Hvilken Multi printer til Jaguaren ???
Fra : Karen Seiersen

Dato : 09-10-02 02:56

Hej NG.

Nu har vi endelig fået vores 2 iMac's 17" i hus og har fået det meste
installeret. JUBI....

I den forbindelse har jeg et spørgsmål ang. hvilken multiprinter der er
understøttet til OS X og samtidig en rigtig god en altså en hvor også
scanner softwaren er god.

Havde i sin tid en HP scanner 4 P fra HP som havde et fantaskisk
software som medfulgte. Senere har vi fået en Agfa scanjet 1212u hvor
den medfølgende software ikke er noget særligt.

I den forening hvor jeg er medlem har vi en Epson 2000 multiprinter, her
er softwaren heller ikke noget at skrive hjem om *suk*

Kom gerne med nogle gode bud på en ordentlig Multiprinter som er et
fornuftigt køb, for så vidt er det ikke prisen der er afgørende men
funktion og stabilitet, og gerne en vi kan dele over lokalt netværk.

Et ekstra spørgsmål med forlov ?

Noget bud på hvordan man kan lukke de nye iMac ned uden at skulle
igennem hele den procedure som er:

MUS - Arkivmenu - ned til luk ned - derefter igen svare på om vi
virkelig ønsker dette. Besværligt der må da være en genvej mulig ??

Mange machilsner Karen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-10-02 23:10

Karen Seiersen <kv@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> MUS - Arkivmenu - ned til luk ned - derefter igen svare på om vi
> virkelig ønsker dette. Besværligt der må da være en genvej mulig ??
Hold Skiftesporstasten nede, mens du vælger Luk ned. Du kan så observere
at ... forsvinder og du får ingen dialog, men lukker ned uden
dikkedarer. Samme trick duer også ved Log ud og Start igen.

/Thomas

--
Reply to: thomash[at]skydebanen.net

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-10-02 23:36

> [...]

> MUS - Arkivmenu - ned til luk ned - derefter igen svare på om vi
> virkelig ønsker dette. Besværligt der må da være en genvej mulig ??

Hvorfor synes alle, det er så besværligt? Jeg har hørt om spil, der
flere gange spørger, om man nu er helt sikker på, at man vil lukke. Det
er irriterende. Men en enkelt gang er da i orden. Jeg synes, det er
rart, at man har chancen for at fortryde, hvis det var en fejl, at man
valgte "Luk ned". Jeg vælger da tit et forkert menupunkt i farten, og
det er møgirriterende, hvis man igangsætter en langvarig handling.
I det gamle Mac OS 10.1.x, lukker computeren bare ned uden at
spørge. Men vil man blot logge ud, så skal man bekræfte det. For mig at
se, er det den omvendte verden.
Jeg vil anbefale, at I lærer at vælge "Luk ned" med musen og
derefter lynhurtig knalde enter-taste en med lillefingeren. Så er
computeren lukket, og det tager ikke mange tiendedele sekund.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-10-02 23:48

in article 1fjqzyu.1gbitcgk31zz8N%kv@mail.dk, Karen Seiersen at kv@mail.dk
wrote on 09/10/02 3:56:

> [...]
>
> MUS - Arkivmenu - ned til luk ned - derefter igen svare på om vi
> virkelig ønsker dette. Besværligt der må da være en genvej mulig ??

Ctrl-Eject

--
/peter

"All right, let's not panic. I'll make the money by selling one of my
livers. I can get by with one."
Homer Simpson.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 09-10-02 22:11

Karen Seiersen wrote:

>Kom gerne med nogle gode bud på en ordentlig Multiprinter som er et
>fornuftigt køb, for så vidt er det ikke prisen der er afgørende men
>funktion og stabilitet, og gerne en vi kan dele over lokalt netværk.

Er der ikke nogen der har eller kender nogen der har en multi printer.
Jeg har selv kikket på en HP officeJet D135 A4 eller D145 A4 hvad er
forskellen udover prisen
eller D155XI A4 ( netværks printer )

Andre forslag ?

