Garantistillelse
Fra : Mikkel

Dato : 10-10-02 20:03

Hej gruppe,

Jeg har et spørgsmål, der går på følgende:

Jeg har optaget et lån i en kreditforening, til et hus, der på tidspunktet
for lånets optagelse, ikke var færdigbygget endnu. Der er ikke tale om et
byggelån. Min bank har så overfor kreditforeningen stillet en garanti for
det lånte beløb.

Efter huset så blev færdiggjort, og jeg overtog det, har det så vist sig, at
der er nogle uafklarede problemer med huset, hvilket bevirker at
kreditforeningen ikke vil færdigmelde huset.

Undersøgelser viser, at efterregningen for at bringe huset i en stand, så
kreditforeningen vil belåne det, kan blive ganske stor. Som påpeget før, er
huset belånt, men kun p.g.a. den af banken stillede garanti.

Jeg er interesseret i at vide, hvem der hæfter over for hvem.

På forhånd tak,

Mikkel

--

.. o O (War doesn't determine who's right. Just who's left)

Fra : ha

Dato : 10-10-02 20:49

> Jeg er interesseret i at vide, hvem der hæfter over for hvem.

Du hæfter overfor både bank og kreditforening, idet du vel
har underskrevet lånedokumenterne til begge.

mvh
ha

Fra : Mikkel

Dato : 10-10-02 21:02

> Du hæfter overfor både bank og kreditforening, idet du vel
> har underskrevet lånedokumenterne til begge.

Jeg har kun lånt penge af kreditforeningen. Banken stiller garanti over for
kreditforeningen.

/Mikkel

Fra : ha

Dato : 10-10-02 21:33

Mikkel skrev:
> Jeg har kun lånt penge af kreditforeningen. Banken stiller garanti
> over for kreditforeningen.

Ja, men har banken ikke kludret gevaldigt i det, så har du
underskrevet en re-garanti overfor banken.

mvh
ha

Fra : Peter Hansson

Dato : 10-10-02 22:18

"ha" <not-me@dot.com> wrote in message

> Ja, men har banken ikke kludret gevaldigt i det, så har du
> underskrevet en re-garanti overfor banken.

Jeg mener ikke at banken behøver yderligere. Hvis de kommer til at betale
jf. garantien, har de selvfølgelig regres jf. alm. kautionsretlige
grundsætninger.

Der skal nok nogle flere facts på bordet, hvis besvarelsen skal være iorden.

PH

Fra : Peter G C

Dato : 10-10-02 21:17

Mikkel skrev i news:3da5ce8a$0$18586$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

[klip]

> Jeg er interesseret i at vide, hvem der hæfter over for hvem.

Det er umuligt at sige noget om - du har jo intet forelagt om
hæftelsesgrundlaget.

Du må kigge papirene igennem - så ser du nok, hvad du hæfter for.

/Peter

--
http://www.grauslund.com