Fil over netværk
Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 10-10-02 11:43

Jeg skal have indholdet af en fil fra klient til server. Hvad er den
bedste metode?
Kan det løses med at læse filens indhold ind i en Vector eller er det
upraktisk?

Klienten er i Swing og serveren J2EE.

Thomas Saxtoft

Fra : Jonathan Stein

Dato : 10-10-02 13:37

Thomas Saxtoft wrote:

> Jeg skal have indholdet af en fil fra klient til server. Hvad er den
> bedste metode?
> Kan det løses med at læse filens indhold ind i en Vector eller er det
> upraktisk?

En Vector er ikke det første, jeg ville tænke på. Hvad er det for et
problem, du skal have løst? Hvilke data er det, du skal have overført?
Umiddelbart ville jeg kigge på RMI eller en stream til en
socket-forbindelse.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 11-10-02 08:29

Jonathan Stein <jstein@image.dk> wrote:

> [...]
>problem, du skal have løst? Hvilke data er det, du skal have overført?
> Umiddelbart ville jeg kigge på RMI eller en stream til en
Jeg har en ren tekstfil på klienten der skal overføres til serveren.
Problemet er at man jo frarådes at benytte java.io i EJB'er. Den EJB
jeg benytter er stateless så der er ikke meget mulighed for
genkendelse.

Thomas

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-10-02 10:47

Thomas Saxtoft wrote:

> [...]
> Problemet er at man jo frarådes at benytte java.io i EJB'er. Den EJB
> jeg benytter er stateless så der er ikke meget mulighed for

Hvad med at POST'e eller PUT'e den via HTTP?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/