det er en speciel Netscape 4.x-tingest.

Du kan ikke få den til at validere på nogen måde med <ilayer>, ej
heller med css.

Så har du har to muligheder:

Glemme Netscape 4.x-brugere og få siden til at validere
eller
tage hensyn til Netscape 4.x-brugere og være ligeglad med at
siden ikke validerer på det punkt.

Fra : Miccel

Dato : 11-10-02 14:40

Ja, du har ret. Det er kun ilayer som volder problemer.
Jeg må jo vælge, om de 0,4 % Netscape4 brugere skal have fuldt udbytte af sitet
(taget ud fra en dansk statistik med 840 unikke hits)

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-10-02 17:35

Knud Gert Ellentoft wrote in
<4jhdquct14p4tuer3j30auqa2063a9cbhu@dtext.news.tele.dk>:
> [...]
> eller
> tage hensyn til Netscape 4.x-brugere og være ligeglad med at

Der er også en 3'er: Giv forskellig kode til specielle browsere.
3a: Lav det med javascript. Kontroller om browseren er Netscape version 4.
Hvis ja, så skriv den specielle ekstra-kode ud med document.write.

3b: Lav det serverside, men ellers på samme måde.

Jeg synes normalt ikke at man skal skrive noget generelt kode, der ikke
overholder standarderne, for at tilfredsstille en bestemt browser.
Vil man lave noget specielt for en bestemt browser, så er det kun den, der
skal se det specielle.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Miccel

Dato : 12-10-02 15:52

Havde selv tænkt på dét med js., men syntes, det var for meget at gøre ud af
det for NS4 brugeres skyld.
Men du har ret. Det er en ekstra mulighed.