køb af væltet MC
Fra : anrs

Dato : 08-10-02 18:56

Jeg er kommet i den situation, at jeg har set mig lun på Ducati's 748
Biposto. Jeg ser dem alle i prislejet omkring 180.000,- (selvfølgelig
afhængig af alder, stand osv.). Er nu kommet over en '97 model som er væltet
dvs. lille bule i tanken, den ene kåbeside og fronten er ødelagt - resten
kan jeg ikke se noget på (og det er her problemet opstår). Den har kørt knap
14.000 km. En forhandler tilbyder at lave kåbedelene og tanken, så cyklen
står (så godt som)som ny.

Mit spørgsmål er nu: Hvad skal jeg være opmærksom på ved cyklen og evt. hvem
skal have et kik på cyklen?.
Hvor stor betydning (rent prismæssigt) har det at cyklen har været væltet -
(hvis den da ellers er i topform)?.
Hvad bør den koste? - (et meget svært og diskutabelt problem, men bud er jo
også noget)

anrs
Triumph Sprint RS

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-10-02 19:07

anrs wrote:

> [...]
> skal have et kik på cyklen?.
> Hvor stor betydning (rent prismæssigt) har det at cyklen har været væltet -

Altid et godt spørgsmål. Væltede den bare ned af støttebenet, eller kørte den
hen ad vejen?. Med andre ord var motoren startet og gik den længe mens den lå
ned?. Kontroller om malingen er revnet nogen steder osv....

Ib Jakobsen

Fra : anrs

Dato : 08-10-02 19:10

Ib Jakobsen wrote:

> [...]

Den er styrtet under en trackday, så den har kuret et stykke - også at dømme
på "skurre" mærkerne. Det er svært at sige præcist. Det ene lygteglas var
smadret - i det hele taget var det mest forenden som har taget skade.
bagenden har et lille skurremærke. tja det er alt jeg kan komme i tanke om,
så mere præcist kommer jeg vist ikke (uden at spørge).

Anrs
Triumph Sprint RS

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-10-02 19:08

On Tue, 8 Oct 2002 19:55:37 +0200, "anrs" <anrs@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Mit spørgsmål er nu: Hvad skal jeg være opmærksom på ved cyklen og evt. hvem
>skal have et kik på cyklen?.

Normalt ikke noget jeg bekymrer mig voldsomt om når jeg køber cykler
men på sådan en dyr fætter så ville jeg så absolut som minimum
forlange udmåling af forgaffel,svinger,stel og hjul hvis der er den
mindste smule tvivl om at nogle af disse dele har været impliceret....

>Hvor stor betydning (rent prismæssigt) har det at cyklen har været væltet -
>(hvis den da ellers er i topform)?.

Altid lidt,hvis man har tænkt sig at oplyse loyalt om det til næste
ejer,for sådan en cykel vil altid være en lille smule sværere at sælge
- rimeligt eller ej .....for mig betyder det f.eks meget lidt om en
cykel har været væltet eller ej,hvis jeg ellers kan se at den er i fin
stand iøvrigt.

>Hvad bør den koste? - (et meget svært og diskutabelt problem, men bud er jo
>også noget)

Meget svært ja,hvis man forudsætter rep. til absolut samme stand som
før uheldet ville jeg nok personlig forvente et nedslag på 5-10.000 kr
i forhold til sammenlignelige cykler uden uheld i samme prisklasse.

-M

Fra : anrs

Dato : 08-10-02 19:18

Michael K. S. wrote:
> [...]

Er det normalt at almindelige forhandlere kan ordne den slags?

sammenligningsgrundlaget må dog siges at være meget spinkelt, jeg har ikke
kunne finde priser - alle 748 er uden afgift

Anrs
Triumph Sprint RS

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-10-02 19:32

On Tue, 8 Oct 2002 20:18:02 +0200, "anrs" <anrs@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Er det normalt at almindelige forhandlere kan ordne den slags?

Forhandlere af mærket ja,de burde kunne og vide hvordan,en alm.
forhandler af andet mærke måske/måske ikke....Og ellers bør du som
min. forlange en garanti for at delene _ikke_ har taget skade, plus en
form for aftale om hvorledes i forholder jer hvis det efterflg. viser
sig alliwl at være tilfældet.Altså bagsvinger,forgaffel og hjul er nok
ingen katastrofe,det vil nok kunne skaffes til en overkommelig pris
efterflg i D.,men et skævt stel ville være en skidt ting.

