Rævejagt
Fra : festus,blans

Dato : 09-10-02 16:46

er der nogen der kender en god hjemmeside ang. rævejagt da jeg har lidt
begynderproblemer

Fra : John E. Larsen

Dato : 16-10-02 11:43

Hvad er problemet?

Det kunne være at man har et godt råd eller to.

Fra : festus,blans

Dato : 20-10-02 21:17

Problemet er nok min håndtering af hunden en 4 årig korthåret gravhund
Når vi nærmer os graven og der åbenbart er ræv hjemme er hunden fuldstændig
oppe og køre når jeg så slipper den ryger den omgående i graven og efter
kort tid kan vi høre den gø helt vildt og når den så kommer op af graven og
jeg ikke er hurtig nok til at fange den vender den omgående om igen og det
hele starter forfra og hvis jeg så endelig fanger hunden kan vi godt sidde
og vente i flere timer og der kommer ingen ræv og hvis jeg så slipper hunden
igen starter vi forfra.
Så spørgsmålet er , er det mig eller min hund der griber det forkert an .
Når jeg har været i den ene grav og har haft de problemer og så går til en
anden grav er der måske ikke noget men hvis jeg så går tilbage starter vi
forfra så jeg tror at der er ræv hjemme da hunden blir hidsig bare vi nærmer
os graven,og vi kan høre at den flytter sig frem og tilbage i graven.
P.S Det er kunstgrave.
P.P.S Er der nogen der ved om der er træningsgrav nogen stedder i
Sønderjylland eller nogen man kan komme med på gravjagt som tilskuer så
kunne jeg måske lære lidt der....

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 16-10-02 18:22

On Wed, 9 Oct 2002 17:45:32 +0200, "festus,blans"
<repeters@tiscali.dk> wrote:

>er der nogen der kender en god hjemmeside ang. rævejagt da jeg har lidt
>begynderproblemer

Hva slags revejakt er det vi snakker om ?
Posteringsjakt (vak), drivjakt, jakt med hund, jakt med grythund,
autopürsch med halogenstöver ?

Fra : Finn Lykke

Dato : 20-10-02 22:18

Du skal bare lade hunden gå ned i graven igen. At hunden flytter ræven er
gode tegn det betyder at hunden holder afstand til ræven. At hunden kommer
op af graven kan betyde atræven har flyttet sig og hunden tror ræven er
kommet op, men opdager den ikke er og vil ned igen. Lad bare hunden prøve
flere gange. Det kan godt tage lang tid (5 min - 1 tim). Pas på I ikke
sætter færd ned i graven når I står for. Hvis I gør det kommer ræven ikke
op.

knæk og bræk
Finn Lykke