Dødemandsknap = slukker ikke?
Fra : RpR

Dato : 09-10-02 23:16

En kammerat har nu anskaffet sig en MC, hvorpå der naturligvis sidder en
dødemandsknap.
Problemet er den, at når motoren kører, og man drejer tændingen om til off,
så burde den jo slukke. Men næh nej, den kører bare videre. Lys, og alt
andet forsvinder dog.
Ligeledes kan den skubbes igang uden nøgle i, hvilket IKKE er praktisk

Nogen anelse om hvad forige ejer har klodset i? Jeg har ik' megen forstand
på ledninger osv, så ikke for indviklet snak

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-10-02 23:55

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Nogen anelse om hvad forige ejer har klodset i? Jeg har ik' megen forstand
> på ledninger osv, så ikke for indviklet snak

....den må jo nødvendigvis have strøm på tændingsanlægget hele tiden for at
det skal kunne lykkes, vil jeg mene - og hvor længe kan den stå sådan uden
at miste al strømmen?

....er tændspolerne ikke permanent varme?

(...jeg går ud fra, at den ikke har magnettænding, ligesom en knallert...)
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Henning

Dato : 10-10-02 00:31

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse news:3da4aa90$0$79619$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Skal vi selv gætte hvad det er for en maskine i er ved at nappe? ;)

Det lyder som en ledning fra CDI æsken ikke bliver sluttet til stel, når tændingen tages. Hvis kontakten på styret heller ikke virker kan i starte med at følge ledningen fra under tanken.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : RpR

Dato : 10-10-02 05:48

> Skal vi selv gætte hvad det er for en maskine i er ved at nappe? ;)

Hov hov, der er skam papirer på den =)

> Det lyder som en ledning fra CDI æsken ikke bliver sluttet til stel, når
tændingen tages. Hvis kontakten på styret heller ikke virker kan i starte
med at følge ledningen fra under tanken.

Nogle af stelforbindelserne fra CDI'en ser også lige lovligt hjemmelavede
ud, så det vil jeg lige se på.
Kontakten på styret? Der er kun én kontakt, altså den knap der er blevet
installeret (angiveligt af en mekaniker), og den sidder mellem tænddingslås
og CDI ser det umiddelbart ud til.

Fra : RpR

Dato : 10-10-02 20:34

Nå, vi fik fat i mekanikeren der havde lavet knappen, og det viste sig at
der var blevet skiftet tændingslås på den, da den havde været forsøgt brudt
op. Desværre var en original mere end den forige ejer ville punge ud, så der
blev sat en lås på fra en eller anden MC der var kørt galt, og desværre
passede ledningerne ikke godt nok til at den også kunne slukke :(
Derfor den knap.

Fra : Henning

Dato : 10-10-02 22:24

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse news:3da5d62d$0$32594$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Desværre var en original mere end den forige ejer ville punge ud, så der
> blev sat en lås på fra en eller anden MC der var kørt galt, og desværre
> passede ledningerne ikke godt nok til at den også kunne slukke :(

Mærkeligt. Jeg ville gætte på en af thansens knallert tændingslåse ville passe elektrisk. Og de koster vist ikke alverden.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : RpR

Dato : 10-10-02 23:31

> Mærkeligt. Jeg ville gætte på en af thansens knallert tændingslåse ville
passe elektrisk. Og de koster vist ikke alverden.

Ha, vi har faktisk spekuleret på at se om et af de gamle FS-1 låse jeg har
liggende i en af mine rodekasser måske kan bruges, så er ulempen bare at
alle med en FS-1 kan starte den da alle nøgler virker i hinanden, med meget
få undtagelser =)