Vagtler!
Fra : mig

Dato : 11-10-02 05:58

Hvordan tilberedes vagtler og hvad kan man servere som tilbehør?

Fra : Inger Pedersen

Dato : 11-10-02 21:07

"mig" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan tilberedes vagtler og hvad kan man servere som tilbehør?

Du kan tilberede dem som andet fuglevildt: Brune dem i smør i en gryde,
tilsæt lidt vand, salt og peber og enebær, simre videre, til de er møre.
Servere med hvide og brunede kartofler, ribs- eller rønnebærgele - evt.
waldorffsalat eller grønne bønner - og brun sovs.
Sidst, men ikke mindst en god rødvin.
Velbekomme!

Hilsen Inger

Fra : mig

Dato : 12-10-02 13:57

Tak for svaret indtil videre. Jamen sådan ca. hvor lang tid skal de simre
til de er færdige, så man har en lille rettesnor?

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-10-02 15:33

> Tak for svaret indtil videre. Jamen sådan ca. hvor lang tid skal de simre
> til de er færdige, så man har en lille rettesnor?

Det kommer an på, hvor gamle vagtlerne er.
Carla Meyer skriver i 1942, at stegetiden er ca. 20 min. (og dengang
gennemstegte man altså maden!) - men jeg synes, det lyder som kort tid. Prøv
at stikke en nål eller tynd gaffel i dem efter de 20 min og mærk, om de er
møre. Hvis ikke - så giv dem 10 min. mere og prøv igen... og så fremdeles.
Uhm. Jeg sidder og bliver helt sulten.
Hilsen Inger