DK Stavekontrol til Corel WordPerfect 3.5 ~
Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 09-10-02 22:05

Hej alle sammen!

Er der nogen af jer der ligger inde med en stavekontrols fil/dictionary
til WordPerfect 3.5 til Mac?
Jeg har en original version uden DK stavekontrol. :-/

Jeg trode, at jeg kunne finde en hos Corel på følgende adresse:
http://www.corel.com/support/ftpsite/pub/wordperfect/wpmac/index.htm
Men de "Id.....er" har naturligvis fjernet filerne.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf
kwormsdorfAThotmailDOTcom

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 09-10-02 23:13

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> Hej alle sammen!
>
> Er der nogen af jer der ligger inde med en stavekontrols fil/dictionary
> til WordPerfect 3.5 til Mac?
> Jeg har en original version uden DK stavekontrol. :-/

På vej til din postkasse

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 10-10-02 11:02

[[ This message was both posted and mailed: see
the "To," "Cc," and "Newsgroups" headers for details. ]]

Hej Mogens Thyregod

Tak for det fremsendte.
Øhhh... Hvod´en er det lige man får WP 3.5 til at vælge den danske
stavekontrol?
Jeg har sat den i opsætningen af hvilke filer den skal benytte, men den
bliver ved med at bruge en amerikansk som standart, og ellers skal jeg
ind og manuelt vælge den danske hver gang.

Jeg har forsøgt at smide den amerikanse ud, men så vil WP 3.5 ikke
starte op.

Kent

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 10-10-02 14:18

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ind og manuelt vælge den danske hver gang.
>
> Jeg har forsøgt at smide den amerikanse ud, men så vil WP 3.5 ikke

Thjaa, bum, bum det er længe siden jeg har haft leget med WP, men er det
ikke stort set som med bettebløds Ord, ingen åbne dokumenter og derefter
vælge sprog. Jeg kigger lige efter og vender tilbage.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 10-10-02 16:21

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Thjaa, bum, bum det er længe siden jeg har haft leget med WP, men er det
> ikke stort set som med bettebløds Ord, ingen åbne dokumenter og derefter
> vælge sprog. Jeg kigger lige efter og vender tilbage.

Ja, det er sørgeligt nyt jeg har at vende tilbage med. De danske
ordbøger jeg sendte, hører åbenbart til WordPerfecft fra før Corel blev
blandet ind i det. Jeg får blot en lakonisk meddelelse om, at ordbogen
er en ugyldig version. Beklager, så du vist forsætte din eftersøgning.

Der kunne jo være andre som lå inde med dem, selv om jeg tror
WordPerfects udbredelse vel er på linie med NisusWriters.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 10-10-02 18:01

Hej Mogens Thyregod

Jeg kan godt få filerne til at virke, men jeg kan ikke få WP 3.5 til at
vælge dem som standart, også selv om jeg smider de amerikanske ud.

Med venlig hilsen

Kent

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 10-10-02 18:08

Hej igen

Dette er lidt pinlig.
Jeg tror jeg selv lige har løst problemet:

1. Man skal åbenbart først vælge placeringen af stavekontrol filerne.
(Det har jeg gjort.)
2. Så skal man så vælge sprog (Det har jeg lige gjort.)

Så virker det.

Undskyld ulejligheden

Kent

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-10-02 04:00

Hej Kent

Du behøver slet ikke smide de andre stavekontroller ud...

Åbn et WordPerfect dokument. - Gå til menuen ‘Tools’ -> ‘Language’ -> ‘Set
Language’ ,- vælg ‘Danish’ og klik OK.

Gå derefter igen til menuen ‘Tools’ -> ‘Speller’ -> menuen ‘Dictionaries’ vælges
'Dansk(DNK)'. - Klik på ‘Start’. Første gang, du klikker på ‘Start’ får du en
advarsel, hvilket betyder, at stavekontrol er aktiveret. Du klikker igen på
‘Start’ og stavekontrol kører nu som den skal.

Det, jeg har skrevet her, er skrevet i WPfct og checket med 'Dansk' som standard
stavekontrol. - Hvorefter jeg har kopieret det over i mailen her.... - så det
virker altså!

mvh. Erik Rihcard

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 11-10-02 10:48

Hej Erik

Det er faktisk også det jeg selv fand ud af i går, kort tid efter jeg
lavede det indlæg.
Men tak for hjælpen alligevel.

Kent

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-10-02 03:33

Hej Mogens... - og Kent

Mogens Thyregod wrote:

> [...]
> blandet ind i det. Jeg får blot en lakonisk meddelelse om, at ordbogen
> er en ugyldig version. Beklager, så du vist forsætte din eftersøgning.

Hm, det lyder lidt mærkelig, jeg kan da godt bruge mine danske ordbøger, som
jeg i sin tid hentede på Corels hjemmeside. - De er fra en ver. 3.1/3.2.

> Der kunne jo være andre som lå inde med dem, selv om jeg tror
> WordPerfects udbredelse vel er på linie med NisusWriters.

Så, så, Mogens, - nu ikke så opstanasig..., - Du burde hellere have
opfordret Kenneth til at hente en gratis Nisus Writer 4.1.6 på deres
hjemmeside, - så kunne det måske godt være, jeg kunne overtales til at sende
ham et sæt danske ordbøger fra Munksgaards International Publishing...

Men Kent, du kan få det sæt, jeg har liggende. De virker i min Corel
WordPerfect 3.5E, så de burde også virke i andre. - Så vil du ha' dem, så send

en mail offlist med en gyldig returadresse.

I øvrigt skal filerne placeres på denne måde:

I mappen 'Indstillinger' -> WordPerfect Preferences placeres
Bibliotek (DNK)
Valg (DNK)

I mappen 'Language folder' placeres
Orddeling (DNK)
Stavekontrol (DNK)
Synonymordbog (DNK)
WPDKHYD

Det er en fordel at genstarte computeren for at desktop DB og DF opdateres med

de nye filer i indstillingsmappen, før man starter WPfct. Default Language i
WPfct. skal være sat til 'Danish'/'Dansk', for at dansk stavekontrol bliver
standard istedet for US.

mvh. Erik Richard