variomatic
Fra : delimis

Dato : 09-10-02 22:17

mojne.
jeg har en Gilera stalker. jeg har andet udstødning, og 47mm polini
sport. jeg har lige fået ny variomatic. og det er her problemet er. det
er af mærket Hebo. jeg har skiftet det hele´, ruller og fjeder. den
bruger helveds masse omdrejninger men kommer ingen vejne. hvad er der
galt?

http://www.kandu.dk/

Fra : RP

Dato : 10-10-02 00:01

> bruger helveds masse omdrejninger men kommer ingen vejne. hvad er der
> galt?
Enten er dine ruller for lette (skift til nogle tungere - prøv med standard
ruller), eller også er din trykfjeder for stram.

Jeg havde samme problem da jeg satte en Malossi vario på min hot - men det
blev løst ved at sætte standard ruller i (8,5g). Jeg prøvede også med en
strammere trykfjeder, men det resulterede blot i en masse omdrj. uden den
flyttede sig. Jeg har på fornemmelsen det er koblingsfjedrene jeg skal have
leget med.

Men held og lykke

Mvh Dennis R. Pedersen

Fra : LaLLe

Dato : 10-10-02 13:18

"delimis" <delimis.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er af mærket Hebo. jeg har skiftet det hele´, ruller og fjeder. den
> bruger helveds masse omdrejninger men kommer ingen vejne. hvad er der
Dine ruller er nok for lette.
Hvis den tager en masse omdrejninger uden at flytte sig ret meget og så
laver et drastisk fald i omdrejninger og dernæst begynder at trække sig
fremad er det din trykfjeder der skal skiftes til en model der er strammere.
Polini sølv fjederen er hård nok.

Hvis den bare konstant tager en masse omdrejninger uden at flytte sig fremad
er rullerne for lette.

Hvis det er din trykfjeder der skal skiftes kan jeg anbefale at bruge 350 kr
hos www.dansk-scootertun.dk og købe en springslider da den gør det hele
meget nemmere at justere ind.

LaLLe
www.stalkerzone.dk