T68i - email og batteri
Fra : Dr Frank

Dato : 10-10-02 18:20

Hej
Jeg har lige købet en 2 mdr gammel T68i'er! Fuldt opladet kan den kun
holde strøm i 3-4 dage (ca. 15 min. snak hver dag + ca. 10 sm'er pr
dag)??
Er der nogen der ved hvor lang tid det i virkelighed holder for det
Ericsson skriver holder da vist ikke en meter!
Er der eller nogen der har prøver at sætte email op på den! Jeg har
prøver med Sonofon mail, men det virker ikke!

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 10-10-02 18:56

Dr Frank wrote:
> [...]
> Er der nogen der ved hvor lang tid det i virkelighed holder for det
> Ericsson skriver holder da vist ikke en meter!

Generelt betyder det rigtig meget, hvor længe du har skærmen tændt. Det
sluger langt mere strøm, end når du taler, så hvis du bladrer meget
rundt i menuerne, kan den forholdsvis korte standbytid skyldes dette.
(Bemærk, da skærmen bruger om 100 mAh og batteriet er på 700 mAh vil
telefonen kun kunne holde strøm omkring 7 timer, hvis skærmen er
konstant tændt).

Hvor meget er standbytiden opgivet til, når telefonen er opladet? Min
egen stod til omkring 310 timer...

\Mandal

Fra : Dr Frank

Dato : 11-10-02 06:30

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in message news:<3da5bf0e$0$18574$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
> konstant tændt).
>
> Hvor meget er standbytiden opgivet til, når telefonen er opladet? Min

Jeg kan lige banke den op på 330 timer! Men jeg kan da så forstå at
man skal passe på med der der display... Men på den anden side kan det
jo være lige meget, man kan jo bare lade den hver nat! Batterriet kan
jo holde til "slatladning"....

Fra : Kongen

Dato : 12-10-02 16:18

Hvis du Taster 212.88.64.9 ind som udgående og indgående mail server, så
virker det!!

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 11-10-02 08:54

"Dr Frank" <babyboom@mail1.stofanet.dk> skrev i melding
> [...]
> Er der eller nogen der har prøver at sætte email op på den! Jeg har
> prøver med Sonofon mail, men det virker ikke!

Jeg har vanskelig for å tro at batteriet kommer i nærheten av det
fabrikanten har oppgitt. Nyladet, viser den nærmere 300 timer, mens
fabrikanten oppgir 390 timer. Selvsagt er 390 timer under de mest optimale
forhold, men når ikke engang telefonen opplyser om mer enn ca 300 t.
fulladet, har jeg ikke noe tro på de 390 timene.

Uansett er ikke 300 t. dårlig det heller, men man føler seg litt lurt.

Displayet bruker mye strøm, man det er jo en skjermsparefunksjon som trer i
kraft kort tid etter siste tastetrykk. Da vises kun klokken. Denne
funksjonen kan ikke slås av, så vidt jeg vet. Dermed tvinges man til å spare
strøm.

En trøst får være at en del konkurrenter, som Samsung, ikke har batteritider
i nærheten av T68. De nye fargemobilene fra Nokia (7210/6610) får rundt 300
t., som er bra!

Fra : Mikael

Dato : 12-10-02 13:11

det fede ved SE er at de har brugt et Li-Po batteri, det er der (så vidt jeg
ved) ikke andre producenter der har brugt.. Li-Po batterier kan ikke slåes
ihjel, man kan klatlade på dem så meget man vil, uden at det har nogen
egentlig effekt - så er de mindre, lettere og med længere stbytid end Li-Ion
batterier..

efter en atomkrig vil der kun være kakerlakker og Li-po batterier tilbage i
verden..

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 15-10-02 21:03

"Mikael" <brix@grin.dk> skrev i melding
> [...]
> batterier..
>
> efter en atomkrig vil der kun være kakerlakker og Li-po batterier tilbage

Godt! For når jeg synker telefonen og Outlook, klattlader den via
USB-kabelen.

Nokia 6310/6310i har forresten også Li-Po-batterier (modell BPS-2, 1100
mAh).

Mvh

Thorolv Valentinsen