Manglende betaling, hvad gør jeg?
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 08-10-02 15:11

Hej alle.

Jeg har nogle problemer med at få en betaling for et job jeg har lavet.
Forløbet kommer her:

Juli d. 22 bliver jeg kontaktet af personen x, som spørger om jeg er
interesseret i at lave en lille webshop for hans firma, på freelancebasis.
Jeg siger ja til det, og efter et par dage får jeg et dokument som beskriver
hvad der skal laves, og vi aftaler et beløb som betales når arbejdet er
færdigt.

Nogle dage efter er arbejdet færdigt, men personen x mangler at der skal
laves nogle flere ting. Vi bliver enige om at jeg laver disse også, mod en
hævning af prisen.

Juli d. 27 godkender han mit arbejde, og beder mig om at sende mine
kontooplysninger til ham, så han kan indbetale penge. Jeg sender
oplysningerne til ham den samme dag.

Der går nu lidt tovtrækkeri hvor jeg spørger hvad der bliver af pengene, da
jeg efter to uger stadig ikke har set skyggen af pengene. Pludselig siger
han dog at jeg ikke havde færdiggjort arbejdet og manglede at lave nogle
ekstra ting. Disse ekstra ting stod der dog intet om i hverken første eller
anden version af arbejdsdokumentet jeg fik tilsendt. Og han har godkendt
hvad jeg har lavet. Efter lidt diskussion bliver vi enige om at jeg skal
have pengene inden den 5. september.

Den 4. september sender jeg ham en mail, hvori jeg minder ham om at jeg skal
have pengene den næste dag. Han svarer at pengene er blevet sendt, og han
siger de er blevet modtaget, og siger herefter at jeg nok bare er glemsom.
Jeg får indscannet en kontooversigt, og sender denne til ham, hvorefter han
undskylder og siger at han troede jeg var en anden. Nu undskylder han sig
med at der var problemer med at få pengene fra slutkunden, og at han havde
sat en incasso på sagen. Yderligere sagde han at der ville komme 15% oveni
beløbet pr. uge han ventede på pengene, og at jeg også ville få disse penge.

Den 21. september bliver jeg kontaktet, og får nu at vide at der er en lille
fejl der skal rettes, hvorefter han gladeligt vil betale mig pengene. Af
frygt for at jeg aldrig får pengene at se svarer jeg på hans mail, og siger
at han bare skal fortælle mig hvad fejlen er, så skal jeg nok rette den.

Nu er det den 8/10, og jeg har endnu ikke hørt fra ham. Hvad gør jeg?

Mvh Mark

Fra : Peter G C

Dato : 08-10-02 15:41

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nu er det den 8/10, og jeg har endnu ikke hørt fra ham. Hvad gør jeg?

Sender sagen til inkasso hos en advokat.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 09-10-02 17:10

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Sender sagen til inkasso hos en advokat.

Hej Peter.

Jeg har al vores tale gemt som emails, jeg har ingen skriftlig aftale, eller
mundtlig aftale på bånd. Er emails gyldige som bevis?

Mvh Mark

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-02 17:32

Mark S. Rasmussen skrev:

>Jeg har al vores tale gemt som emails, jeg har ingen skriftlig aftale, eller
>mundtlig aftale på bånd. Er emails gyldige som bevis?

Ja. Der er ikke formkrav til beviserne i dansk ret hvilket
betyder at alt relevant materiale kan fremlægges, og så skal
dommere/domsmænd/nævninge vurdere dets bevisstyrke.

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 09-10-02 19:18

Mark S. Rasmussen skrev i news:ao1kdt$irt$1@news.cybercity.dk

[klip]

> Hej Peter.
>
> Jeg har al vores tale gemt som emails, jeg har ingen skriftlig
> aftale, eller mundtlig aftale på bånd. Er emails gyldige som bevis?

Det er vist godtnok - du kan bare sende sagen

/Peter

--
Ovenstående udgør ikke juridisk rådgivning. I sager af betydning anbefales
det at søge professionel juridisk bistand. Ovenstående indlæg er udelukkende