/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
reperation af video
Fra : 5750 giller


Dato : 10-10-02 13:04

jeg ved ikke rigtigt om det er det rigtige sted at spørge men jeg prøver
aligevel.

jeg har for 3. gang indleveret min video til reparation, godt nok men lang
tid i mellem hver indlevering ( ca 1 år )

1. gang fik jeg den tilbage med besked om at den intet fejlede, hvilket den
nu alligevel gjorde da jeg kom hjem med den

2. gang lavede de den for 1770,- kr, men fejlen var ikke rettet så den var
der stadig

3. gang for ca 4 uger siden, efter 3 uger henvendte jeg mig for at høre om
de havde fundet fejlen, og fik af vide at der ikke var nogen, så bad jeg dem
sætte den til på værkstedet, og straks der kom billede på skærmen kunne både
de og jeg se fejlen, i mellem tiden er den total garanti jeg købte sammen
med maskinen udløbet, men min tanke er at når det nu er 3. gang den er inde
og med tanke om at de for mindre end et år siden reparerede den for 1770,-
kr er der så ikke almindelig vis 1år garanti på en reparation ??
--
( . ) ( . )
^
~~~~
http://www.roenhave.dk



 
 
Bertel Lund Hansen (10-10-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 10-10-02 13:44

5750 giller skrev:

>jeg ved ikke rigtigt om det er det rigtige sted at spørge men jeg prøver
>aligevel.

Den er god nok.

>3. gang for ca 4 uger siden, efter 3 uger henvendte jeg mig for at høre om
>de havde fundet fejlen, og fik af vide at der ikke var nogen, så bad jeg dem
>sætte den til på værkstedet, og straks der kom billede på skærmen kunne både
>de og jeg se fejlen, i mellem tiden er den total garanti jeg købte sammen
>med maskinen udløbet

Det spiller ingen trille. Det væsentlige er at du har *anmeldt*
fejlen inden for garantiperioden.

>kr er der så ikke almindelig vis 1år garanti på en reparation ?

Sikkert. Men da du har fremsat et berettiget krav om udbedring,
gælder den almindelige forældelsesfrist, og den er på 5 år. Så du
skal mindst i en 5-årig periode kunne få udbedret fejlen gratis -
også hvis den bliver ordnet og alligevel dukker op igen præcis
magen til.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

5750 giller (11-10-2002)
Kommentar
Fra : 5750 giller


Dato : 11-10-02 16:51



"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:qataqu4eorgs197bi3e1vp419m0ttjt39u@news.telia.dk...
> 5750 giller skrev:
>
> >jeg ved ikke rigtigt om det er det rigtige sted at spørge men jeg prøver
> >aligevel.
>
> Den er god nok.
>
> >3. gang for ca 4 uger siden, efter 3 uger henvendte jeg mig for at høre
om
> >de havde fundet fejlen, og fik af vide at der ikke var nogen, så bad jeg
dem
> >sætte den til på værkstedet, og straks der kom billede på skærmen kunne
både
> >de og jeg se fejlen, i mellem tiden er den total garanti jeg købte sammen
> >med maskinen udløbet
>
> Det spiller ingen trille. Det væsentlige er at du har *anmeldt*
> fejlen inden for garantiperioden.
>
> >kr er der så ikke almindelig vis 1år garanti på en reparation ?
>
> Sikkert. Men da du har fremsat et berettiget krav om udbedring,
> gælder den almindelige forældelsesfrist, og den er på 5 år. Så du
> skal mindst i en 5-årig periode kunne få udbedret fejlen gratis -
> også hvis den bliver ordnet og alligevel dukker op igen præcis
> magen til.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

tak for hurtigt svar
er det noget der kan sættes nogle §§ på
da der er en ret stor hifi forretning i odense vil jo gerne have noget hvor
jeg kan sige i §§ det og det står det dog det :-?
--
( . ) ( . )
^
~~~~
http://www.roenhave.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste