IDE til java
Fra : Sorenpa

Dato : 11-10-02 08:32

Jeg står og mangle et program til at skrive Java i, jeg har pårøvet forte,
men syntes at den er noget tung at arbejde med. Er der nogen der har nogle
alternativer ??

Mvh søren

Fra : Sorenpa

Dato : 11-10-02 08:46

Nu har jeg selv lige fået et tip ind ... jbuilder... er det godt ??

Fra : Sorenpa

Dato : 11-10-02 09:15

JCreator hedder den... :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-10-02 09:49

Sorenpa skrev:

>JCreator hedder den... :)

Ja, den er god.

--
Bertel

Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~

Dato : 11-10-02 16:08

Jeg er selv utrolig glad for IntelliJ IDEA: www.intellij.com/idea

--
Ole I. Hougaard
oih@get2net.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 12-10-02 11:40

On Fri, 11 Oct 2002 at 15:08 GMT, Ole Ildsgaard Hougaard <oih@get2net.dk> wrote:

> Jeg er selv utrolig glad for IntelliJ IDEA: www.intellij.com/idea

Emacs.

--
Kristian Thy
BSc, Geoinformatics

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 14-10-02 07:31

Jep, IDEA er vejen frem. Dem der siger andet har ikke prøvet den!

En anmeldelse i Java Developers Journal:
http://www.sys-con.com/java/article.cfm?id=1611

"I introduced a few co-workers to the software to hear their opinions,
knowing each of them already had established their own favorites
NetBeans, Forte, JBuilder, JRun Studio, and Visual J++. They're all
using IDEA 3.0 now."

IDEA kan ikke beskrives fyldest gørende. Det skal prøves.

Thomas

Fra : Hancater

Dato : 14-10-02 14:02

> [...]
> using IDEA 3.0 now."
>
> IDEA kan ikke beskrives fyldest gørende. Det skal prøves.

Hej.
Nu har jeg arbejdet med både Jbuilder og VisualAge for Java, der efter min
smag begge er ret skod. Jeg er glad for JCreator, men kunne godt tænke mig
lidt mere.....
Så du mener IDEA kan anbefales?
Er det en 'builder' ? Og hvad kan man sammenligne det med?
Findes den i en gratis version?

-Ostekongen

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 15-10-02 07:43

"Hancater" <nb0b@cvusyd.edu> wrote:
>Er det en 'builder' ? Og hvad kan man sammenligne det med?
Builder?

>Findes den i en gratis version?
Nej, desværre ikke. Prisen er $ 395, hvilket ikke burde spille nogen
rolle for en virksomhed. Jeg mener klart at de penge hurtigt er tjent
hjem.
For en privat person kan det være lidt mange penge, men tro mig den
giver mere fornøjelse end f.eks. en ny DVD. Så lev med VHS'en et år
til og anskaf IDEA

IDEA indeholder ikke noget RAD værktøj til fremstilling af GUI, men
hvem begræder det?

Thomas

Fra : Ostekongen

Dato : 15-10-02 07:56

> [...]
> til og anskaf IDEA
>
> IDEA indeholder ikke noget RAD værktøj til fremstilling af GUI, men

Nej, det begræder jeg skam ikke.
Men har samtidig ikke lyst til at give penge for et udvilingsmiljø,
når der findes så mange gratis, og når jeg kun er en privatperson, der
stadig er på relativt begyndersniveau.
Kan du anbefale noget andet, måsek noget tilsvarende?

Fra : Lars Dam

Dato : 15-10-02 08:31

On Tue, 15 Oct 2002 08:56:28 +0200, "Ostekongen"
<ostekongen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>stadig er på relativt begyndersniveau.
>Kan du anbefale noget andet, måsek noget tilsvarende?

Idea findes i en pseudo gratis version:

http://www.intellij.net/ under EAP

Det kan klart anbefales at checke idea ud. Nogle få af de ting som jeg
ikke kan undvære mere hvis jeg skulle skifte væk er:

Auto "import" indsættelse
Refactoring:
- Omdøb en metode/klasse i hele eens hierarki
- flyt en klasse fra en pakke til en anden
- Ændre metode signatur
- Nem get/set/constructor opretning
- Extract method
- og en hel del andre dejlige ting
Kodeformattering

Men det skal helt klart prøves før end man indser hvor uundværligt det
er.

