check bokse !?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 09-10-02 09:32

Hej ...

jeg vil gerne have 2 check bokse og når jeg checker den ene skal den anden
"unchecke" sig selv ... men laver jeg en if sætning i den ene som siger den
skal unchecke den anden går den helt amok ?

hvordan gør man det nemmest ?

m.v.h.
l. madsen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 09-10-02 09:39

jeg fik det til at du ...

det var en STOR fejl 40

m.v.h
l. madsen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 09-10-02 09:54

> det var en STOR fejl 40

Ok jeg var lige lovligt hurtigt ude !

det virker bare ikke ordentligt !
jeg kan ikke få VB til at unchecke check1 når jeg trykker på check2 skriver
jeg i check1.clik

check2.value = unchecked

virker det også fint men check1 - checkes ikke af 1 tryk .. man skal
"dobbelt klikke" på den !?!?

m.v.h
l. madsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-10-02 14:25

Som svar på skriblerier nedfældet af Lasse Madsen :

> det var en STOR fejl 40

Jeps brug radiobuttons
Hvis du bruger checkbuttons på den måde så bliver brugerne mer end alm
forvirret!

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jan V.

Dato : 10-10-02 07:44

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Jeps brug radiobuttons
> Hvis du bruger checkbuttons på den måde så bliver brugerne mer end alm

Nogen gange er det altså checkbox'es der skal til.

Hvis en bruger ikke SKAL vælge option A eller B, men blot skal have mulighed
for det, men kun må vælge en af dem, har man 2 muligheder.

Enten 2 checkbox'e (A og B) eller 3 optionbuttons (A, B eller INGEN VALGT).

Og hvis man er i pladsproblemer, kan en Radiobutton sparet være en god ting

Jan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-10-02 19:15

Som svar på skriblerier forfattet af Jan V.

> Nogen gange er det altså checkbox'es der skal til.
> Hvis en bruger ikke SKAL vælge option A eller B, men blot skal have
> mulighed for det, men kun må vælge en af dem, har man 2 muligheder.

Njahh, flere

> Enten 2 checkbox'e (A og B) eller 3 optionbuttons (A, B eller INGEN
> VALGT).

2 optionbuttons + Checkbox = Disable
Eller
1 Checkboxe = Toggle
evt + Disable Checkbox

> Og hvis man er i pladsproblemer, kan en Radiobutton sparet være en
> god ting

Ved om ovennævnte kunne være en mulighed

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Torben Frandsen

Dato : 09-10-02 10:26

"Lasse Madsen" <lasse.madsen@elektronik.dk> skrev

> [...]
den
> skal unchecke den anden går den helt amok ?

Man lader være med at bruge CheckBoxes hvor OptionButtons er det rette valg?

Hvis CheckBoxes er nødvendige, returnerer de beredvilligt en Integer som
fortæller om tilstanden.

Torben

Fra : Ove Hansen

Dato : 09-10-02 14:08

> [...]
> "unchecke" sig selv ... men laver jeg en if sætning i den ene som
siger den
> skal unchecke den anden går den helt amok ?

[klip...]

Hvorfor bruger du ikke radioknapper. Der sker det du ønsker
automatisk.
/Ove

Fra : lst

Dato : 10-10-02 19:14

Brug MouseUp metoden - ikke clicked

Private Sub Check1_MouseUp(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single,
Y As Single)
Check2.Value = Unchecked
End Sub

Private Sub Check2_MouseUp(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single,
Y As Single)
Check1.Value = Unchecked
End Sub