Vægtafgift mm.
Fra : Moe

Dato : 09-10-02 16:48

Der er sket en lovændring omkring bl.a. vægtafgift (og måske også afgifter)
på motorcykler. Ændringen kan ses her:
Http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20020034230 men jeg har ikke orket at
sætte mig nok ind i det til at kunne forklare det på nuværende tidspunkt -
men I kan jo selv læse det her

Mvh Martin
http://home20.inet.tele.dk/moe

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 09-10-02 17:08

"Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk> wrote in message
> [...]
at
> sætte mig nok ind i det til at kunne forklare det på nuværende tidspunkt -

Så vidt jeg kan se fritages miljørigtige motorcykler for vægtafgift!
Spørgsmålet er jo så lige, hvad normerne er for nogen. Kræver nok som min.
katalysator.
mvh
Anders O

Fra : Hekto

Dato : 09-10-02 22:18

In article <3da4540e$0$1035$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, 9822
@e.iha.invalid says...

> Så vidt jeg kan se fritages miljørigtige motorcykler for vægtafgift!
> Spørgsmålet er jo så lige, hvad normerne er for nogen. Kræver nok som min.
> [...]
Miljørigtig?????
Betyder det, at den dufter behageligt???? -> KR-1 = Velduftende!*GGGG*
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Tommy Hansen

Dato : 09-10-02 18:22

> Der er sket en lovændring omkring bl.a. vægtafgift (og måske også
afgifter)
> på motorcykler. Ændringen kan ses her:
> Http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20020034230

Kan nogen fortælle mig hvad den nye vægt afgift bliver ?
Hvis den er 580kr, hvad er så de 330kr

Tommy

Fra : Michael K. S.

Dato : 09-10-02 18:33

On Wed, 9 Oct 2002 19:22:14 +0200, "Tommy Hansen" <tommyhh@tdcadsl.dk>
wrote:

>Kan nogen fortælle mig hvad den nye vægt afgift bliver ?

580,-/år

>Hvis den er 580kr, hvad er så de 330kr

Det er den såkaldte udligningsafgift som er beregnet på køretøjer der
ikke er bensindrevne for at udligne prisforskellen på brændstof typisk
dieseldrevne biler,meeeeen nu er der jo ikke så mange diesel-Mc'er.

-M

Fra : BoS

Dato : 09-10-02 21:46

Hey:

2. § 3, stk. 3 og 4, ophæves, og i stedet indsættes:
»Stk. 3. Motorcykler med en motorvolumen over 150 cm3, der opfylder
miljønormerne for 2006, er fritaget for vægtafgift til og med 2006. For
motorcykler med en motorvolumen på 150 cm3 eller mindre, der opfylder
miljønormerne for 2006, betales vægtafgift med halvdelen af satserne i stk.
1 til og med 2006. De i 1. og 2. pkt. nævnte miljønormer er de ændrede
tekniske krav og emissionsnormer for 2006, der er vedtaget ved ændring af
direktiv 97/24/EF.«

Men min stiger sgu nok, hvis de stadig skal skrabe de samme penge ind.

mvh Bo
VTR

Fra : Zorilla

Dato : 09-10-02 23:06

"BoS" <elskak@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 1 til og med 2006. De i 1. og 2. pkt. nævnte miljønormer er de ændrede
> tekniske krav og emissionsnormer for 2006, der er vedtaget ved ændring af

Hvad går disse miljønormer ud på ? Er der nogen chance for at min vfr800
ikke skal betale vægtafgift ?

Peter

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-10-02 00:03

"Zorilla" <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote in message

> "BoS" <elskak@hotmail.com> wrote in message

> stk.
> >
> Hvad går disse miljønormer ud på ? Er der nogen chance for at min vfr800
> ikke skal betale vægtafgift ?

Hvis det er en af de nye med tre vejs kat, så kan det tænkes du er heldig.
Mvh
Anders O