Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera Medion 9725 - WinXP, Sp1, D~
Fra : Gerner Høffer

Dato : 10-10-02 21:48

Har lige købt ovennævnte kamera i FØTEX.
Jeg kører WindowsXP-PRO, SP1, DK.

Har installeret medfølgende TWAIN-driver, og tilslutter via USB.
Kameraet dukker op i enhedshåndteringen, men når medfølgende
billedbehandlingssoftware startes kan den ikke "se" kameraet.
D.v.s. optagelserne kan ikke overføres til PC

Er der nogen der kender noget til ovennævnte problem, og har nogen evt. en
løsning ??!!
Man orker næsten ikke turen til FØTEX.

GHØ

Fra : max

Dato : 10-10-02 21:59

> [...]
> D.v.s. optagelserne kan ikke overføres til PC
>
> Er der nogen der kender noget til ovennævnte problem, og har nogen evt. en

Et forsøg værd..
Tilslut kameraet, start op i alm. foto mode,
drej knappen over til PC mode... ?
virker her... mvh max

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-10-02 23:10

"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Et forsøg værd..
> Tilslut kameraet, start op i alm. foto mode,
> drej knappen over til PC mode... ?
> virker her... mvh max

Det er det samme her. Men generelt har jeg bemærket, at mit altid virker med
følgende fremgangsmåde.
Tilslut kamera til usb.
Tænd kamera (kan hos mig godt stå direkte på pc, men også på andet,
hvorefter jeg skifter)
Start Medion programmet, efter at du er sikker på, at kameraet er tændt.

Hvis jeg tænder kameraet inden jeg sætter usb kablet i, virker det kun hver
anden gang.

Kurt

Fra : Gerner Høffer

Dato : 12-10-02 16:49

Tak for svaret - men desværre intet virkede her.

Er løst ved via PaintShopPro (Billedredigeringssoftware) at gå ind under
filer/import/twain og starte twain-driver, så får den fat på kameraet.

Mærkeligt - Jeg ved ikke om det er fordi jeg har senest patch SP1 til WINXP
DK eller hvad.

Men dette råd vil jeg da lade gå videre.

Gerner

Fra : Gerner Høffer

Dato : 12-10-02 16:49

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-10-02 21:03

"Gerner Høffer" <gerner_h@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> filer/import/twain og starte twain-driver, så får den fat på kameraet.
>
> Mærkeligt - Jeg ved ikke om det er fordi jeg har senest patch SP1 til

Det kan ikke være der, at problemet findes, idet jeg også har sp1.
Nu nærlæste jeg lige dit spørgsmål og vil så lige spørge, hvad du mener med
billedbehandlingssoftware?
Er det ikke Medion programmet/driveren du bruger? Jeg fik Adobe PhotoDeLuxe
home edition 4.0 med til mit kamera, men jeg er nødt til først at hente
billederne ind på harddisken med Medion programmet først, og der er i
dokumentationen heller ikke anvist andre måder at gøre det på.
Det jeg beskrev, forudsatte at det var Medion programmet og ikke et
billedbehandlingsprogram.

Kurt

Fra : Gerner Høffer

Dato : 13-10-02 12:30

Jo - det er medion programmet/driveren jeg har forsøgt at anvende.
Men programmet fik aldrig startet driveren op.
Det kan derimod PainShopPro gøre. Det starter det lille program/driver hvor
man har 9 billeder vist, som man så kan gemme eller slette.
Jeg fik forøvrigt et pænt svar fra Medion Service Center, som anviser
hvordan installationen skal foregå.
Men enten kender de ikke WinXP for de beskrev installation som den er i
Win98/ME. Og WinXP ter sig jo lige knap på samme måde som Win98/ME.
Medion 9725 er jo et SKANHEX-SX410< se
link.http://www.skanhex.com.tw/e_sx410z.HTML
Jeg har hentet deres driver/program som er version 2.10 og på engelsk.
Men lige meget hjælper det.
Så jeg tror jeg lever med PaintShopPro og får startet program/driver
derigennem.
Endnu engang tak for interessen - Det er min debut på en newsserver, så jeg
er positiv overrasket over den hurtige respons.

Gerner

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-10-02 16:54

> link.http://www.skanhex.com.tw/e_sx410z.HTML
> Jeg har hentet deres driver/program som er version 2.10 og på engelsk.
> Men lige meget hjælper det.