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 10-10-02 01:32

Henrik Lindskou wrote:

> Er der ikke nogen der har eller kender nogen der har en multi printer.
> Jeg har selv kikket på en HP officeJet D135 A4 eller D145 A4 hvad er
> [...]
Hvad skete der i tråden "HP OfficeJet G55 + printer server
box.................................
Fik du det nogen sinde til at køre Jesper
Hvad er erfaringerne med HP's OfficeJet maskiner / Software
Thomas og Per gider i give jeres erfaringer med HP og Mac vidre til os
andre

Ps. jeg køre OS 10.2

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 10-10-02 11:51

Har undersøgt sagen og det ser udtil at være ok.

Klippet fra HP.com

This document provides Mac OS X support information specifically for HP
all-in-one products.

<http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpm35001.html>Mac OS
support for HP all-in-one products

Yes = HP supported. Macintosh software is available from HP as of
10/016/2002.

HP all-in-one products

Mac OS 8.6

Mac OS 9, OS X Classic

Mac OS X v10.1/ v 10.2

HP PSC 2200 series

No

Yes (OS 9.1>)

Yes (OS v 10.1)
No (OS v 10.2 in development - available Oct. '02)

HP PSC 2100 series

No

Yes (OS 9.1>)

Yes (OS v 10.1)
No (OS v 10.2 in development - available Oct. '02)

HP Officejet D125, D135, D145, D155

No

Yes (OS 9.1>)

Yes (OS v 10.1)
Yes (OS v 10.2)

HP Officejet G55, G85

Yes

Yes

Yes (OS v 10.1)
Yes (OS v 10.2)

HP PSC 750

Yes

Yes

Yes (OS v 10.1)
Yes (OS v 10.2)

HP PSC 950

No

Yes (OS 9.1>)

Yes (OS v 10.1)
Yes (OS v 10.2)

Mac OS X and HP printer driver general information

Depending on the operating environment (Mac OS X or Mac OS X Classic),
HP offers different software solutions.

Mac OS X support

Applications are being written for Mac OS X to gain the maximum
benefit of the new OS. There are some aspects to consider
regarding Mac OS X support for printers:

o The printing path in Max OS X is new. Certain Mac OS 9
features are not completely available in Mac OS X. If these
features are needed, they can be accessed within Mac OS X
Classic. However, this requires the application to work
within the Mac OS X Classic environment.
o Applications written for Mac OS X do not work in Mac OS X
Classic.
o If an application was working on a previous version of a Mac
operating system, the application should run in Mac OS X
Classic. Please refer to the operating system notes on Mac
OS X Classic for information about which features are supported.

Mac OS X Classic support

Most applications in Mac OS 9 may be used in the new Mac OS X
Classic with full features.
Mac OS X and Mac OS X Classic each use a different printing model.
This requires two different support and installation processes.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 10-10-02 12:16

Hov der røg formatet sig en tur. kik selv på http://hp.com Mac compatibel

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 10-10-02 19:37

On 09/10/02 23:11, in article 3DA49B81.1040907@worldonline.dk, "Henrik
Lindskou" <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> Er der ikke nogen der har eller kender nogen der har en multi printer.
> Jeg har selv kikket på en HP officeJet D135 A4 eller D145 A4 hvad er
> [...]

Hej

Jeg har en HP G95 som fungere fint under OS X og OS 9.

Efter opgraderingen til jaguar og den nye HP driver køre det rimeligt
hurtigt. Tidligere var udprintning noget langsomt.

MVH

Tommy

Fra : Karen Seiersen

Dato : 10-10-02 21:20

> [...]

> Er der ikke nogen der har eller kender nogen der har en multi printer.
> Jeg har selv kikket på en HP officeJet D135 A4 eller D145 A4 hvad er

Har d.d. inveesteret i en HP D155xi A4 hos Computer City Glostrup hvor
der er tilbud i øjeblikket kr.5.500,- den er understøtettet til OS X*
sælgeren fortalte dog at det kunne være nødvendigt at hente en ekstra
driver på nettet. Det er OK.

