Omvendt For Each ... Next ?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 10-10-02 14:08

Hej NG.

Jeg har lavet en klasse bestående af et collection objekt og nogle
fuktioner, bl.a.

Public Function NewEnum() As IUnknown
Set NewEnum = colOUList.[_NewEnum]
End Function

hvilket lader mig bruge For Each ... Next på klassen. Det virker også fint,
men kan det lade sig gøre at gøre det baglæns? Altså starte med det element,
der blev tilføjet til sidst og slutte med det element, der blev tilføjet
først?

mvh
Stefan

Fra : b3nny pede

Dato : 10-10-02 16:45

Du kan vel fylde dem på et array ved en eller anden initialition?
For eksempel:
Du kan stoppe det hele i et Classmodul, og lave i Private Sub
Class_Initialize() en array hvor alle elemeter i X bliver fyldt i...
og på den måde bare lave en for-lykke fra Ubound til Lbound?

mvh
/b3nny

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-10-02 19:10

Som svar på skriblerier forfattet af Stefan Kristensen

Ikke ved hjælp af For...Next

Lav en alm For løkke i stedet
For lngIdx = myCol.Count-1 To 0 Step -1
Set myField = myCol(lngIdx)
' Stuff in some more stuf
Next

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-10-02 07:56

> Ikke ved hjælp af For...Next
OK.

> Lav en alm For løkke i stedet
> For lngIdx = myCol.Count-1 To 0 Step -1
> Set myField = myCol(lngIdx)
> ' Stuff in some more stuf
> Next
Den havde jeg luret Jeg synes bare en omvendt For...Next ville være lidt
sejt

mvh
stefan