Vej-ret
Fra : PHK

Dato : 08-10-02 18:17

Min mor ejer en grund med et hus, hvoraf en del af grunden er en grusvej
hvor naboen har vejret. Nu er naboen død, naboens hus skal sælges som dødsbo
og rygterne er begyndt at cirkulere.

Hvem skal skrabe sne på vejen? De første say 50 meter af vejen bruges både
af min mor og naboen, de næste 50 meter bruges kun af naboen og de sidste 25
meter er i og for sig bare en slags parkeringsplads foran naboens hus.
Naboen har dog nedkørsel til garage.

Kan naboen bestemme "nogle ting" i forbindelse med vejen (spørg mig ikke om
hvad, rygterne kører bare derud af, men da jeg er 135 km fra disse rygter
ved jeg ikke helt nøjagtigt hvad de går på.

Førnævnte "parkeringsplads" er nogle potentielle nye ejere muligvis
interesserede i at købe. Kan min mor stille betingelser for hvad det skal
bruges til - hun er f.eks. ikke interesseret i at komme til at se på en
car-port lige dér??!

På forhånd tak :)

--
_
|_|

Fra : Peter G C

Dato : 08-10-02 18:42

PHK skrev i news:3da31308$0$91632$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

[klip]

> [...]
> de sidste 25 meter er i og for sig bare en slags parkeringsplads
> foran naboens hus. Naboen har dog nedkørsel til garage.

Hvad plejer de at gøre? Hvad er aftalt? Hvad er tinglyst?

> Kan naboen bestemme "nogle ting" i forbindelse med vejen (spørg mig
> ikke om hvad, rygterne kører bare derud af, men da jeg er 135 km fra
> disse rygter ved jeg ikke helt nøjagtigt hvad de går på.

En vejret er en vejret - ikke alt muligt andet. Man må benytte vejen.

> [...]
> interesserede i at købe. Kan min mor stille betingelser for hvad det
> skal bruges til - hun er f.eks. ikke interesseret i at komme til at

I tilfælde af salg kan man jo aftale alt muligt. Ingen problemer der. Der
skal I nok have proff. hjælp.

/Peter

--
http://www.grauslund.com