Kokosmuffins - Ny i gruppen
Fra : Per K. Nielsen

Dato : 25-02-01 11:42

Hej alle!

Jeg har kigget med her i gruppen i et par uger, efter at have
været væk fra den i et par år. (Jeg fulgte gruppen da den i sin
tid blev oprettet, men ikke så længe).

Det er utroligt inspirerende, og selvom jeg lige nu er forspist
til ukendelighed, løber min mund alligevel i vand af at læse her.

Tak til alle!

Jeg har en skummel fortid i et køkken på en restaurant der
desværre ikke eksisterer længere, og tænker nogle gange at jeg
måske burde have fortsat den karriere...

Jeg syntes ikke jeg kunne være bekendt at skrive uden samtidigt
at kaste i hvert fald en lille opskrift, så her følger en:

Dise muffins er lette at lave, og kunne sagtens være et "lad
barnet hjælpe i køkkenet"-projekt.

Opskriften stammer fra en soldaterkammerat som havde taget
kagerne med på sin fødselsdag. Dagen efter ringede jeg til hans
mor så jeg kunne få opskriften.

BB's mors Kokosmuffins
18-20 stk.

Ingredienser:

2    æg
2 dl    sukker
2 tsk    vanillesukker
125 g   margarine
3/4 dl   mel
4 dl    kokosmel
50 g    nødder
100 g    mørk chokolade

Tilberedning:

Æg og sukker piskes godt sammen.
Fedtstoffet smeltes og røres i æggemassen, skiftevis med mel og
kokosmel.
Nødder og chokolade hakkes og røres i dejen.
Dejen kommes i små papirforme der fyldes 3/4 op.
Kagerne bages ved 200° i 10-15 min.
--
Per K. Nielsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-02-01 18:35

Per K. Nielsen <pnielsen@image.dk> wrote:

> [...]
> kokosmel.
> Nødder og chokolade hakkes og røres i dejen.
> Dejen kommes i små papirforme der fyldes 3/4 op.

Er det hasselnødder eller er det lige meget ?

Jeg elsker kokos og da har haft en form til muffins stående i snart et
år, så kommer de opskrift som sendt fra himlen.

Mums - jeg prøver.

--
Ciao Jesper

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 26-02-01 21:42

On Sun, 25 Feb 2001 18:34:46 +0100, jesper@gylling.net (Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>Er det hasselnødder eller er det lige meget ?

Hasselnødder oprindeligt.
Jeg har prøvet med mandler i stedet. Det gik også godt nok.