Velbekomme og hvis det er nogen trøst, så virker den driver heller ikke hos
mig, men jeg har det iøvrigt også godt nok med den gamle. Vi er nok bare
nogle, som er tilbøjelige til altid at skulle have det sidste nye

Kurt

Fra : fiala

Dato : 30-12-02 19:10

"Gerner Høffer" skrev d. 10-10-02 21:48 dette indlæg :
> [...]
> Man orker næsten ikke turen til FØTEX.
>
> GHØ
>

> Jeg har det samme problem med mit Medion kamera 5995 fra Aldi. Jeg
kører windows XP-pro på Engelsk og har prøvet at køre medfølgende
software både før og efter opdatering med SP1. Det hjalp ikke, så
problemet må være XP generelt der har et problem med styring af
digitalkameraer over USB-porten. Så nu vil jeg prøve det råd som du er
kommet med

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-12-02 21:12

"fiala" <fiala.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemet må være XP generelt der har et problem med styring af
> digitalkameraer over USB-porten. Så nu vil jeg prøve det råd som du er

Jeg prøver lige igen
Dette kamera kan man kun hente billeder fra via det medfølgende
softwareprogram. Jeg ved ikke, hvad det hedder i Jeres version, men hos mig
hedder det "Medion 9725 danish".
Det bruges på følgende måde:
Sæt usbstikket i kameraet. Drej knappen foroven over på PC.
Tænd kameraet. Vent til det giver en lyd, så man med sikkerhed ved, at det
er tændt og klar.
Derefter startes Medion programmet, og hvis det fungerer, vil I kunne se, at
det begynder at indlæse billederne.
Herefter kan man i selve programmet udvælge de billeder, som man vil gemme,
hvorefter man overfører dem til harddisken.
Først derefter kan man bruge dem i det medfølgende billedbehandlingsprogram,
eller et hvilket som helst andet program, som man vil bruge.
I stifinder vil I nok kunne se, at der er noget, som hedder Digitalkamera,
men det er altså noget generelt halløj, som man ikke kan bruge med Medion
kameraet.
Jeg har ved selvsyn prøvet ovenstående på model 9700, 9725 og en model til,
som jeg ikke lige kan huske, og alle skulle bruge den metode, som jeg
beskriver. Så mon ikke det også stadig er det samme, idet det vist stort set
kun er modelnavnet, som der er forskel på. Selve indholdet er der vist ikke
ændret meget på.
Det fremgår i øvrigt også af dokumentationen til kameraet, at det kun er på
ovenstående måde, at det kan og skal gøres.
Andre kameraer kan gøre det på andre måder, men det ændrer ikke på
ovenstående.

Kurt

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-12-02 22:33

On Mon, 30 Dec 2002 21:12:15 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurt@portalen.no> wrote:

>"fiala" <fiala.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
klik
> [...]
>ovenstående måde, at det kan og skal gøres.
>Andre kameraer kan gøre det på andre måder, men det ændrer ikke på

Det er vist ikke helt rigtigt, jeg synes det er meget lettere at
starte Corel photopaint og i acquire image, at hente dem, det
svigter ikke, forøvrigt heller ikke i adobe photoshop6.
mvh Ebbe

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-12-02 00:12

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vist ikke helt rigtigt, jeg synes det er meget lettere at
> starte Corel photopaint og i acquire image, at hente dem, det
> svigter ikke, forøvrigt heller ikke i adobe photoshop6.
> mvh Ebbe

Tja. Jeg har begge programmer og kan også importere, men ikke uden at det er
Medion programmet der dukker op, og så skal man derfra vælge at importere,
hvilket så principielt foregår på samme måde.
Jeg plejer i stedet at bruge Medion programmet direkte til at lægge alle
billederne i en mappe på harddisken, og derfra vælger jeg så ud til videre
forarbejdning. Men det er jo nok et spørgsmål om, hvilken metode vi hver
især bedst kan lide.
F.eks. kan jeg i Corel Paint 7 via Filer - Aquire image - Aquire få startet
Medion programmet og så importere via Medion programmet. Men det foregår jo
efter helt samme princip, som når jeg starter Medion programmet direkte.
Men hvis jeg vælger Filer - Aquire image - Select source, kan jeg på en
liste se min scanner, medion 9725 og et scannerprogram. Scanneren og
scannerprogrammet kan jeg vælge direkte, men hvis jeg vælger kameraet, sker
der ikke en s...
Så derfor har jeg skrevet, som jeg gjorde.
Hvis du har en opskrift, hvor den ikke bruger Medion programmet til import,
vil jeg da meget gerne se den.
Men nu kan vi da vist i øvrigt se frem til et forhåbentligt godt nytår til
os alle

