Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til resize
Fra : Kasper

Dato : 09-10-02 12:12

Findes der et program som automastisk kan resize mange billeder på en gang
til f.eks. 50 %

Mvh

Kasper

Fra : Per Christoffersen

Dato : 09-10-02 12:29

"Kasper" <news@kasperc.dk> wrote in message
> Findes der et program som automastisk kan resize mange billeder på en gang
> til f.eks. 50 %

Photoshop kan sættes til at gøre det med en action og en batchproces. Kræver
at billederne liger i samme mappe (incl undermappe).

Irfanview (som er gratis) kan vist også (www.irfanview.com)

/Per

Fra : Karsten Nygaard

Dato : 09-10-02 12:29

> Findes der et program som automastisk kan resize mange billeder på en gang
> til f.eks. 50 %

Photoshop har en glimrende funktion - hvor du kan indspille en "batch" som
kører det du selv har indspillet - lidt som en makro...

mvh

Karsten

Fra : Kasper

Dato : 09-10-02 12:44

> Photoshop har en glimrende funktion - hvor du kan indspille en "batch" som
> kører det du selv har indspillet - lidt som en makro...

Ved at photoshop har en funktion, men jeg har glemt hvordan det nu er man
gør det.

Mvh

Kasper

Fra : Per Christoffersen

Dato : 09-10-02 12:56

> Ved at photoshop har en funktion, men jeg har glemt hvordan det nu er man
> gør det.

Du skal lave en action (handling på dansk), som resizer til 50%, og gemmer
dokumentet i den nye størrelse, og lukker det.
Efterfølgende kan du køre en batch via file/automate (filer/automatiser på
dansk?).
Det kræver at alle de billeder du vil resize ligger i den samme mappe (evt.
heri i undermapper).
Alle billederne i denne mappe vil herefter blive udsat for behandlingen der
er defineret i din action.

Du kan sætte en target mappe for batchen så de behandlede billeder bliver
gemt for sig. Så skal du lige sætte et mærke i den funktion der hedder
'override Actin 'save in' commands'. Så beholdes de originale billeder, og
de nye kommer til at ligge for sig.

Kig evt. i hjælpen!

/Per

Fra : Mogens

Dato : 09-10-02 12:37

On Wed, 9 Oct 2002 13:12:20 +0200, "Kasper" <news@kasperc.dk> wrote:

>Findes der et program som automastisk kan resize mange billeder på en gang
>til f.eks. 50 %

Mihov Resizer som endda er gratis
http://www.webattack.com/get/imageresizer.shtml

mvh Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-02 14:24

Også PSP kan vist dette.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Michael Holm

Dato : 12-10-02 14:45

Acdsee kan. Det koster lidt, men er superfedt til at se billeder med, og
holde styr på tingene. 30 dages demo kan downloades.

www.acdsystems.com

--Michael