reperation af video
Fra : 5750 giller

Dato : 10-10-02 13:04

jeg ved ikke rigtigt om det er det rigtige sted at spørge men jeg prøver
aligevel.

jeg har for 3. gang indleveret min video til reparation, godt nok men lang
tid i mellem hver indlevering ( ca 1 år )

1. gang fik jeg den tilbage med besked om at den intet fejlede, hvilket den
nu alligevel gjorde da jeg kom hjem med den

2. gang lavede de den for 1770,- kr, men fejlen var ikke rettet så den var
der stadig

3. gang for ca 4 uger siden, efter 3 uger henvendte jeg mig for at høre om
de havde fundet fejlen, og fik af vide at der ikke var nogen, så bad jeg dem
sætte den til på værkstedet, og straks der kom billede på skærmen kunne både
de og jeg se fejlen, i mellem tiden er den total garanti jeg købte sammen
med maskinen udløbet, men min tanke er at når det nu er 3. gang den er inde
og med tanke om at de for mindre end et år siden reparerede den for 1770,-
kr er der så ikke almindelig vis 1år garanti på en reparation ??
--
( . ) ( . )
^

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-02 13:44

5750 giller skrev:

>jeg ved ikke rigtigt om det er det rigtige sted at spørge men jeg prøver
>aligevel.

Den er god nok.

> [...]
>de og jeg se fejlen, i mellem tiden er den total garanti jeg købte sammen

Det spiller ingen trille. Det væsentlige er at du har *anmeldt*
fejlen inden for garantiperioden.

>kr er der så ikke almindelig vis 1år garanti på en reparation ?

Sikkert. Men da du har fremsat et berettiget krav om udbedring,
gælder den almindelige forældelsesfrist, og den er på 5 år. Så du
skal mindst i en 5-årig periode kunne få udbedret fejlen gratis -
også hvis den bliver ordnet og alligevel dukker op igen præcis
magen til.

--
Bertel

Fra : 5750 giller

Dato : 11-10-02 16:51

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal mindst i en 5-årig periode kunne få udbedret fejlen gratis -
> også hvis den bliver ordnet og alligevel dukker op igen præcis

tak for hurtigt svar
er det noget der kan sættes nogle §§ på
da der er en ret stor hifi forretning i odense vil jo gerne have noget hvor
jeg kan sige i §§ det og det står det dog det :-?
--
^