>sammenligningsgrundlaget må dog siges at være meget spinkelt, jeg har ikke
>kunne finde priser - alle 748 er uden afgift

He-he,underligt hva',måske Dan har en ide om prislaget ..Jeg ved det
ikke rigtig,meget svært at købe og sælge den slags maskiner iøvrigt
jo,har man den "rigtige" køber på det rigtige tidspunkt kan man få
meget,men det kan også være hulens svært at komme af med sådan en uden
tab.....liebhaveri kalder man det vidst

-M

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 08-10-02 23:32

> [...]
> jo,har man den "rigtige" køber på det rigtige tidspunkt kan man få
> meget,men det kan også være hulens svært at komme af med sådan en uden

Jeg har som bekendt selv importeret min 98` Duc 748 med 8500 km på klokken
fra Dyskland, og den står mig i ca. 150.000 kr.- på gaden.
51.000 kr.- for cyklen som var rimeligt velholdt, motoren er efter min
overbevisning rigtig god, den er målt til ca. 98 hk på baghjulet i en Dyno
bænk, og på de 4500 km jeg har kørt i år har den ikke brugt noget olie.
99.000 kr.- i afgift ;>)

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Jørgen Winther

Dato : 08-10-02 23:56

"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> bænk, og på de 4500 km jeg har kørt i år har den ikke brugt noget olie.

Det lyder jo ikke voldsomt. Alligevel er din Ducati er jo nok omtrent den
eneste af slagsen her i landet med afgift betalt

Det var altså en spøjs oplevelse af være til bakkelukning og opleve, hvordan
stort set alt, der lignede en Ducati, var forsynet med prøveplade...

--
Jørgen

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 09-10-02 11:38

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message

> [...]
hvordan
> stort set alt, der lignede en Ducati, var forsynet med prøveplade...

Mener Feldballe mc har to brugte 748 med betalt afgift...
Mvh
Anders O

Fra : No.3

Dato : 09-10-02 16:58

"[8260]Anders Olesen" <9822@e.iha.invalid> wrote in message
> [...]
> Dyno

> hvordan

> Mener Feldballe mc har to brugte 748 med betalt afgift...

Hvis jeg skulle købe mc til 180 K
så blev det ved en aut.Mc dealer. Der er trods alt lidt garanti for pengene.
Ps. 748 er den rigtige DUC.
Hansen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 09-10-02 22:02

> Hvis jeg skulle købe mc til 180 K
> så blev det ved en aut.Mc dealer. Der er trods alt lidt garanti for
pengene.
> Ps. 748 er den rigtige DUC.
> Hansen

I den forbindelse kan jeg nævne at et par forretninger har vurdert at min
748 ville havde en forretningspris mellem 160.000-170.000 kr.-, hvilket
passer maget godt sammen med T&S vurderingen.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 08-10-02 21:18

"anrs" <anrs@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg er kommet i den situation, at jeg har set mig lun på Ducati's 748
> Biposto. [...]
> anrs
> Triumph Sprint RS

Hmm... Du vil da vel ikke sige, at du synes sådan en lille Ducati er mere
spændende end din Sprint?

--
Jørgen
Sprint, bl.a.

Fra : anrs

Dato : 08-10-02 21:27

Jørgen Winther wrote:
> [...]

Ja, - det er en del af misæren. Jeg har prøvet den et par gange og syntes
det er meget ekstremt at køre Ducati - det er helt vildt. Triumph'en er en
fantastisk maskine og jeg har kun været glad for den (minus gearskift). Den
er blot en smule blød og behagelig i kørestilen. Som jeg har det lige nu
skal det være meget mere kontant og vildt (det kan være at det går over).
Jeg ER i syv sind.

anrs
Triumph Sprint RS

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 08-10-02 23:27

> [...]
> skal det være meget mere kontant og vildt (det kan være at det går over).

Jeg havde selv valget mellem en ny Triumph Sprint og en brugt 748 da jeg
købte anden mc i år, efter havde prøvet begge var jeg ikke i tvivl ;>),
Triumph`en er en rigtig god cykel og kan bruges til alt. Ducati`en er hård
og kontant, jeg har aldrig haft så god kontakt/føling med min dæk. Efter
4500 km på 748`eren har jeg ikke fortrudt min valg.

Fra : anrs

Dato : 10-10-02 20:53

anrs wrote:
> [...]

Jeg holder mig til Triumph et stykke tid endnu - Brugtprisen på Sprint RS er
meget påvirket af forhandler/importør kampangen med nedsatte priser der
tilsyneladne kører i årevis. Det var ellers ærgeligt, jeg havde ellers
bestemt mig til at skifte motorcykel - da jeg ikke så på den økonomiske side
af sagen.

anrs

Fra : Jørgen Winther

Dato : 10-10-02 22:32

> [...]
> tilsyneladne kører i årevis. Det var ellers ærgeligt, jeg havde ellers
> bestemt mig til at skifte motorcykel - da jeg ikke så på den økonomiske

Glæd dig bare over, at du dermed slipper for at give overpris for sådan en
lille Ducati, og at du kan nyde den fine Sprint nogen tid endnu

Desuden - man skal aldrig blande lidenskab med økonomi, hvis man da kan
undgå det

--
Jørgen
der aldrig blander noget - jeg gør bare flere ting samtidigt...