Mac på PC netværk
Fra : Brian Hansen

Dato : 10-10-02 08:26

Hej

Jeg skal have sat nogle PC'er og en enkel MAC sammen i netværk.

Pc'erne skal køre Win2000 eller XP og MAC'en køre MacOS 8.6.

Der skal være mulighed for fil og printdeling begge veje.

Nogel af de programmer jeg har fundet er:

Dave
MacSOHO
PC MacLan
COPSTalk

Nogen der har nogle erfaringer med overstående programmer ?

Brian

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-10-02 08:45

> [...]
> PC MacLan
> COPSTalk
> Nogen der har nogle erfaringer med overstående programmer ?

Dave er supernemt og spiller bare. De andre kender jeg ikke.

mvh
Kim Jensen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-10-02 09:10

Kim Jensen <kj@jmt.dk> wrote:

> Dave er supernemt og spiller bare. De andre kender jeg ikke.

Hvad med bare at lave en fil server enten under OS X eller noget Windows
? Så slipper du for programmer.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-10-02 13:36

> Hvad med bare at lave en fil server enten under OS X eller noget Windows
> ? Så slipper du for programmer.

Nu ved jeg ikke helt præcist, hvordan det virker under OS X, men med OS 8/9
er det noget puller sammen med Windows. Man _skal_ have en NT/2000 Server,
shares _skal_ lægge på NTFS volumes på serveren, og sharing den anden vej
virker ikke.

mvh
Kim Jensen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-10-02 14:49

Kim Jensen <kj@jmt.dk> wrote:

> [...]
> shares _skal_ lægge på NTFS volumes på serveren, og sharing den anden vej

Er det meget store filer ? Hvad er det der skal deles ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Brian Hansen

Dato : 10-10-02 15:27

> Hvad med bare at lave en fil server enten under OS X eller noget Windows
> ? Så slipper du for programmer.

Det er til et lille nystartet firma så pengene er lidt små.

normalt sætter vi også en NT4 server op til vores kunder med Mac.
Jeg synes bare at NT4 er lidt gamledags efterhånden med ringe understøtelse
af den hardware vi har idag.

Brian

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-10-02 16:06

in article 3da5900a$0$18540$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Brian Hansen at
brian@FJERNDETTEalpha-line.com wrote on 10/10/02 16:27:

> normalt sætter vi også en NT4 server op til vores kunder med Mac.
> Jeg synes bare at NT4 er lidt gamledags efterhånden med ringe understøtelse
> af den hardware vi har idag.

Ikke fordi det løser problemet, men hvad er der galt med Windows 2000 siden
du anbefaler NT4?

--
/peter

"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me,
Superman! "
Homer Simpson.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 10-10-02 08:59

Brian Hansen wrote:

> [...]
>PC MacLan
>COPSTalk
>
>Nogen der har nogle erfaringer med overstående programmer ?

Mac SOHO har virket for mig dog til Mac OS 9 / Win ME

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Ben Knudsen

Dato : 10-10-02 08:51

brian@fjerndettealpha-line.com writes:
>Nogen der har nogle erfaringer med overstående programmer ?

Jeg har erfaringer med PCmaclan - det virker fint.
Men har du ikke mulighed for at bruge osx på mac'en? Så ville du helt
slippe for mærkelige 3. parts-programmer.

Mvh Ben

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-02 14:31

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg har erfaringer med PCmaclan - det virker fint.

Enig, men som udgangspunkt er den beregnet til det modsatte. Én Windåse
på et Mac-netværk.

Dave er beregnet til én mac på et Windows-netværk.
--
Per Erik Rønne

Fra : Brian Hansen

Dato : 10-10-02 15:50

> [...]
> PC MacLan
> COPSTalk
>
> Nogen der har nogle erfaringer med overstående programmer ?

Nu har jeg købt Dave, så nu må jeg se.

Brian