Er det grafikkortets skyld?
Fra : Anders Nielsen

Dato : 10-10-02 11:35

Hej.

Jeg har i følgende besked:

news:Hnbp9.89692$Qk5.4036007@news010.worldonline.dk

i dk.spil.computer beskrevet mit problem i ikke at kunne spille Warcraft III
på min pc. Er der nolge her der ved om det eventulet kunne skyldes
graffikkortet? (ATI radeon VE dual-monitor (32MB VGA/DVI))

Mvh
Anders

Fra : o&u

Dato : 10-10-02 12:22

On Thu, 10 Oct 2002 12:35:03 +0200, "Anders Nielsen" <tox@xot.denmark>
wrote:

> [...]
>på min pc. Er der nolge her der ved om det eventulet kunne skyldes
>graffikkortet? (ATI radeon VE dual-monitor (32MB VGA/DVI))

Du kan dårligt nok starte spillet !?
Du har en Xeon cpu og dermed et ikke ret gængs chipset for dit
bundkort. Jeg vil skyde på, at det er derfor warcraft ikke vil.
Er disksystemet meget avanceret ? eller almindelig IDE. Jeg tænker på
om cd-rom er scsi.

Spil er jo noget dumt, masseproduceret snavs.

Win2k er i forvejen ikke særligt godt til spil. Langt bedre er windows
98 second edition, fordi den kan køre alle gamle dos spil også.

Men næsten lige så godt er windows xp, især med den nye SP1
installeret (service pack 1).

Windows xp er desuden født med directx 8.1
For generelt skal grafik- og lyd-kort drivere understøtte directx 8.1
Gør de ikke det, kan der ske de underligste ting. Generelt noget med,
at memory ikke frigøres under spillet, så det går ned, når alt memory
er allokeret.

Det kan du måske prøve: opgrader til xp og få SP1 med også (dette
kræver et egnet, gyldigt serienummer for xp).

Grafikkortdrivere til radeon (hvis ATI er producenten):
www.atitech.com

Men du er derude, hvor man kun kan prøve sig frem. Med mindre
spilproducenten har en on-line support, hvor du kan spørge. Så skal de
have alle hardware detaljer at vide.

mvh

John