Jeg mener det kan være en kanon printer m.m.., men i
installeringsvejledningen fortæller de allerede at der kan være
problemer under afviklengen af dette. Og selvfølgelig sker det også den
stopper uventet FØR færdiggørelsen og kommer med et popup vindue med
Restart, så der er ikke andet at gøre selvom man venter 10- 15 min før
man klikket på restart. Jeg må ringe til HP imorgen for at få løsningen
på dette - har ledt alle vejne på deres supportsider.

En lille tilføjelse men rigtig god - det var en stor oplevelse at komme
ind i Computer City ....

Lige ved indgangen var det første jeg så en flot stand med kun apple
produkter og denne stan var bemandet med en medarbejder kun til at
betjene applekunder og jeg skal love for at han vidste hvad han taltre
om. Rigtig god reklame for apple og Mac. I morgen får de så den nye 17"
iMac med i udstillingen (fortalte han)

Mange machilsner Karen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 11-10-02 02:31

Karen Seiersen wrote:

>Har d.d. inveesteret i en HP D155xi A4 hos Computer City Glostrup hvor
>der er tilbud i øjeblikket kr.5.500,-

Kanon pris

>den er understøtettet til OS X*
>sælgeren fortalte dog at det kunne være nødvendigt at hente en ekstra
>driver på nettet. Det er OK.

HP's hjemmeside er nede i øjeblikket så jeg kan ikke linke til det sted
hvor jeg så at driveren skulle være tilgængelig fra oktober måned.

> [...]

>man klikket på restart. Jeg må ringe til HP imorgen for at få løsningen
>på dette - har ledt alle vejne på deres supportsider.

Håber at den nye driver eliminere dette da jeg har bestilt en HP D135
til 3985 kr (edbpriser.dk)
Er der nogen der ved hvad "duplex" er for noget i forbindelse med en
printer, er det print på begge sider?

>En lille tilføjelse men rigtig god - det var en stor oplevelse at komme
>ind i Computer City ....

Sådan en har vi ikke her i det sønderjyske

> [...]
>betjene applekunder og jeg skal love for at han vidste hvad han taltre
>om. Rigtig god reklame for apple og Mac. I morgen får de så den nye 17"

Lækkert med lidt reklame for de "rigtige" produkter.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Karen Seiersen

Dato : 11-10-02 17:05

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> Kanon pris

Ja derfor slog vi også til straks !

> HP's hjemmeside er nede i øjeblikket så jeg kan ikke linke til det sted
> hvor jeg så at driveren skulle være tilgængelig fra oktober måned.
> [...]

Jeg har heller ikke kunnet åbne dette link som de selv anbefaler, men
har haft fat i supportafd. og fået dette link som skulle afhjælpe
problemet og det gjorde det. (ret stor fil)

http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/swdl.pl?c=COL1284&i=mp-3867-4&p=off
icejetg19543&n=hp+officejet+g85+all-in-one

> HP Officejet G55, G85
> Yes (OS v 10.1)
> Yes (OS v 10.2)

> Håber at den nye driver eliminere dette da jeg har bestilt en HP D135
> til 3985 kr (edbpriser.dk)

Også en god pris
> Er der nogen der ved hvad "duplex" er for noget i forbindelse med en
> printer, er det print på begge sider?

Ja så enkelt er det i samme arbejdsgang endog.

> Sådan en har vi ikke her i det sønderjyske

Synd for jer men det kan da være der kommer en engang.

> Lækkert med lidt reklame for de "rigtige" produkter.

Rigtigt lækker oplevelse som Macbruger (ælsker Mac)

> Mvh.
>
> Henrik Lindskou

Håber du får din printer op at køre, ummidelbart ser det ved 1. indtryk
ud som om det virker her, men husk hvis du bruger classicprogrammer er
du også nødet til at starte op fra OS 9.xxx og installere softwaren på
printeren der.

Mange Machilsner Karen