Hvordan linker man til en mappe på en win2~
Fra : Thomas Holme Larsen

Dato : 10-10-02 08:04

Hejsa til alle.

Jeg har lavet en hjemmeside, som skal fungere som en slags
Intranet for mit firma.

På denne hjemmeside har jeg en del links til data liggende på vor
server (Hjemmesiden ligger på samme server).

Jeg kan sagtens share en datamappe via "Web sharing" til min
hjemmeside, og jeg kan linke til dette share.

Problemet er, at når jeg tester det af, får jeg en grim liste i
UNIX stil over hvad der ligger i mappen.

Eksempel:

[To Parent Directory]
20. marts 2002 12:53 <dir> Kunde1
10. april 2002 09:21 <dir> Kunde2

Kan jeg ikke få de små gule mapper frem, som vi kender det fra
windows???

Eller er der nogen der ved hvordan jeg evt. kan få en stifinder
op på min hjemmeside?

På forhånd tusind tak.

Med venlig hilsen

Thomas Holme Larsen
e-mail: thl@mentor-it.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-10-02 11:42

Thomas Holme Larsen wrote in <ao38pg$eg2$1@sunsite.dk>:
> Kan jeg ikke få de små gule mapper frem, som vi kender det fra
> windows???

Ikke med html. Over FTP er der en teoretisk mulighed, men min (begrænsede)
erfaring med Explorer som FTP-klient er, at det er en ret så handikappet
udgave af Explorer.

Hvis det er til intranet, så har I måske en Microsoft-filserver? Med lidt
held vil det nok virke bare at linke til den. Fx:

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)