|
| Kvittering med usynlig blæk Fra : Jakob Andersen |
Dato : 09-10-02 07:37 |
|
Jeg har en kvittering fra Imerco, hvor alt skrift er forsvundet.
En blank kvittering er det nok for at fastholde sine 2 års reklamations ret
(den er helt blank, ingen dato, tekst, pris)
Jakob
| |
Vibeke Jørgensen (09-10-2002)
| Kommentar Fra : Vibeke Jørgensen |
Dato : 09-10-02 09:45 |
|
> Jeg har en kvittering fra Imerco, hvor alt skrift er forsvundet.
Er det ikke fordi du har fået fedtstof på den?
Vibeke
| |
Børgesen (09-10-2002)
| Kommentar Fra : Børgesen |
Dato : 09-10-02 10:58 |
|
"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ao0qag$2kjh$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg har en kvittering fra Imerco, hvor alt skrift er forsvundet.
>
> Er det ikke fordi du har fået fedtstof på den?
>
Formentlig ikke.
Det er et kendt problem på kvitteringer skrevet med thermo-printere. Samme
problem har du, hvis en telefax skriver på "rulle-papir", da det også er
thermo-papir der som regel sidder i disse maskiner.
Problemet er netop, at printet på termo-papiret forsvinder med tiden. Jeg
mener, at problemet i øvrigt bliver værre, hvis papiret opbevares varmt.
| |
Ukendt (09-10-2002)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-10-02 19:19 |
|
On Wed, 9 Oct 2002 11:58:03 +0200, "Børgesen" <news@klog.dk> wrote:
>Problemet er netop, at printet på termo-papiret forsvinder med tiden. Jeg
>mener, at problemet i øvrigt bliver værre, hvis papiret opbevares varmt.
Det er klart at det forværes hvis det opbevares varmt, det er jo varme
der giver trykket på papiret. Det giver dog store sorte pletter, og
ikke som problemmet her er at trykket forsvinder.
| |
Erik G. Christensen (09-10-2002)
| Kommentar Fra : Erik G. Christensen |
Dato : 09-10-02 17:10 |
|
Jakob Andersen wrote:
>
> Jeg har en kvittering fra Imerco, hvor alt skrift er forsvundet.
> En blank kvittering er det nok for at fastholde sine 2 års reklamations ret
> (den er helt blank, ingen dato, tekst, pris)
Næ, vil du fastholde din reklamationsret, så gak ned og få det med
manuel skrift
--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
| |
ebbe (09-10-2002)
| Kommentar Fra : ebbe |
Dato : 09-10-02 20:25 |
|
"Jakob Andersen" <jakob@sprit.dk> skrev i en meddelelse
news:38Qo9.785$jS5.18641@news2.ulv.nextra.no...
> Jeg har en kvittering fra Imerco, hvor alt skrift er forsvundet.
> En blank kvittering er det nok for at fastholde sine 2 års reklamations ret
> (den er helt blank, ingen dato, tekst, pris)
>
> Jakob
Du har helt ret at visse kvitteringer udstedt af butikker også vekselbutikker som X-CHANGE
og FOREX udskriver som ovennævnte, og da begge vekselbutikker giver
tilbagevekslingsgaranti
uden gebyr mod forevisning af kvittering der kun er et stykke hvidt papir såh.
| |
Benedikte Skibsted A~ (10-10-2002)
| Kommentar Fra : Benedikte Skibsted A~ |
Dato : 10-10-02 08:36 |
|
Har hørt at nogle har prøvet med en frimærke lampe, hvorefter teksten kunne
ses meget tydeligt.
Men det er jo et krav at forretninger skal give 2 års reklamationsret, hvis
altså der medbringes bon.
Det gør de vel ikke hvis skriften bliver usynlig inden de to år er gået.
Betyder dette ikke, at forretningen "forhindre" kunden i at have
reklamationsret? Hvordan er lovgivningen her?
mvh
-Benedikte
"ebbe" <gebbe@[XXX]mail.dk> wrote in message
news:3da4826c$0$32617$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Jakob Andersen" <jakob@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> news:38Qo9.785$jS5.18641@news2.ulv.nextra.no...
> > Jeg har en kvittering fra Imerco, hvor alt skrift er forsvundet.
> > En blank kvittering er det nok for at fastholde sine 2 års reklamations
ret
> > (den er helt blank, ingen dato, tekst, pris)
> >
> > Jakob
>
> Du har helt ret at visse kvitteringer udstedt af butikker også
vekselbutikker som X-CHANGE
> og FOREX udskriver som ovennævnte, og da begge vekselbutikker giver
> tilbagevekslingsgaranti
> uden gebyr mod forevisning af kvittering der kun er et stykke hvidt papir
såh.
>
>
>
>
| |
Morten Bjergstrøm (10-10-2002)
| Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm |
Dato : 10-10-02 09:44 |
|
"Benedikte Skibsted Als" <als@cs.auc.dk> skrev:
> Men det er jo et krav at forretninger skal give 2 års
> reklamationsret, hvis altså der medbringes bon.
> Det gør de vel ikke hvis skriften bliver usynlig inden de to år er
> gået. Betyder dette ikke, at forretningen "forhindre" kunden i at
> have reklamationsret? Hvordan er lovgivningen her?
Hvis det er et problem så kan man tage en kopi af sin kvittering *før*
den bliver udvisket.
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Bertel Lund Hansen (10-10-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 10-10-02 10:05 |
|
Morten Bjergstrøm skrev:
>Hvis det er et problem så kan man tage en kopi af sin kvittering *før*
>den bliver udvisket.
Ja, hvis man ved at den er på vej til at forsvinde. Det kan man
ikke forlange at alle kunder ved. Problemet må primært ligge hos
forretningen.
I øvrigt er det lovbefalet at man skal kunne få en bon. Er der en
der ved hvilken lov det er?
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Henning Makholm (10-10-2002)
| Kommentar Fra : Henning Makholm |
Dato : 10-10-02 17:22 |
|
Scripsit Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk>
> I øvrigt er det lovbefalet at man skal kunne få en bon. Er der en
> der ved hvilken lov det er?
Momslovens §52 kræver i almindelighed at der udstedes en faktura. I
den udfyldende bekendtgørelse (BEK 192/2001) dispenserers der (§40) for
fakturakravet ved slag til private; i stedet skal der (§40 stk 2)
udleveres en kassebon til køberen.
--
Henning Makholm "The compile-time type checker for this
language has proved to be a valuable filter which
traps a significant proportion of programming errors."
| |
|
|