Klask ved gear?
Fra : RpR

Dato : 10-10-02 23:33

En ting jeg lige tænkte på: De MC'er jeg har prøvet har allesammen givet en
højlydt, og efter min mening lettere voldsom *klask* eller *klonk* når de
blev sat fra frigear til 1. gear.
Hvad er der egentligt der sker? Og kan gearkassen klare den slags?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-10-02 07:39

> [...]
en
> højlydt, og efter min mening lettere voldsom *klask* eller *klonk* når de

Især ved koldstart kan koblingspladerne godt være "klistret" sammen. Dette
betyder, at geartandhjulene alligevel drejer rundt, selvom koblingen er
trukket.
Når maskinen sættes i gear, opstår dette "klonk", da det drejende tandhjul
sættes i forbindelse med dét tandhjul, der har forbindelse til kæden.
Selvom koblingspladerne er klistret sammen, så løsner de sig hurtigt, da et
standset baghjul, "vinder" over lidt sammenklæbenhed på koblingspladerne.

> Og kan gearkassen klare den slags?

Eftersom dette er en normal ting, så skulle man da tro, at det ikke er vildt
skadeligt.....

Hilsen
Lars
____________
Fjern NOSPAM fra min E-mail-adresse
MEDMINDRE at du er spammer! - I så fald skal NOSPAM stadig stå i E-mail
adressen!

Fra : Biker Mike

Dato : 11-10-02 14:33

Hæ ! Det lyder som om at du har prøvet en gammel Honda, Bare rolig, sådan
har min gjort i 27 år nu og den kører stadig.

Hilsen Michael

Fra : RpR

Dato : 11-10-02 20:23

> Hæ ! Det lyder som om at du har prøvet en gammel Honda, Bare rolig, sådan
> har min gjort i 27 år nu og den kører stadig.

Lyder betryggende =)
En kammerat har købt en ret gammel og hærget MC til transport om vinteren da
hans CB'er ikke skal køres når der er saltet osv, og den "klasker" i
gearene, dog også når den er varm.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 12-10-02 09:35

"Biker Mike" <xxxdko12134@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hæ ! Det lyder som om at du har prøvet en gammel Honda, Bare rolig, sådan
> har min gjort i 27 år nu og den kører stadig.

Øh...... her må jeg bryde ind sige..... en Suzuki

Thore

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-10-02 11:08

SmaRTrxxv <thore@snaps.dk> skrev i en

> "Biker Mike" <xxxdko12134@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Øh...... her må jeg bryde ind sige..... en Suzuki
>
> Thore

Jeg bryder så også lige ind og siger at en BMW ikke siger 'klask'
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 12-10-02 12:55

> Jeg bryder så også lige ind og siger at en BMW ikke siger 'klask'
> --
> M.V.H.

Det er rigtigt..
og hvis du har lyst til prøve at opleve et ordentligt "klask" kan du bare
holde dig til når jeg sætter en af mine suzi´er i 1. gear..
Thore

Fra : Jon Larsen

Dato : 13-10-02 17:53

"> >

> Det er rigtigt..
> og hvis du har lyst til prøve at opleve et ordentligt "klask" kan du bare
> holde dig til når jeg sætter en af mine suzi´er i 1. gear..
> Thore
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det kunne også være en kombination af klistrede koblingsplader og dårlig
sykronisering af tandhjulene i gerkassen.... faktisk som en der køre 100 og
en der køre 50 og så skal de på samme tid ende på samme hastighed.. altså
"klask"

Jon Larsen

Fra : Biker Mike

Dato : 13-10-02 21:29

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> "> >
Hø ! Siger de overhovedet noget ??

Hilsen Michael

Brrrmmm ! brrrmmmm!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-10-02 23:26

> Hø ! Siger de overhovedet noget ??
>
> Hilsen Michael
>
> Brrrmmm ! brrrmmmm!

Du er inde på noget af det rigtige.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-10-02 10:01

"Preben Riis Sørensen" wrote:

> Du er inde på noget af det rigtige.

Den siger da KLACK.

Se selv.
http://home14.inet.tele.dk/senator/bmwfun.htm

Ib Jakobsen

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 14-10-02 11:26

ROFL! :)

Har du flere i den stil?

/Mvh
Kristoffer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-10-02 15:00

Kristoffer Lippert wrote:

> ROFL! :)
>
> Har du flere i den stil?

Nej, desværre ikke, Det var en jeg snuppede fra dk.bianer for et par år
siden. Men der må være flere af slagsen.

Ib Jakobsen

Fra : Squish

Dato : 14-10-02 19:00

Ib Jakobsen wrote:

> Den siger da KLACK.
>
> Se selv.
> http://home14.inet.tele.dk/senator/bmwfun.htm
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen

*LOL*

Fra : Biker Mike

Dato : 14-10-02 21:28

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
> "Preben Riis Sørensen" wrote:
>
> Den siger da KLACK.
>
> Se selv.
> http://home14.inet.tele.dk/senator/bmwfun.htm

Rigtig sød ! Sådden lidt Vakse Vuggo, eller hvad

Hilsen Michael

Fra : RpR

Dato : 15-10-02 23:16

> Rigtig sød ! Sådden lidt Vakse Vuggo, eller hvad

Vuggo?
Den skulle vist være mønstret på Rune Larsen herinde fra =)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-10-02 09:06

RpR wrote:

> Vuggo?
> Den skulle vist være mønstret på Rune Larsen herinde fra =)

Det vides ikke. KRHANDEL, som gør det i BMW har også en Rune.

Ib Jakobsen

Fra : Biker Mike

Dato : 16-10-02 19:14

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Vuggo?
> Den skulle vist være mønstret på Rune Larsen herinde fra =)
>
>Hups !! Pthastefejl , sorry

Hilsen Michael