Trust Televiewer 1610 remote control
Fra : Lyrik

Dato : 09-10-02 19:31

Hvad kan den?
Den er stjernegod! Men fjernsynet skal nok være af nyere model for at kunne
yde den fuld retfærdighed.
Man sætter den på den almindelige skærmudgang, så grafikkortet skal altså
ikke have tv-out.
Så går ledningen til en lille boks størrelse som et modem.
Fra denne lille boks kan man forbinde tv-et på forskellig måde.
Det enkleste er til et scartstik som medfølger (et kæmpe bundt ledninger
medfølger)
Men jeg valgte nu at bruge indgangen på forsiden af TV-et-supervhs-stik og
to bananstik til lyden.
Grunden er, at så kan man gøre brug af boksens mange
billedjusteringsmuligheder. Hvis man bruger scarten som er RGB-out på
boksen, må man nøjes med tv-ets egne justeringsmuligheder.
Man kan flytte billedet og gøre det mindre og større. Man kan ændre lys,
kontrast og farvetemperatur.
Når man har puslet med justeringerne, så er en DivX-film lige så flot som en
stationær dvd-film. Helt skarp.(På mit Sony-TV).
Stort set ville den være et bedre køb efter min mening end en stationær dvd.
Hvis, vel at mærke, at man kan få PC-en i nærheden af TV-et. Der er en
trådløs udgave som jeg bestilte hos Akademisk datasalg, men som de havde "I
restordre", derfor blev det den anden.
Med remoten kan man justere kvalitet og PAL-NTSC i forskellige nuancer, uden
at skulle røre ved boksen, samt tænd og sluk.
Grafikmulighederne er også gode til at vise fotos direkte fra folderen.
Spille en 1.-person shooter for fuld hammer. Faktisk lig en playstation.
Man kan også efter finjustering se tekst, helt ned til teksten under et
ikon. Men! Kvaliteten er ikke god nok til almindelig daglig tekstbehandling.
Der er en skærm at foretrække.
Kan ses blandt andet her:
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=TV1024

Hilsen