Dronning Margrethe roser.
Fra : Brian Green

Dato : 09-10-02 22:56

Hej NG. Min kone har fundet på at vi i vores "stenbed" (bed fyldt med et lag
af 10-15 cm søsten i str. 32-80 mm) skal have et par Dronning Margrethe
roser (vistnok buske) stående.

Inden vi går på indkøb, vil jeg gerne høre om nogen i NG har erfaring med
disse roser og forslag, ideer eller advarsler til vores projekt.
- skal de stå i potter for ikke at jorden "sejler væk" i regnvejr
- kan de tåle at stå i jord omkranset af sten
- hvor dybt skal de graves ned
- osv... osv... osv...

SU med tak for hjælpen,

venlig hilsen
Green, Herfølge

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-10-02 08:26

On Wed, 9 Oct 2002 23:56:23 +0200, "Brian Green" <green@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
>disse roser og forslag, ideer eller advarsler til vores projekt.
>- skal de stå i potter for ikke at jorden "sejler væk" i regnvejr

Nej! Hvis de står i potter så vil de kræve rigtig meget pasning, både
mhg. vand og gødning. Og de vil aldrig blive så flotte som hvis de
plantes 'rigtigt'.

>- kan de tåle at stå i jord omkranset af sten
>- hvor dybt skal de graves ned

De kan godt tåle at stå med sten omkring, men de skal plantes
ordentligt, dvs. podestedet skal i jorden. Normalt skal det 5-10 cm i
jorden, men når der er sådan et lag sten ovenpå tror jeg det er nok hvis
bare podestedet lige er i jorden, 2-3 cm.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 10-10-02 17:29

Mads Lie Jensen wrote:
> De kan godt tåle at stå med sten omkring, men de skal plantes
> ordentligt, dvs. podestedet skal i jorden.

Er det for at beskytte podestedet mod frost?

Poul Erik Jørgensen
--
Remove mail from my email-address before emailing me.
Enlevez mail de mon adresse email pour me contacter.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-10-02 18:52

On Thu, 10 Oct 2002 18:28:53 +0200, "Poul Erik Jørgensen"
<jr@mail.aalborghus.dk> wrote:

>Er det for at beskytte podestedet mod frost?

Blandt andet - men også for at minimere risikoen for vildskud, svjv.