vh. ld
---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Ostekongen

Dato : 15-10-02 09:26

> [...]
> - og en hel del andre dejlige ting
> Kodeformattering
>
> Men det skal helt klart prøves før end man indser hvor uundværligt det

Jeg bliver mere og mere nysgerrig.
Måske et dumt spørgsmål, men hvad mener du
med pseudo-gratis? ;)
-Ostekongen

Fra : Lars Dam

Dato : 15-10-02 13:19

On Tue, 15 Oct 2002 10:26:17 +0200, "Ostekongen"

>Jeg bliver mere og mere nysgerrig.
>Måske et dumt spørgsmål, men hvad mener du
>med pseudo-gratis? ;)

EAP = Early Access Programme. En slags 'pre-release' af det endelige
produkt. For at afprøve de sidste nyeste features (og mulige bugs :-/
) slipper man for at betale. Kræver at man er registret hos dem, og
'licencen' gælder kun for en begrænset periode, men kan fornyes uden
betaling.

>-Ostekongen

vh. ld
---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Ostekongen

Dato : 15-10-02 13:45

> [...]
> ) slipper man for at betale. Kræver at man er registret hos dem, og
> 'licencen' gælder kun for en begrænset periode, men kan fornyes uden

Cool.....det vil jeg tjekke ud.....
Tak.

Fra : Max Rotvel

Dato : 22-10-02 00:06

Lars Dam <lars_simple_spam_protection_dam@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
> Refactoring:
> - Omdøb en metode/klasse i hele eens hierarki
> - flyt en klasse fra en pakke til en anden

Eclipse kan _alt_ det ovenstående (Inklusiv 'en hel del andre
dejlige ting' .

Eclipse koster ikke en klejne.

Venlig hilsen
--
Max (rotvel at mail dot dk)

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 15-10-02 14:06

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> wrote:

>Kan du anbefale noget andet, måsek noget tilsvarende?
Inden IDEA, brugte jeg www.netbeans.org, og var meget glad for den.
Jeg har rodet lidt med Eclipse, som en del af Rational XDE, og brød
mig ikke om den. Jeg går efter en IDE man kan betjene med tastaturet
100%, og det tror jeg ikke man kan med Eclipse.

Thomas

Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~

Dato : 15-10-02 20:44

> [...]
>smag begge er ret skod. Jeg er glad for JCreator, men kunne godt tænke mig

IDEA har ændret min måde at programmere på ganske radikalt. For det
første koder jeg en del hurtigere (jeg vil gætte på ca. 50%). Det
skyldes for det første at der er mange features i IDEA der gør det
lettere at få noget kode skrevet: Automatisk vedligeholdelse af import
statements, automatisk og løbende check for fejl og warnings (warnings
dog først i den kommende 3.0), intelligente live templates og ikke
mindst de nye "intentions" (3.0). For det andet gør IDEA det meget let
at lave om i sin kode: Refactorings (mange); søgning på brug af
variabler, felter, metoder, konstruktorer, klasser og interfaces; samt
en god JUnit integration. Det gør det lidt lettere at undgå en
skriveblokering når man sætter sig til tastaturet.

Alle de måder at ændre koden på er også et godt incitament til hele
tiden at holde sit design frisk. Det skulle gerne bevirke at man ikke
får sig låst fast i nogle tidlige uheldige designbeslutninger som kan
ride en som en mare gennem hele projektet.

>Er det en 'builder' ?

Hvis du med en builder mener et værktøj, der kan generere en masse
kode for dig, så nej. Der er en markant mangel på wizards,
GUI-builders og des lignende i IDEA.

>Og hvad kan man sammenligne det med?

Ikke noget jeg for alvor har prøvet, men jeg har hørt at Eclipse
skulle være lidt i samme boldgade. Jeg har bare haft et dårligt
forhold til Eclipse siden jeg opdagede at én af dens refactorings
smadrede min kode fuldstændigt uden at give mig en advarsel.

>Findes den i en gratis version?

Ikke rigtigt, men der er en "academic license" til 99$ hvis du kan
overbevise dem om at du er studerende eller på anden måde tilknyttet
en læreanstalt. Ellers kan du jo prøve deres early access program. Der
ender du alligevel ligesom alle os andre der ikke kan få de nye
features hurtigt nok.

--
Ole I. Hougaard
oih@get2net.dk

Fra : Thomas Kristensen

Dato : 15-10-02 12:12

Prøv at kigge på www.eclipse.org. Eclipse er glimragende til
XP/refactoring og kan udvides med diverse plugins. Det er gratis...