Nokia 9110 og virus
Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-10-02 06:55

For kort tid siden modtog jeg en sms. afsenderen stod som 63028
(eller 63026?)

Først betragtede jeg den som en af de sædvanlige meldinger om
spam i min e-mail postkasse.

Men da jeg ikke kunne slette den, begyndte jeg at kigge den
lidt efter i sømmene.

Med et filhåndteringsprogram jeg har installeret fik jeg set at
den indeholdt en fil af den type der bruges til at installere
programmer på en 9110 (GEO*.*).

Herefter blev den slettet, med filprogrammet.

Men den har åbenbart nået at blive installeret.

For siden har jeg haft store problemer med min telefon.
Specielt i SMS-delen. andre områder er kun påvirket af at
telefonen hyppigt skal rebootes p.g.a en "intern fejl".

I min "indbakke optræder der en del sms'er jeg ikke kan slette,
eller åbne.

Jeg kan se på navnene at det er tidligere modtagne beskeder.
Kigger jeg i den "udvendige" beskedmenu optræder de ikke der.

Samtidig kommer nogle af mine egne, sendte, sms'er også over i
indbakken. Og kan heller ikke slettes.

Er der andre der har været ude for det samme, eller noget der
ligner?

Jeg regner med at problemet er specifik for Nokia 9110, fordi
den har både telefondel og communicator-del.

--
MVH Finn
Når nu regeringen vil forbyde eksklusivaftaler,

Fra : Johnny

Dato : 14-10-02 10:51

"Finn Guldmann" <finn@guldXfinn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når nu regeringen vil forbyde eksklusivaftaler,
> forbyder de vel også de eksklusivaftaler der indgåes
> mellem folketingsmedlemmerne og partierne?

Nej har ikke prøvet det, men vil anbefale dig en formatering af din telefon
du finder vejl. i din maual kan ikke lige huske kombinationen.

Download evt. manual på nokias hjemmeside

Hilsen

Johnny