Hjælp Riva TNT 2 64 M
Fra : Ole Nielsen

Dato : 25-02-01 16:19

Jeg blev opfordret til at uddybe mit problem.
Når jeg f.eks. skal spille Midtown Madness går spillet fast når det starter.
Lige meget hvad jeg gør i option.
I Hitmann går manden på hovede når han får tøj på og i andre spil der kræver
noget grafik flimmer det i kanten.

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen Ole N

Fra : Morten Stæhr

Dato : 25-02-01 23:15

"Ole Nielsen" <olen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
starter.
> Lige meget hvad jeg gør i option.
> I Hitmann går manden på hovede når han får tøj på og i andre spil der

De fejl årsager jeg lige kan komme på uden at kende
hvad du har ellers har af hardware(cpu,bundkort,skærm, osv.) er:

1: Ikke installeret eller forkert version af AGP driver til bundkort

2: Er der afsat hukommelse nok til AGP i Bios

3: Opdaterings frekvens til skærm

4: Version 8 af DirectX kan give problemer. (prøv evt. at køre programmet
C:\WINDOWS\SYSTEM\DXDIAG.EXE)

5: Har du en AMD K-6 cpu, er der problemer med visse bundkort og chipsæt

6: Under egenskaber for skærm, er der et faneblad med indstillinger for
grafik kortet under avanceret, prøv evt. at ændre på nogle af disse.

Prøv evt. at installerede drivere osv., i flg. rækkefølge:

1:Driver til AGP understøttelse for bundkort/chipsæt(Ligger på den CD-Rom
du forhåbentlig fik sammen med pc'en, eller prøv producentens hjemmeside)

2:Driver til grafik kort(brug Nvidia's nyeste, med mindre der er nogle
faciliteter, såsom TV-Out, der kun understøttes af de originale drivere)

3: DirectX, som sagt helst version 7.

Håber dette løser problemet, husk dog på at M64 ikke lige er den hurtigste
grafik chip på markedet, vær evt. lidt konservativ mht. opløsning og
farvedybde.

Venlig hilsen Morten