3 spsm til oraklerne:
Fra : KGB

Dato : 08-10-02 16:48

- er det sandt at en dynamo ikke er nok belysning på en cykkel (hvis man vel
at mærke skal cykle når det er mørkt) ??

- er det sandt at der er en lov fra 1973 der forbyder installation af
air-condition i offentlige bygninger (skulle være forbundet med oliekrisen i
1973) ???

- er det sandt man i sverige må tilbageholde en person i 90 timer før
vedkommende skal stilles for en dommer ??? (det er vidstnok max 24 timer i
dk, ik?)

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-10-02 17:01

In article <anuub2$j6i$1@news.cybercity.dk>, KGB wrote:
> - er det sandt at en dynamo ikke er nok belysning på en cykkel (hvis man vel
> at mærke skal cykle når det er mørkt) ??

Det er ikke korrekt. Kravet er at lys skal kunne ses fra 100 meters
afstand. Mange gule lysdiodelygter lever derfor ikke op til kravene.

Fra : Reino Andersen

Dato : 08-10-02 18:36

Povl H. Pedersen skrev:

> Det er ikke korrekt. Kravet er at lys skal kunne ses fra 100 meters
> afstand.

Det er ikke korrekt. Kravet er, at lyset skal være synligt i mindst 300
meters afstand.

For lygter erhvervet før d. 1/1-98 er kravet dog kun 150 meter.

--
Reino

Fra : KGB

Dato : 08-10-02 19:31

"Reino Andersen" <reino@gettwonet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke korrekt. Kravet er, at lyset skal være synligt i mindst 300
> meters afstand.
>
> For lygter erhvervet før d. 1/1-98 er kravet dog kun 150 meter.

Tak, men er det ok, at de kun lyser når man kører - altså de lyser jo ikke
når man holder stille ?

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-02 22:58

KGB skrev:

>Tak, men er det ok, at de kun lyser når man kører - altså de lyser jo ikke
>når man holder stille ?

Det er lovligt, men jeg turde ikke køre med det. Der fås dynamoer
der er suppleret med akkumulatorbatterier. Yderligere praktiske
råd kan du evt. spørge om i dk.forbruger eller i dk.sport.cykler.
(Den juridiske debat er naturligvis fortsat relevant her)

--
Bertel