Hej
Jeg mener at der for et stykke tid siden blev vedtaget et eller andet
om hvor lang tid der skal gå fre en reklameblok til en anden, men i
bekendtgørelse af lov om radio- og fjernsynsvirksomhed står der kun:
"Reklamer må kun sendes i blokke, som skal placeres mellem
udsendelserne."
Men hvordan definerer man så hvad der er en udsendelse?
I aften på TVDanmark 2 sender de tre programmer der alle sammen hedder
et eller andet med "Fornemmelse for mord". De sender det første
program klokken 20.00, det næste 20.25 og det sidste fra 20.55 til
21.10. Det ser jo gevaldigt ud som om det er det samme program de
deler op og kalder 3 forskellige ting, netop for at kunne sende
reklamer mellem delene.
Blev der ikke vedtaget et eller andet i den retning, eller kan de
danske kanaler bare dele programmerne op i så små dele de har lyst
til, bare de ikke sender mere end 15% af den daglige sendetid som
reklamer?
Jeg mener, hvis nu DR1 var reklamefinansieret, så kunne man da sagtens
dele Disney Sjov op i mange dele, med deraf følgende mange reklamer.
Er der nogen retspraksis på området?
Mvh Trine
--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland