OT: køb af DVD hos www.express.com
Fra : Peter Gade Jensen

Dato : 25-02-01 14:49

Er der nogen som har erfaring med køb af DVD film hos www.express.com eller
et andet sted i USA?? Kommer der told/skat på hvis jeg bestiller nogle film
hjem???

mvh
Peter Gade

Fra : Jesper Kolding

Dato : 25-02-01 18:53

"Peter Gade Jensen" <rhazn@hillbilly.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> et andet sted i USA?? Kommer der told/skat på hvis jeg bestiller nogle

Ja regn trygt med det. Men det største problem er at toldvæsenet sidder
på pakken i ca. 3 uger før du får den. I de gode gamle (ca. 2 år siden)
dage før T&S blev umedgørlige tog det kun 2-3 før man havde dvd'en fra
dvdexpress.

-Jesper

Fra : Peter Gade Jensen

Dato : 25-02-01 19:04

"Jesper Kolding" <daylight@*nada-spam*image.dk> wrote in message
> [...]
> på pakken i ca. 3 uger før du får den. I de gode gamle (ca. 2 år siden)
> dage før T&S blev umedgørlige tog det kun 2-3 før man havde dvd'en fra

øv!! hvad så med amazon.uk ??? Bliver det samme problem???

mvh
Peter Gade

Fra : S Nimb

Dato : 26-02-01 18:39

Lige meget hvad du køber uden for EU bliver der lagt told på varene. Når du
bestiller varer fra amazon.uk skal du ikke betale told. Til gengæld er der
lagt engelsk moms på varene.

Fra : Peter Gade Jensen

Dato : 26-02-01 18:56

"S Nimb" <Nimb@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
du
> bestiller varer fra amazon.uk skal du ikke betale told. Til gengæld er der

Men er momsen så lagt i de priser som de oplyser på deres side eller bliver
den lagt på bagefter???

mvh
Peter Gade

Fra : S Nimb

Dato : 27-02-01 12:41

Her er et uddrag af pjecen "Internethandel for private" fra Told&Skat:

Køb i andre EU-lande

Køber De en vare eller ydelse via Internettet hos en virksomhed i et
andet EU-land, skal De ikke betale told af varen eller ydelsen, men De
skal derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller
ydelsen har.

Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor
sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris,
som sælgeren kræver for varen eller ydelsen. For at være sikker på,
hvilken pris De reelt skal give for en bestemt vare eller ydelse, bør
De være opmærksom på, om den værdi, De finder på Internettet, er med
eller uden den udenlandske moms. Husk også at kalkulere med evt.
fragtomkostninger.

I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms og evt. dansk
punktafgift. Det gælder bl.a., når hans salg af varer til danske
købere er på mere end 280.000 kr. pr. år, og han derfor er blevet
momsregistreret her i landet.

- Jeg har ikke kunne finde et klart svar på Amazon.uk, om de opgivne
priser er incl. moms. Men det er jeg ret sikker på at de er. Men det
fremgår forhåbenligt af ordren FØR du betaler.

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 27-02-01 15:10

Peter Gade Jensen <rhazn@hillbilly.dk> wrote in message
> [...]
> du
>
> Men er momsen så lagt i de priser som de oplyser på deres side eller

Den er inkl, og eftersom Amazon UK sælger en del til Danmark er det den
danske moms du betaler.

Et udskrift fra en bog jeg lige købte:

Subtotal (VAT Incl.): GBP 32.50
Postage & Packaging (VAT Incl.): GBP 4.94
----------
Total before VAT: GBP 29.95
VAT: GBP 7.49
----------
Purchase Total: GBP 37.44

Bemærk 25% moms.

--
Anders Ebbesen
Dudley Smith: Go back to Jersey, Sonny. This is the City of the Angels and

Fra : Ole Kofoed

Dato : 27-02-01 21:33

Anders Ebbesen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>der

>bliver
>
>Den er inkl, og eftersom Amazon UK sælger en del til Danmark er det den

Men man kan vist først se prisen incl. den danske moms når man går til
"kassen", priserne man ser ved varene er med den engelske moms.

Derfor køber jeg altid bøger hos WH Smith : http://www.bookshop.co.uk/ ,
glimrende butik.

Mvh.

Ole
--
DVD-Basen.
Links til over 14500 dvd anmeldelser

Fra : Ole Kofoed

Dato : 26-02-01 22:11

S Nimb skrev i meddelelsen <3A9A94AB.5A029223@vip.cybercity.dk>...
>Lige meget hvad du køber uden for EU bliver der lagt told på varene.

Der bliver kun lagt told (3,5%) på hvis dvd/erne har en værdi på over
165 kr., momsen ryger på hvis værdien er over 80 kr.

> Når du bestiller varer fra amazon.uk skal du ikke betale told. Til
>gengæld er der lagt engelsk moms på varene.

Nu ved jeg ikke om de er røget under den grænse der er på 280.000, men
tidligere har de haft et salg på over dette beløb til Danmark, og derfor
har de skullet opkræve den danske moms og ikke den engelske, men det kan
man se når man går til kassen, der står det fulde beløb man skal betale.

Jeg har skrevet lidt info om told/moms på min hjemmeside, samt lavet en
told/moms udregner.

Mere info kan også findes på Told/Skats hjemmeside:
http://www.person.toldskat.dk/vejledninger/int-vejl.htm

Mvh.

Ole
--
DVD-Basen.
Links til over 16500 dvd anmeldelser

Fra : Hartcourt

Dato : 26-02-01 19:01

> "Jesper Kolding" <daylight@*nada-spam*image.dk> wrote in message
>
> øv!! hvad så med amazon.uk ??? Bliver det samme problem???
>
> mvh
> Peter Gade

Det kan godt undgås hvis:

1: Afsenderen sender den i en anonym pakke (uden firma logo osv)
2: Afsenderen skriver f.eks i følgebrevet på pakken:

Hi Uncle Peter.
Happy birthday. I hope that you can use the pressent that i am sending you.
Write soon.
Regards
John

Så smutter 75% af pakkerne igennem tolden uden probs.
Jeg har sparet mange kroner på køb af videoer fra US på den måde og ingen
har endu sendt
en told åbnet pakke til mig endu.

Venligst
Hartcourt

Fra : claudes

Dato : 27-02-01 09:48

> øv!! hvad så med amazon.uk ??? Bliver det samme problem???

Måske - jeg bestilte 3 eksemplarer af den nye Beatles-bog hos dem før jul.
Fordi de sælger for mere end 200.000 kr. om året til DK skal man betale
dansk moms, som DE er forpligtet til at opkræve! Jeg ved dog ikke om de
nulstilles hvert år - eller om de nu bare er "momsregistreret" i DK! Vær
lige opmærksom på det!

VH

Claus

Fra : Lars E.F. Sommer

Dato : 14-03-01 14:29

> [...]
eller
> et andet sted i USA?? Kommer der told/skat på hvis jeg bestiller nogle

Jeg vil personligt ikke købe hos Express.com, da der går rygter om, at de er
i store vanskeligheder... Følgende er taget fra www.TheDigitalBits.com:

"The rumors of Express.com's financial troubles have born more fruit today.
The online retailer has filed for chapter 11 bankruptcy protection. If
you're thinking of ordering discs from them... buyer beware. The Digital
Bits is among the many businesses Express owes money and hasn't bothered to
pay for almost a year."

Lars.