Rodalon + vandtank - hvordan
Fra : Peter

Dato : 10-10-02 20:37

Jeg har hørt og set her i gruppen, at Rodalon er godt til at rengøre min
friskvandsforsyning her
før vinteropstaldningen.

Men hvordan gør man det i praksis. Jeg har forsøgt at læse på flasken, men
her står det ikke.

Jeg har 40 liters tank og 5 liters TrumaTherm varmtvandsapparat med slanger
til både køkken og "bad".

Håber, I kan hjælpe en næsten "nyfødt" campingvognsejer.

MVH Peter

Fra : Gismo

Dato : 09-10-02 23:36

"Peter" <Mcpeterr@fjerndette.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvordan gør man det i praksis. Jeg har forsøgt at læse på flasken, men
> her står det ikke.

Jeg kommer en god sjat rodalon i tanken, og fylder derefter helt op med
vand.
Jeg køre vand ud i gennem hanerne og slukker så for vandet, 24 timer efter
tømmer
jeg hele anlæget.

Husk at lade hanerne stå åben,så de ikkebliver ødelagt af vand man ikke
har fået tømt af.

Gismo.

Fra : Peter

Dato : 11-10-02 16:43

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kommer en god sjat rodalon i tanken, og fylder derefter helt op med
> vand.

Tak, men jeg håber du kan uddybe lidt:
Hvad er en god sjat. Er det 1 dl. eller 1 liter og til hvor meget vand?

MVH Peter

Fra : Gismo

Dato : 10-10-02 23:25

"> "Gismo" skrev i en meddelelse

> Tak, men jeg håber du kan uddybe lidt:
> Hvad er en god sjat. Er det 1 dl. eller 1 liter og til hvor meget vand?
>
> MVH Peter

Jeg har en 40 l. tank og brugte 4 dl. ca.

Det første år vi havde vognen stående vinteren over, var der kommet nogle
sort pletter
i slangerne. (havde ikke brugt rodalon)
Om foråret brugte jeg lugtfri klor rengøring med et fint resultat.
Ved ikke om det er farligt, man brugte jo klortabletter i militæret før i
tiden.

Gismo.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 13-10-02 15:36

Hej Peter.

"> > Jeg kommer en god sjat rodalon i tanken, og fylder derefter helt op med

> Tak, men jeg håber du kan uddybe lidt:
> Hvad er en god sjat. Er det 1 dl. eller 1 liter og til hvor meget vand?

Følg du blot brugsanvisningen på Rodalon-flasken (1dl. til 1 l. vand = 11
liter blanding) .
Kør blandingen igennem slangerne (til vandet skummer let ved hanerne) og lad
det stå natten over. Skyl efter med rigeligt med rent vand og din tank er
perfekt i mindst 6 md.

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : Peter

Dato : 14-10-02 16:28

"Tommy Hansen" <tommy.hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Følg du blot brugsanvisningen på Rodalon-flasken

Tak for hjælpen Gismo & Tommy
(og undskyld Tommy at du måtte svare to steder)

Mange hilsner fra Peter

Fra : Tommy Hansen

Dato : 14-10-02 18:29

"> Tak for hjælpen Gismo & Tommy
> (og undskyld Tommy at du måtte svare to steder)

Helt OK