Kurt

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 31-12-02 10:41

On Tue, 31 Dec 2002 00:11:59 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurt@portalen.no> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
klip

> [...]
>vil jeg da meget gerne se den.
>Men nu kan vi da vist i øvrigt se frem til et forhåbentligt godt nytår til

Du har selvfølgelig ret Kurt.
At jeg brugte den anden metode, er blot fordi jeg hveranden gang
får besked på at resette PC'en, og det er temmelig irriterende,
det sker ikke når jeg starter fra Corel, men opstartsbilledet er
det samme.
hilsen og godt nytår
Ebbe

Fra : fiala

Dato : 30-12-02 23:18

"Kurt B. Andersen" skrev d. 30-12-02 21:12 dette indlæg :

> [...]
> ovenstående måde, at det kan og skal gøres.
> Andre kameraer kan gøre det på andre måder, men det ændrer ikke på

Det er det medfølgende Medion program. Software MD 5995 jeg har brugt
til at hente billeder med. Jeg har prøvet alle varianter ved opstart.
tænde kamera før at stikket er sat i USB. Jeg har Gjort som du foreslår.
o.s.v. Alt er prøvet, Intet virker. Jeg har også hentet Medion 9700
software som en foreslog. Det hjalp heller ikke. XP vil ikke sammen med
Medion 5995. Det er den samme information jeg får hver gang jeg
opstarter Medion programmet. KAN IKKE FINDE DIGITALKAMERA.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-12-02 23:54

> [...]
> Medion 5995. Det er den samme information jeg får hver gang jeg
> opstarter Medion programmet. KAN IKKE FINDE DIGITALKAMERA.

Fejlmeddelelsen har jeg set på mit kamera også, men det var netop når jeg
ikke gjorde det i den rigtige rækkefølge. Jeg har 9725, så derfor er jeg
ikke sikker på, at jeg har haft fat i 5995.
Den sidste mulighed jeg lige kan se er, at du selvfølgelig har kontrolleret,
at din usb port virker som den skal?
Evt. prøve om du kender en som også bruger xp og så installere på
hans/hendes computer i stedet for.

Kurt

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 02-01-03 01:06

Hej Kurt.
Jeg har fulgt tråden , og jeg har det samme problem som der er omtalt, men
udover det har jeg også det samme problem med min scanner MEDION USB jeg
kan ikke finde den nogen steder, jeg har også prøvet at installere den som
ny hardware .Jeg har ligeledes installeret alle de ting jeg fået med og jeg
har også prøvet at hente opdat. men jeg kunne ikke finde nogen. Jeg har også
prøvet at åbne den fra forskellige programmer.

Fra NG.
dk.edb.system.ms-windows

Jeg har købt et MEDION digital camera (5995) som jeg er tilfreds med, der
er bare det problem at uanset hvilken måde jeg prøver at tilslutte via USB,

kan jeg ikke få det til at virke,det har ikke været noget problem endnu,
fordi der er jo mange andre måder at overføre billederne på. Jeg har hentet
driver
(9700) og en ny patch de har lavet hos MEDION - lige meget hjalp det.
Jeg har samme problem med min MEDION USB scanner. Min PC er den nye "Aldi
MEDION" med Win XP
Jeg har foruden de USB stik der var ( 5 stk), selv sat et Sandberg 4-port
USB hub til , fordi jeg vil have det hele bag på. Jeg bruger i øjeblikket 2
porte
bagpå hvoraf den ene er til Sandberg 4-port USB hub , hvor jeg så har brugt
de
tre af de fire udgange.Jeg vil lige sige at "Sandberg" kører på "self power"
hvis
det skulle have nogen betydning.
Er der en der har et godt råd vil jeg blive glad,
på forhånd tak, Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-01-03 22:55

Som du måske har bemærket, har jeg svaret i den anden gruppe, hvor du har
dit spørgsmål.

Kurt

Fra : biks

Dato : 02-01-03 14:47

Jeg har noget af det samme, men den 9725 software der var med virker ikke,
men hvis jeg starter Photo chop finder en model 9700 sammen med 9725, men
vælger jeg 9700 virker det bortset fra at jeg skal genstarte maskinen før
den finder kameraet, mærkeligt