ProgressBar
Fra : Roald Hammer

Dato : 10-10-02 14:07

Hei!

Jeg har problemer med å kombinere en Timer og en ProgressBar, slik at
ProgressBar fylles over en peride på ex. 30 minutter. Har noen en
eksempelkode å "låne bort"?

Roald Hammer

Fra : John Doe

Dato : 10-10-02 14:31

Option Explicit

Private Const TIME_PERIOD = 30
Private lCurrent As Long

Private Sub Command1_Click()

ProgressBar1.Min = 1
ProgressBar1.Max = TIME_PERIOD

Timer1.Interval = 60 '0 '00
Timer1.Enabled = True
lCurrent = 0

End Sub

Private Sub Timer1_Timer()

lCurrent = lCurrent + 1
If lCurrent = ProgressBar1.Max + 1 Then
lCurrent = 0
Timer1.Enabled = False
Else
ProgressBar1.Value = lCurrent
Caption = ProgressBar1.Value 'Test
End If

End Sub

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 10-10-02 14:41

"Roald Hammer" <roa-mer@c2i.net> skrev i en meddelelse
> Hei!
>
> Jeg har problemer med å kombinere en Timer og en ProgressBar, slik at
> ProgressBar fylles over en peride på ex. 30 minutter. Har noen en
> eksempelkode å "låne bort"?

Da en timer kun kan tage en Integer som Interval, er du nød til at opdatere
hvert halve minut eller oftere.

Noget i retning af:

pb.Max = 60
pb.Min = 0
pb.Value = 0
Timer1.Interval = 30000 'et halvt minut
Timer1.Enabled = True

Sub Timer1_Timer()
pb.Value = pb.Value + 1
End Sub

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
--------
Indsæt v før snablen

Fra : John Doe

Dato : 10-10-02 15:42

> Da en timer kun kan tage en Integer som Interval, er du nød til at
opdatere
> hvert halve minut eller oftere.

Forkert

Den kan tage værdi op til 65535 - altså 64 K

unsigned integer

Kom frisk

(sry for privat mail)

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 10-10-02 22:52

John Doe skrev:
> Forkert
>
> Den kan tage værdi op til 65535 - altså 64 K
>
> unsigned integer

Hmmm. Så må det være en MEGET lang integer i VB 6.0... !

Min progressbar kan klare værdier op til 9 999 999, men prøver man med
10 000 000 eller derover går der noget afrunding galt.

Mon ikke at den i virkeligheden gemmer værdien som datatypen Single?

-------
Tomas

Fra : Steen Gellett

Dato : 10-10-02 14:46

Private Sub Form_Load()
Progress1.Value = 0
Timer1.Interval = 10000 ' Opdatering hver 10 sek ( i 1000 dele )
Progress1.Min = 0
Progress1.Max = 180 ' der er 180 * 10 sek på 30 min

End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
If Progress1.Value >= Progress1.Max Then Exit Sub ' Sørger for at Max ikke overskrides
Progress1.Value = Progress.Value + 1

End Sub

Roald Hammer skriver:

> [...]
>
> Jeg har problemer med å kombinere en Timer og en ProgressBar, slik at
> ProgressBar fylles over en peride på ex. 30 minutter. Har noen en

Steen Gellett
Member of: DanishTeamRC5-64 Calculation - Team ID#:6635
Mailto:steen@gellett.net