Links og Opera 5
Fra : Lotte-m

Dato : 25-02-01 17:18

Jeg har nogle problemer med at få Opera5 til at
vise links korrekt. Se feks:
http://www.handiinfo.dk/hjaelperordninger.shtml

Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste der har
problemet, feks fungerer dk.html's links også
alternativit i Opera5 - mon det kan løses?

Lotte
--
http://www.lotte-m.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-01 18:32

Sun, 25 Feb 2001 16:18:12 GMT, skrev "Lotte-m"
<lotte_m@mail1.stofanet.dk>:

>Jeg har nogle problemer med at få Opera5 til at
>vise links korrekt. Se feks:
>http://www.handiinfo.dk/hjaelperordninger.shtml

Hvad skulle problemet være i Opera.

Jeg kan ikke se nogen fejl - de fungerer ens i både IE 5.5 og Opera
5.02.

Det samme gælder bogmærkelinks.

Det eneste jeg savner, men det hører ikke med til dit spørgsmål, det
er links til top, når man bruger bogmærkerne, så man ikke skal bruge
tilbageknappen, når man vil til top igen.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 25-02-01 20:04

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Hvad skulle problemet være i Opera.
>
> Jeg kan ikke se nogen fejl - de fungerer ens i både IE 5.5 og Opera
> 5.02.

Fejlen optræder i Opera 5.00 (Win98). Det er nok en bug.

Hilsen Peter

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 25-02-01 20:53

Kjaer og Monsson <kjarmons@worldonline.dk> skrev:

> Fejlen optræder i Opera 5.00 (Win98). Det er nok en bug.
>
> Hilsen Peter

Hm... fejlen optræder også i 5.02 ved mig. Ergo det er ikke en bug. (Ja jeg
kan ikke bestemme mig :)

Problembeskrivelse:
Ved a:hover bliver teksten nogle pixels mindre. (det samme sker med
a:visited)

Hilsen Peter

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-02-01 21:57

Kjaer og Monsson skrev:

>Problembeskrivelse:
>Ved a:hover bliver teksten nogle pixels mindre. (det samme sker med
>a:visited)

Dooh.
Det så jeg som en smart ting, så besøgte sider var tydeligt markerede.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-02-01 00:51

Sun, 25 Feb 2001 19:53:09 GMT, skrev "Kjaer og Monsson"
<kjarmons@worldonline.dk>:

>Hm... fejlen optræder også i 5.02 ved mig. Ergo det er ikke en bug. (Ja jeg
>kan ikke bestemme mig :)

OK - det lagde jeg ikke mærke til, det har I ret i.

Det lader til at Opera ikke rigtig kan klare en font-size på 90 %,
hvis man laver det om til 0,9 em, så er fejlen der ikke og det er
samme fontstørrelse.

Altså font-size: 90 % eller 0,9em er samme fontstørrelse, sådan skal
det også forstås.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-02-01 07:51

Husk at skrive 0.9 ikke 0,9.

Fra : Lotte-m

Dato : 26-02-01 15:33

> [...]

> Det lader til at Opera ikke rigtig kan klare en font-size på 90 %,
> hvis man laver det om til 0,9 em, så er fejlen der ikke og det er

Der kan man bare se........ tak for tippet"

Lotte
--
http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-02-01 19:41

Mon, 26 Feb 2001 14:33:26 GMT, skrev "Lotte-m"
<lotte_m@mail1.stofanet.dk>:

>Der kan man bare se........ tak for tippet"

Husk så bare, som Jens skriver, at jeg sjuskede lidt med svaret.

Brug 0.9em, ikke 0,9em.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Lotte-m

Dato : 27-02-01 11:35

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Husk så bare, som Jens skriver, at jeg sjuskede lidt med svaret.
>
> Brug 0.9em, ikke 0,9em.

Jeps - jeg havde fanget den lille forskel. Jeg har simpelthen
ændret alle fontstørrelserne til x.yem. Så vidt jeg kan se
opfører siderne sig nu ens i IE5, O5 og NN6 - takket være
jeres hjælp!

Næste projekt bliver en løsning til problembarnet NN4,
pyh ha, hvor webdesign dog er svært.......... og sjovt!

Lotte
--
http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Lotte-m

Dato : 26-02-01 12:37

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Hvad skulle problemet være i Opera.

Hæ, jeg synes fejlen var så tydelig, at det var
overflødigt med en beskrivelse

> Det eneste jeg savner, men det hører ikke med til
> dit spørgsmål, det er links til top,

Jeg har en lille orange pil liggende klar, men jeg
besluttede at fjerne top-, frem- og tilbagepile, fordi
jeg var i tvivl om de var overflødige. Flere har
efterlyst links til toppen, så det retter jeg en af
dagene.

Lotte
--
http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-02-01 18:47

"Lotte-m" <lotte_m@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste der har
> problemet, feks fungerer dk.html's links også
> alternativit i Opera5 - mon det kan løses?

Jeg kan ikke se problemet (Opera 5/linux). Prøv evt. at checke under
File|Preferences|Appearance|Document om du har sat Opera op til at
fortolke dokumentets stylesheets (specielt "User links").

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-02-01 19:37

Lotte-m skrev:

>Jeg har nogle problemer med at få Opera5 til at
>vise links korrekt. Se feks:

Jeg kan ikke se nogen fejl overhovedet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-02-01 00:52

Sun, 25 Feb 2001 19:36:46 +0100, skrev Kaj Svenningsen
<NOSPAMsvar@kajsvenningsen.dk>:

>Jeg kan ikke se nogen fejl overhovedet.

Når, man ikke vidste, hvad fejlen var, så lægger man ikke mærke til
den.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-02-01 01:14

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Når, man ikke vidste, hvad fejlen var, så lægger man ikke mærke til
>den.

Og her i huset havde vi snakket om, at virkningen (af fejlen) egentlig
var god.
Ikke besøgte link sprang i øjnene ved siden af de besøgte.