TIScalis regningsservice
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-10-02 14:05

Nu har jeg dælme fået nok.

Her er en lang historie.
Jeg havde ADSL hos worldonline(nu tiscali).
Da deres priser på min forbindelse steg , så jeg , at jeg kunne få en
dobbelt så hurtig forbindelse hos Boomtown til under 50 kr. mere pr. månede.

Jeg bestiller så mit boomtown , og får senere et brev om , hvornår de vil
komme og slå det til.

Jeg har en opsigelsesfrist hos Tiscali på 3 måneder . Jeg regner ud ,
hvornår jeg skal opsige mit ADSL , således , at der er 1 månedes overlap
(just in case).
Jeg kontakter Tiscali telefonisk for at sige mit ADSL op -Det kan jeg dog
ikke - det skal gøres skriftlig , så jeg for mit abbonementsnummer , og
skriver en opsigelse.

Desvære så ligger den ekstra månede , som jeg gerne ville have som overlap
inde i et nyt kvartal. Jeg bliver derfor nød til at betale for de næste 3
måneder.

Jeg får så mit boomtown op at køre , men opdager efter et stykke tid , at
mit ADSL hos Tiscali stadig er åbnet (efter den opsagte dato).

Jeg ringer til deres servicemedarbejder , og får oplyst , at det abbonement
der er opsagt ikke er min ADSL , men en gammel analog konto. Jeg beder ham
om at lukke den pronto.
Det vil han så gøre , og alt skulle være fjong.

Så modtager jeg en regning for det næste kvartal på ADSL hos Tiscali.
Jeg ringer ind til dem , for at brokke mig. De skylder mig penge for 2
måneders ADSL , da jeg betalte for 3 måneder, men kun havde det i 1 månede.
De beder mig om at se bort fra regningen , og de vil kigge på sagen.
Der går en rum tid , og jeg modtager ingen check. Jeg skriver en klagemail
over hvor dælen mine penge bliver af - får en mail retur om , at min sag har
fået en nummer et eller andet.
Jeg venter lidt igen , men der sker ikke en skid. Kontakter dem igen over
mail , og referarer til mit sagsnummer.Jeg får igen en mail retur - der
ligner lidt en standartmail.

Jeg opgiver totalt , og ruster mig med tålmodighed.

Idag får jeg så brev fra TIScali - HURRA, jeg kan se , at det ikke ligner
deres fakturabreve.
Jeg flår brevet op , folder det ud , og ser et girokort på de næste 3
måneders ADSL.

ARGH nu klikker det sq...nu er det fandme nok.
Hvad kan jeg gøre for at få mine penge??
Hvad med inkasso?
Jeg har også tænkt på at sende dem et girokort med mit kontonummer , og så
bede dem om at indsætte det de skylder mig + rykkergebyr.

Men kan det lade sig gøre?
Hvor står jeg , som privat?

Håber på lidt hjælp
Martin

Fra : Henning

Dato : 09-10-02 11:51

>Idag får jeg så brev fra TIScali - HURRA, jeg kan se , at det ikke ligner
>deres fakturabreve.
>Jeg flår brevet op , folder det ud , og ser et girokort på de næste 3
>måneders ADSL.

Velkommen i klubben - er det en trøst, så er du ikke alene
Jeg har skrevet til dem, at fremtidige regninger vil ryge direkte i
papirkurven! Om den holder i retten ved jeg ikke, men så længe jeg
ikke vekender mig gælden, eller de ikke svarer på mine spørgsmål, kan
de ikke registrere mig nogen steder. Når de opgiver en mailadresse til
"spørgsmål til reningen" må jeg formode at det er kommunikation nok.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-02 14:17

Henning skrev:

>Velkommen i klubben - er det en trøst, så er du ikke alene
>Jeg har skrevet til dem, at fremtidige regninger vil ryge direkte i
>papirkurven! Om den holder i retten ved jeg ikke

Hvis du har reageret på opkrævningerne, og hvis du kan bevise det
(kopi af brev samt postkvittering), og du er sikker på at du ikke
skylder penge, så kan du med sindsro arkivere efterfølgende
korrespondence lodret - lige til der står et tidspunkt for et
retsmøde.

I princippet er en e-mail også nok reaktion, men du står bedre
med nogle konkrete beviser på at du ikke har været passiv.

