Arveret?
Fra : LaC

Dato : 08-10-02 12:45

Hej.

Jeg er lige blevet gift, og gik ind i ægteskabet med hus + gæld fra
opløsningen af mit forrige ægteskab på ca. 220.000,-. Min kone kom ind i
ægteskabet med ca 230.00,- kr. som overskud på salget af sit hus.
Vi bor nu med mine to, og hendes ene særbarn.
Vi ønsker at sikre vore børn mest muligt, men også ligeligt. Hvordan står
vore børn og vi, ifald den ene eller vi begge dør? Især ønsker vi at sikre
os mod at skulle skifte bo. Vil f. eks. min ekskone kunne få rådighed over
mine børns arv - direkte eller inddirekte? Vil hun på børnenes vegne kunne
kræve boskifte? Hvordan kan vi i givet fald undgå dette? Vi ønsker således
at sikre at vore særbørn ikke ved vores død står meget dårligt i forhold til
arven deres respektive forældre, men også at vi selv vil kunne gå uskiftet
videre med vore liv. Hvilke forholdsregler - testamenter vil kunne hjælpe
os?

Venligst

Lars Christensen.

Fra : Peter G C

Dato : 08-10-02 16:44

LaC skrev i news:3da2c35f$0$96961$bc7fd3c@news.sonofon.dk

[klip]

> Hvilke forholdsregler - testamenter vil kunne hjælpe os?

Det får I en advokat til at lave for jer. Det behøver ikke være så rasende
kompliceret og dyrt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : MAndersen

Dato : 08-10-02 17:16

> [...]
>
> [klip]

> Det får I en advokat til at lave for jer. Det behøver ikke være så rasende

Nemlig, gå til en advokat og få lavet papirerne, det vil være en større
omgang at forklare
det hele her.

mvh
MAndersen

Fra : LaC

Dato : 09-10-02 06:46

Hej.

> Nemlig, gå til en advokat og få lavet papirerne, det vil være en større
> omgang at forklare
> det hele her.
>
> mvh
> MAndersen

Tak.
Det vil vi så prøve. Det var også mere for at få et overblik over omfang og
muligheder.
Lars Christensen