Habanero?
Fra : Goofey

Dato : 10-10-02 18:33

Hej
Hvofor smager og især dufter mine egne hjemmedyrkede bedre , end de der kan
købes rundt omkring!?
Synes det burde være omvendt , på grund af klimaet?
MVH Goofey

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 11-10-02 05:38

"Goofey" <someone@dk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> købes rundt omkring!?
> Synes det burde være omvendt , på grund af klimaet?

Hejsa,

Tja, her hos os oplevede vi nøjagtig det samme som dig, den gang vi første
gang høstede af vore egne.
Mit bud er, at dem du køber er: Høstet umodne.....fragtet fra syd - og
mellemamerika.....transporteret i lastbil rund i europa....pakket i
plastikemballage hos grosisten.....trasporteret ud i butikkerne. Mon ikke
det simpelthen er derfor?

Mvh. Renate

Fra : Jimmy

Dato : 11-10-02 07:28

"Goofey" <someone@dk.com> wrote in message
> Hej
> Hvofor smager og især dufter mine egne hjemmedyrkede bedre , end de der
kan
> købes rundt omkring!?

I øvrigt - Hvor får man Habanero-frø fra?
Jeg forsøgte at tage nogle frø fra en frisk Habanero, men de spirede ikke

Mvh
Jimmy

Ps.
Til dem, der ikke ved, hvad en Habanero er, kan jeg oplyse, at det er en
særdeles stærk chili.

Jeg købte på et tidspunkt en en æske med forskellige chilier i, hvor der
bagpå var en skala, der sagde, at det var den stærkeste i verden.
Det er der sikkert mange, der vil bestride

Fra : Goofey

Dato : 11-10-02 09:36

Jeg købte mine frø hos capsicum.dk
Mine planter er over 2 år gamle.
Nej , det er ikke den stærkeste , ligegyldigt , da det er smagen det drejer
sig om:)
MVH Goofey

Fra : JHR

Dato : 11-10-02 13:08

> Nej , det er ikke den stærkeste , ligegyldigt , da det er smagen det
drejer
> sig om:)
> MVH Goofey

Jo, habanero er den stærkeste. Verdens stærkeste chili er en underart af
Habanero kaldet Red Savina.

Mvh
Jeppe.

Fra : Goofey

Dato : 11-10-02 13:07

Hej Jeppe
Ja , officielt er red savina godkendt som den stærkeste , men i
nordøst-indien findes en chilli ved navn naga jolokia , som skulle være op
til 50-75% stærkere!
Gad vist hvordan den smager?
MVH Goofey

Fra : JHR

Dato : 11-10-02 15:25

Det er, intil videre, ikke verificeret.
Når den bliver undesøgt kan jeg måske give dig ret, men ikke før.

Længe leve 8-methyl-n-vanillyl-6-nonenamid
Jeppe.
http://home3.inet.tele.dk/j_have/

Fra : metalhead

Dato : 03-02-04 22:47