Er Fibertex værd at lægge under fliserne?
Fra : René Beyer

Dato : 09-10-02 13:06

Jeg skulle gerne have lagt fliser på gangarealer omkring mit hus i
weekenden, men jeg er meget i tvivl om det er en god íde med Fibertex under
fliserne.

Nogle siger, at det holder godt på fliserne og at ukrudtet får sværere
betingelser. Andre siger, at ukrudtet kommer fra frø, som spredes med vinden
og lægger sig oven på fliserne. Og at Fibertex desuden bare får fliserne til
at "svømme", når det regner meget. Netop det sidste er jeg meget opmærksom
på, da jeg har en meget leret jord, som ikke er så god til at lede vandet
bort.

Hvad mener du om Fibertex? På forhånd tak.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-10-02 15:44

On Wed, 9 Oct 2002 14:05:39 +0200, "René Beyer"
<dbweb@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>bort.
>
>Hvad mener du om Fibertex? På forhånd tak.

Jeg er en af dem som mener at ukrudtet kommer som frø, så mod ukrudt har
fibertex ikke nogen effekt.

Selv har jeg ikek engang overvejet fibertex under de fliser jeg har lagt
de sidste par år. Men det siges at de kan holde myrerne væk, så hvis du
i forvejen har problemer med myrer kunne det måske nok være en fordel
med fibertex.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : J Hansen

Dato : 09-10-02 18:39

> [...]
> med fibertex.

> http://www.gartneriet.dk
> - nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
Hej
Jeg har prøvet både den sorte og den grå fibertex, med den sorte under
fliserne kom der ikke noget flerårigt ukrudt op og det var nemt at fjerne
det frøukrudt der kom, det var netop en leret jord med en masse ukrudt,
(selvfølgelig blev der lagt et godt lag grus).
Med den grå fibertex kom ukrudtet op som det plejede, så der var ingen
forskel, men rigtigt, myrerne kunne ikke så godt lide det.
mvh
Jytte