Telmore og udlandstelefoni
Fra : Anders Olsen

Dato : 09-10-02 23:05

Hej

Jeg er Telmore-kunde og ønsker at ringe TIL udlandet fra DK. Kan det
ikke lade sig gøre uden et Udlandsabonnement? Jeg har læst på Telmores
sider, men forstår det således, at det kun er hvis man ER i udlandet og
skal ringe, at et abonnement er nødvendigt.

Jeg skal ringe til Australien og taster "+områdekode telefonnummer", men
det virker ikke. Har også forsøgt med "00områdkode telefonnummer".

Anyone?

Anders Olsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-10-02 23:24

Hey Anders! :)

>Jeg er Telmore-kunde og ønsker at ringe TIL udlandet fra DK. Kan det
>ikke lade sig gøre uden et Udlandsabonnement?

Jo.

>Jeg har læst på Telmores
>sider, men forstår det således, at det kun er hvis man ER i udlandet og
>skal ringe, at et abonnement er nødvendigt.

Korrekt.

>Jeg skal ringe til Australien og taster "+områdekode telefonnummer", men
>det virker ikke. Har også forsøgt med "00områdkode telefonnummer".

Har du husket at taste 61 foran? Du skal jo "fortælle" telefonen, at
du vil ringe til Australien.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Anders

Dato : 09-10-02 23:29

In article <uva9qu8l159uf9cqqokgfmq776otahes9t@news.tele.dk>,
laxxe@nospam.dk says...

Hej Lasse!

> Har du husket at taste 61 foran? Du skal jo "fortælle" telefonen, at
> du vil ringe til Australien.

Jup. Har prøvet med både 0061 og +61. Det er et nyligt oprettet
mobilnummer (2-3 uger) jeg ringer til, så det burde virke.

Anders Olsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-10-02 00:18

Anders skrev:

>Jup. Har prøvet med både 0061 og +61. Det er et nyligt oprettet
>mobilnummer (2-3 uger) jeg ringer til, så det burde virke.

Lyder mærkeligt. Nu ringer jeg praktisk talt aldrig selv til udlandet,
så jeg vil foreslå dig at ringe til Telmore - deres support er ganske
hurtig.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-10-02 05:03

> Hey Anders! :)

> Jo.

> Korrekt.

Jeg kan heller ikke ringe til udlandet fra min Telmore og fik at vide hos Telmore,
at det kræver et "udlandsabonnement". Jeg har dog klaret problemet ved at
købe et Global One kort på posthuset, og jeg ringer da til udlandet ved først at
ringe til Global Ones indvalgsnummer 82332822. Det er forøvrigt også oftest
billigere.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 10-10-02 04:57

> [...]
> Jeg har læst på Telmores sider, men forstår det således, at det
> kun er hvis man ER i udlandet og skal ringe, at et abonnement

Sådan forstår jeg det ikke.
På siden om udlandstelefoni står bl.a.:
"Du har mulighed for at ringe til og fra udlandet med TELMORE - til de
velkendte lave TELMORE-priser."
og
"Udlandstelefoni er således ikke inkluderet ved oprettelse af TELMORE Free."

Bemærk i øvrigt, at når du ringer til udlandet, så betaler du ikke Telmore's
men TDC's mobiltakst!
Taksten for at ringe til udlandet med Telmore er: TDC's mobiltakst (1,95
kr.) + TDC's udlandstakst, minus 10% rabat (på det samlede beløb).

*Fischer

Fra : TELMORE A/S - Peter

Dato : 10-10-02 09:28

Hos TELMORE er det ikke muligt at ringe til og fra udlandet, uden at man er
tilmeldt udlandstelefoni.

Man kan tilmelde sig på den personlige side på www.telmore.dk.

Mvh. Peter - TELMORE A/S