Bakkevalg ændres
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-02 09:49

Hej

Stødt på et irriterende problem som pludselig er opstået med Word2000.

Har en del skabeloner som er sat op til at første side skal tages fra
skuffe 1 og øvrige sider fra skuffe 2.

Sådan har det været længe og det har fungeret. Men pludselig er der en del
brugere som oplever at når de kigger på sideopsætningen har den pludselig
valgt Auto Select istedet.

Selvom de så gemmer med det rigtigebakkevalg, husker Word2000/dokumentet
det ikke.

Nogen der ved hvad som kan skyldes fænomentet?

--
Bjarke Andersen

Fra : Børgesen

Dato : 09-10-02 10:33

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> Nogen der ved hvad som kan skyldes fænomentet?

Jeg har oplevet noget lignende, hvor problemet lå i forskellige bakkevalg
hhv. i selve teksten og i sidehovedet - opdeling af dokumentet i sektioner
gjorde det heller ikke nemmere.

Prøv at gå i Filer - Sideopsætning - Papirkilde hhv. når der er i og uden
for sidehoved, og se om ikke, der er en forskel.

Børgesen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-02 12:26

"Børgesen" <news@klog.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Prøv at gå i Filer - Sideopsætning - Papirkilde hhv. når der er i og
> uden for sidehoved, og se om ikke, der er en forskel.

Ingen forskel. Problemet opstår også kun hos nogle brugere og ikke alle.

Fx. kan A sidde og sætte dokumentet op til Bakke 1 og derefter bakke 2. Så
åbner B dokumentet og tjekker sideopsætning efter og papirkilde, her er det
så til automtisk valg, eller standard bakke.

--
Bjarke Andersen

Fra : Børgesen

Dato : 09-10-02 13:23

> [...]
det
> så til automtisk valg, eller standard bakke.

Hold også øje med under Udskriv, at der ofte er to modstridende parter,
nemlig Word og Printeren.

Hvis du i skærmbilledet Udskriv Dokument klikker på knappen [Indstillinger]
vil Word gerne have lov at vælge Standardbakke - den har jeg selv sat til
"Brug Printerindstillinger".

Hvis du i skærmbilledet Udskriv Dokument istedet vælger knappen [Egenskaber]
kommer du ind i printerens egene egenskaber. Her kan hver bruger sætte sine
egne standardbakke-præferancer op.

Jeg har på nogle printere i øvrigt også set, at bakkevalg kan gå i ud-du,
hvis der er forskel på standardbakken på printserveren og arbejdsstationen -
men kun oplevet det een gang på en gammel farve-printer-kopimaskie
(TechTronic tror jeg nok den hed.....).

Hjælper det?

Børgesen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-02 14:58

> [...]
> arbejdsstationen - men kun oplevet det een gang på en gammel
> farve-printer-kopimaskie (TechTronic tror jeg nok den hed.....).

Sat korrekt op.

Word er sat til at bruge printerindstillinger og printerne er sat op til at
anvende default skuffer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Børgesen

Dato : 10-10-02 15:14

> "Børgesen" <news@klog.dk> crashed Echelon writing
>

> Sat korrekt op.

Hmm....jeg må give op.

Anyone else?

Fra : Børgesen

Dato : 11-10-02 14:09

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> "Børgesen" <news@klog.dk> crashed Echelon writing

> Ingen forskel. Problemet opstår også kun hos nogle brugere og ikke alle.

Huskede du forresten på fanepladet Papirkilde, hvor du satte dokumentet til
bakke 1, at dels gå i første brevhoved først, dels at sikre dig at "Anvend
på" var sat til "Alle sektioner"?

Er printerdriveren i øvrigt den samme på alle stationer?

Børgesen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-10-02 14:43

> Huskede du forresten på fanepladet Papirkilde, hvor du satte
> dokumentet til bakke 1, at dels gå i første brevhoved først, dels at
> sikre dig at "Anvend på" var sat til "Alle sektioner"?

Yearp, både testet for denne sektion og hele dokumentet, men for de
bestemte brugere er dette resettet næste gang man åner dokumentet til std.
bakke eller automatisk valg.

> Er printerdriveren i øvrigt den samme på alle stationer?

Yearp.

--
Bjarke Andersen

Fra : pre

Dato : 10-10-02 19:36

I Word2000 er der valgmuligheder, som kan håndteres programmæssigt. Det
er i mange tilfælde "Upper Tray" og "Manual feed" men afhænger helt og
holdent af den benyttede standardprinter og dens muligheder.
En makro til oversigt/valg kan evt. fåes hos mig.

© pre 2002

Fra : Elmo Jensen

Dato : 10-10-02 20:20

I indlæg <Xns92A26DF56F282bjoegdk@130.225.247.90>,
skrev bjoeg@*spammer*bjoeg.dk følgende:

> Sådan har det været længe og det har fungeret. Men pludselig er der en del
> brugere som oplever at når de kigger på sideopsætningen har den pludselig
> valgt Auto Select istedet.

Er der tale om samme pc eller flere pc'ere i netværk? Er pc'en eller pc'erne
så konfigureret ens uanset hvilken bruger der logger på?

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-10-02 11:08

Elmo Jensen <news5@ddibbsystem.dk> crashed Echelon writing

> Er der tale om samme pc eller flere pc'ere i netværk? Er pc'en eller
> pc'erne så konfigureret ens uanset hvilken bruger der logger på?

Der er tale om brugerne som kobler op via terminalserver og det er kun
bestemte brugere som har problemet kontra andre. Selve opsætningen er fra
start den samme, brugerne kan dog selv ændre hvis de vil.

Dog har jeg tjekket opsætning af printer og word for brugerne og de er de
samme.

--
Bjarke Andersen