Leje bobcat
Fra : Søren

Dato : 10-10-02 20:55

Hej

Jeg skal have gravet en 50 meter rende, er der nogen som ved hvor man kan
leje en bobcat billigt i Ølstykke-området?

Særen

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 10-10-02 21:21

"Søren" <madklub@fjernwanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg skal have gravet en 50 meter rende, er der nogen som ved hvor man kan
> leje en bobcat billigt i Ølstykke-området?

Jeg ved ikke hvor bred en rende du skal have gravet, men hos
http://www.mertznielsen.dk/kaedegravere.html i Farum kan du leje en
kædegraver.

mvh
Bendt

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 11-10-02 06:44

Hej Søren

Hvis du ikke er rutineret maskine fører kan det ikke betale sig at leje selv
, men leje en med føre i stedet

Transporten er det samme , men gravningen tager næsten ingen tid .

Forslag : prøv

Torben Skjødt
21 42 94 50

--
Mvh. Ledøje Udlejning I/S
Risbyvej 24

Per Nielsen

Fra : PH

Dato : 11-10-02 07:45

Prøv hos Bo jacobsen på udlejrevej 3A i Ølstykke. Han har gravet for os da
vi skulle have lagt faskine i vores græsplæne, og jeg kan godt anbefale ham.

Mvh PH

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 11-10-02 13:16

> Jeg skal have gravet en 50 meter rende, er der nogen som ved hvor man kan
> leje en bobcat billigt i Ølstykke-området?

En Bobcat kan ikke bruges til at grave med, den er til at flytte jord.

Du skal i stedet bruge en minigraver. Ikke helt let at betjene, hvis man
ikke er vant til det. Den kan også vælte, hvis man ikke tænker sig om, og så
begynder det at blive dyrt...

/Lambert

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 11-10-02 14:42

Bobcat er et firmanavn

De sælger både minilæssere og minigravemaskiner

--
Mvh. Ledøje Udlejning I/S
Risbyvej 24

Per Nielsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-10-02 14:44

On Fri, 11 Oct 2002 14:16:21 +0200, "Martin Lambert Pedersen"
<mlp@REMOVEkielsbjerg.dk> wrote:

>En Bobcat kan ikke bruges til at grave med, den er til at flytte jord.

Man kan nu godt, nogle steder, leje en bobcat med en gravearm
påmonteret. Men det er vist mest til mindre opgaver den egner sig.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Henning Lund

Dato : 11-10-02 15:00

Mads Lie Jensen skrev:

> Man kan nu godt, nogle steder, leje en bobcat med en gravearm
> påmonteret. Men det er vist mest til mindre opgaver den egner sig.

Ikke for at drille dig Mads, men hvor faen har du set en bobcar med
gravearm på? Jeg har aldrig set en. Du tror ikke det er en
minigravemaskine du mener?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Calle.

Dato : 11-10-02 15:32

Henning Lund wrote:

> Ikke for at drille dig Mads, men hvor faen har du set en bobcar med
> gravearm på? Jeg har aldrig set en. Du tror ikke det er en
> minigravemaskine du mener?

dem laver bobcat også.
Bobcat er kun et firmanavn.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-10-02 15:45

On Fri, 11 Oct 2002 16:00:21 +0200, "Henning Lund"
<nospam@lund.tdcadsl.dk> wrote:

>Ikke for at drille dig Mads, men hvor faen har du set en bobcar med
>gravearm på? Jeg har aldrig set en. Du tror ikke det er en
>minigravemaskine du mener?

Jeg har stået og klappet den
Og det _var_ en rigtig bobcat med en arm påmonteret. Jeg husker ikke
helt hvordan denne arm sad på, men jeg kan huske at den _ikke_ kunne
grave de elefantgræs op som den lige skulle afprøves på

Fra : Henning Lund

Dato : 11-10-02 17:14

Mads Lie Jensen skrev:

> Jeg har stået og klappet den

Ja den er nu sød, jeg ville osse gerne eje en, men var det ikke sådan en
fætter med glasførehus og larvefødder, eller var den en med styrtbøjle
og dværgkokhjul?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-10-02 19:52

On Fri, 11 Oct 2002 18:14:00 +0200, "Henning Lund"

>Ja den er nu sød, jeg ville osse gerne eje en, men var det ikke sådan en
>fætter med glasførehus og larvefødder, eller var den en med styrtbøjle
>og dværgkokhjul?

Det var en alminelig bobcat, vist nok en model 553
(<http://www.nordjysk-materieludlejning.dk/bobcat553.htm>) men i stedet
for den normale skovl var der monteret en gravearm.

Jeg ville nu hellere eje en Volvo ZL302:
<http://www.nordjysk-materieludlejning.dk/zl302laesser.htm>

De er noget sejere end en bobcat - selv om jeg aldrig har kørt en
bobcat, kun sådan en volvo der.

Fra : Henning Lund

Dato : 11-10-02 21:10

Mads Lie Jensen skrev:

> Det var en alminelig bobcat, vist nok en model 553
men i
> stedet for den normale skovl var der monteret en gravearm.

Aha det har jeg bare aldrig set.

> Jeg ville nu hellere eje en Volvo ZL302:
> http://www.nordjysk-materieludlejning.dk/zl302laesser.htm

Er der ikke en rimelig gevinst i lotto i morgen?

Fra : Calle.

Dato : 11-10-02 17:38

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> helt hvordan denne arm sad på, men jeg kan huske at den _ikke_ kunne
> grave de elefantgræs op som den lige skulle afprøves på

Hvis den var grøn, så var det nok en staldcat. Som fås med gravearm til
ekstramontering. Dem med fast arm, kaldes normalt en peljob
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-10-02 19:55

On Fri, 11 Oct 2002 18:38:02 +0200, "Calle." <Calle@jyde.dk> wrote:

>Hvis den var grøn, så var det nok en staldcat. Som fås med gravearm til
>ekstramontering. Dem med fast arm, kaldes normalt en peljob

Det _var_ en rigtig bobcat. Færdig!
Jeg kender godt en Staldkat, det er også en fin maskine. Har kørt en del
med sådan en. Og så en Weideman, den er også fin, bare man husker at
skovlen skal være _helt_ nede når man svinger - ellers vælter bæstet atl
for nemt.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 13-10-02 18:13

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis den var grøn, så var det nok en staldcat.

Man kan godt få en gravearm som ekstraudstyr til en Bobcat MINILÆSSER. Det
er bare ikke særligt anvendeligt.

> ekstramontering. Dem med fast arm, kaldes normalt en peljob

En Peljob er et mærke. Og Peljob laver bl.a. MINIGRAVERE.

Mvh - Martin