--
Bertel

Fra : Henning

Dato : 10-10-02 09:13

> [...]
>
>I princippet er en e-mail også nok reaktion, men du står bedre
>med nogle konkrete beviser på at du ikke har været passiv.

Når der på regningen står "Har du spørgsmål til denne regning, kan du
kontakte os på kundeservice@tiscali.dk", anser jeg email som
korrespondance nok.
Jeg har gemt de afsendte emails, så det må være godtnok som "konkrete
beviser".

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jonas Heide Smith

Dato : 10-10-02 09:39

> [...]
> korrespondance nok.
> Jeg har gemt de afsendte emails, så det må være godtnok som "konkrete

Jeg står i en stort set identisk situation. Er der nogen der kan give en
juridisk vurdering af ovenstående. Er email lige så godt som skriftlig
henvendelse i dette tilfælde?

Mvh,
JH Smith

Fra : Peter G C

Dato : 10-10-02 10:29

"Jonas Heide Smith" <jsmith@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg står i en stort set identisk situation. Er der nogen der kan give en
> juridisk vurdering af ovenstående. Er email lige så godt som skriftlig
> henvendelse i dette tilfælde?

I sådanne sager vil jeg altid sende et normalt, gammeldavs brev.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-02 11:34

Peter G C skrev:

>I sådanne sager vil jeg altid sende et normalt, gammeldavs brev.

Det må da veje tungt hvis udbyderen skriver sådan en passus som
Henning citerede:

   Har du spørgsmål til denne regning, kan du kontakte os på
   kundeservice@tiscali.dk"

Er det ikke kun et tidsspørgsmål inden en e-mail vil have samme
beviskraft som et brev?

--
Bertel

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 10-10-02 11:38

Bertel Lund Hansen wrote:

> Er det ikke kun et tidsspørgsmål inden en e-mail vil have samme
> beviskraft som et brev?

Det får jeg en fornemmelse af inden for de næste par mdr.

Jeg har lige set en stævning til Hobro ret, der er baseret på
emails om en regnings størrelse, samt om det er nok til at bryde
5 års forældelsesfrist.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Peter G C

Dato : 10-10-02 11:43

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har lige set en stævning til Hobro ret, der er baseret på
> emails om en regnings størrelse, samt om det er nok til at bryde

E-mails er jo ikke meget anerledes end breve, men breve forekommer bare lidt
mere sikkert. En underskrift er nu ikke at foragte.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-02 13:40

Peter G C skrev:

>E-mails er jo ikke meget anerledes end breve, men breve forekommer bare lidt
>mere sikkert.

Det er et spørgsmål om vane.

>En underskrift er nu ikke at foragte.

Ejheller den elektroniske variant deraf.

--
Bertel

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-10-02 14:26

> [...]
> de ikke registrere mig nogen steder. Når de opgiver en mailadresse til
> "spørgsmål til reningen" må jeg formode at det er kommunikation nok.

ARGH...jeg har idag modtaget en rykker.
Hold dog kæft hvor har de ikke styr på en skid.
Det piner mig dog , at de skylder mig 1000 kr. , og at jeg ikke kan sende
dem rykkergebyr

hygge
Martin

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-10-02 08:56

"Martin Jørgensen" <martin@heidiogmartin.dk> skrev:

> Det piner mig dog , at de skylder mig 1000 kr. , og at jeg ikke
> kan sende dem rykkergebyr

Det kan du rent faktisk godt. Du kan fremsende et rykkergebyr på 100,-
samt morarenter, der udgør diskontoen + et tillæg.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-10-02 15:39

"> Det kan du rent faktisk godt. Du kan fremsende et rykkergebyr på 100,-
> samt morarenter, der udgør diskontoen + et tillæg.
>
> --
> Morten http://miljokemi.dk
He He

Hvad kan man kræve i morarenter , og tillæg?

hygge
Martin

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-10-02 08:59

> [...]

> på 100,-

> He He
>
> Hvad kan man kræve i morarenter , og tillæg?

Nationalbankens udlånssats + 7% (årlig rente).

Reglerne findes i http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20020074329

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Søren Emig

Dato : 09-10-02 21:14

> Velkommen i klubben - er det en trøst, så er du ikke alene

Den klub HAR jeg også været medlem af. Der sker intet, så jeg meldte mig ud
igen